МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Відображення правової тематики та діяльності працівників правоохоронних органів у літературі та кіномистецтві.Функції мистецтва. Для розуміння соціальної сутності мистецтва необхідно зробити його функціональний аналіз. Функції мистецтва – різновиди проявів дієвості мистецтва та її впливів на людину в різних сферах буття (схема 1). До функцій мистецтва слід віднести такі: Пізнавальна – надання мистецтвом певного знання про світ. Слід зауважити, що йдеться не про гносеологічне пізнання як добір фактів, а передусім про пізнання загальнолюдських особливостей поведінки, вчинків, стосунків, характерів через чуттєве проникнення до створеного в творі образу людини; пізнання суспільства й усвідомлення будь-яких (філософських, моральних, релігійних, та ін.) ідей. Гедоністична – надання мистецтвом емоційної наснаги й задоволення при сприйнятті людиною художнього твору. Виховна – здатність мистецтва до формування моральних почуттів. Виховна функція мистецтва пов’язана з механізмом регулювання чуттєвого світу людини: відтворення заборони на егоїстичні прояви через блокування індивідуалістичних почуттів, та відображення соціально виправданих вчинків, як морально прекрасних, що супроводжуються почуттям краси. Евристична – відкриття мистецтвом нових стимулів в розвитку людини чи суспільства. Прогностична - передбачення мистецтвом перспектив соціального (технологічного, суспільного, та ін.) або індивідуального розвитку. Доцільно навести приклади з художньої творчості, які ілюструють передбачу вальну суть мистецтва. Комунікативна – призначення твору мистецтва як засобу спілкування з Іншим (людиною, епохою, людством, та ін.). Ігрова – здатність мистецтва пробуджувати гру почуттів, інтелекту, уяви і здогадки. Обов’язковою умовою гри у мистецтві є його неутилітарний характер, а також умовність художнього твору. Релаксаційна – здатність мистецтва до зняття напруженості. Слід звернути увагу на той факт, що в сучасній культурі відношення до мистецтва як до засобу зняття напруженості значно збільшені. Ця тенденція нівелює значення виховної функції та пов’язана з філософсько-світоглядною течією фрейдизму, що стала панівною в культурі двадцятого сторіччя. Зверніться до літератури з філософії, щоб згадати теоретичні основи цієї тенденції. Компенсаторна – здатність мистецтва до заміщення або доповнення життєвого досвіду. При вивченні останнього питання вихідним принципом повинно стати розуміння конкретно-історичного характеру мистецтва, змісту суспільних завдань та ступеню їх реалізації в художній творчості. Необхідно звернути увагу на такі складні питання, що виникають при аналізі правової діяльності в художній творчості, як то: мистецтво та правовий нігілізм, мистецтво як виправдання занепаду законослухняності в суспільстві, мистецтво, як викриття пороків правового нігілізму, мистецтво, як відображення ідеалу правоохоронця, мистецтво, як критика моральної деградації в ОВС, тощо. Прикладом зображення правоохоронної діяльності в мистецтві є серіали «Глухар», «Одного разу в міліції», «Вулиці розбитих лихтарів», «Літейний», «Довга, довга справа» (1976 р., в головних ролях: Леонов, Янковський), «Слідство ведуть знатоки», та ін. При аналізі того чи іншого художнього твору треба здійснити порівняння створюваних мистецтвом кіно образів правоохоронника різних історико-часових відрізків сучасності: їх моральні принципи, відношення до виконання службового та професійного обов’язку, та ін. Лекція 9. Тема 2.4 Види та жанри мистецтва. (2 год.) Мета:: Навчальна: засвоїти сутність і специфіку знакових систем різних видів мистецтва, місце в системі культури, види та жанри мистецтва. Розвиваюча: вміти аналізувати специфіку знакових систем різних видів мистецтва; Виховна:підвищення рівня естетичної культури. Опорні поняття: види мистецтва, ханр, пластичнімистецтва, монументальні мистецтва, вербальні (словесні) мистецтва , музичні мистецтва , театральні мистецтва,синтез мистецтв, архітектура, живопис, графіка, прикладне, декоративне мистецтво, література, театр, хореографія, кіномистецтво.. Читайте також:
|
||||||||
|