Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І педагогічній літературі епохи феодалізму

Панівних класів


У I тис. до н.е. в Закавказзі, Середній Азії, Північному Причорномор'ї утворилися ранні держави з рабовласницької формою правління. Військово-фізичне виховання рабовласників мало організований характер. Вихователем був досвідчений воєначальник. У державі Велика Вірменія (II - I ст. До н.е.) для дітей нахараров (рабовласників) створювали школи, в яких основне місце відводилося військово-фізичного виховання. Дітей навчали стрільбі з лука, верховій їзді, розвивали силу і спритність.

У містах північного Причорномор'я (в V - VI ст. До н.е.) існували палестри і гімнасії, в яких молоді рабовласники отримували військово-фізичне виховання.

У Київському феодальній державі починаючи з X в. в князівських і боярських будинках з'являються спеціальні особи для виховання і навчання дітей. Це були вихідці з народу, які володіли мистецтвом виховання. Виховуючи і навчаючи дітей феодальної знаті, вони використовували народні форми фізичного виховання. У юному і зрілому віці феодали вдосконалювали свою військово-фізичну підготовку, перебуваючи на службі в старшій боярської дружині, а також і в побуті, на полюванні, кінних ристаниях (турнір, змагання), військових іграх і потехах.

Про наявність стрункої системи виховання феодальної знаті Грузії можна судити по чудовому літературному пам'ятнику Шота Руставелі "Витязь у тигровій шкурі" (X в.). Поет оспівав образ грузинського витязя, відданого своєму цареві й досконало володіє зброєю. Герой володіє мужністю і сміливістю, любить свою батьківщину, наділений винятковою фізичною і духовною силою. У пошуках слави він бере участь у боях, полюванні, в іграх і розвагах, проявляючи доблесть, винахідливість і справедливість.


^ Питання фізичного виховання в медичній


Зростання і зміцнення феодальної державності, розвиток землеробства, ремесел і торгівлі визначили піднесення культури та освіти у всіх сферах життя. З'явилася медична та педагогічна світська література, в якій знайшли відображення і питання фізичного виховання.

Багато уваги у праці "Канон лікарської науки" приділив питанням фізичного виховання вчений медик Середньої Азії Абу Алі Ібн-Сіна (980 - 1037) (Авіценна). Він писав у своїй праці про роль і місце фізичних вправ в оздоровчій і лікувальній практиці. Дав визначення фізичним вправам - довільні рухи призводять до безперервного, глибокому диханню.

Він стверджував, якщо людина помірно і своєчасно займається фізичними вправами і дотримується режиму, то він не потребує ні лікуванні, ні в ліках. Припинивши ці заняття він занепадає. Фізичні вправи зміцнюють м'язи, зв'язки, нерви. Він радив при заняттях враховувати вік і здоров'я. Висловлювався про масаж, загартовування холодною і гарячою водою. Рекомендаціями Авіценни могли скористатися тільки феодали.

Чудовим пам'ятником педагогічної літератури середини XVII ст. є твір Єпіфанія Славинецького "Громадянство звичаїв дитячих". У ньому була зроблена спроба показати місце фізичного виховання в системі освіти дітей, підкреслювалася його зв'язок з розумовим і моральним вихованням підростаючого покоління. Ось що писав Славинецький у своїй книзі про ігри дітей: "Що прикрашає играние: сталість, чесне веселість, борзость, фортеця сенсу, чінелюбовь загальна іграти і праведно ти, яко глаголют вірно добротою і не підступи чи хитрощами під грі тобе чекати".


^ 6. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В РОСІЇ З XVIII в.


Читайте також:

  1. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  2. Б ) Філософія епохи схоластики
  3. Визначення поняття «Економіка підприємства» у сучасній економічній літературі
  4. Визначні художні феномени, епохи і стилі ХІХ ст.
  5. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  6. Відображення правової тематики та діяльності працівників правоохоронних органів у літературі та кіномистецтві.
  7. Гуманізм епохи Відродження і проблема унікальної індивідуальності. Людина як творець самої себе
  8. Гуманістична філософія епохи Ренесансу.
  9. Діалектика епохи Відродження.
  10. Дослідження Світового океану в різні епохи.
  11. Еволюція феодалізму в Італії
  12. Європейське мовознавство епохи середньовіччя і Відродження




Переглядів: 768

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
До складу Російської імперії | Фізичної культури і спорту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.