Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мольєр і світовий театр

Мольєр — реформатор високої комедії

— Спираючись на традиції народного театру, Мольєр розробив своє розуміння природи та призначення сміху: смішне варто видобувати із зображуваної дійсності; сміх, що викликає комедія, цінний не тільки сам по собі, він має впливати на суспі­льство — шляхом висміювання вад людей досягається їхнє виправлення, тому сміх набуває надзвичайного суспільного значення.

— Театр, на думку Мольєра, має відображати дійсність, вади людей, тобто не тільки розважати, а ще й виховувати.

— Використовує у своїх п'єсах не тільки словесні образи, а ще й співи, музику, танці, що зумовило появу опери та балету.

— Мова комедій Мольєра наближена до розмовного стилю.

— Дійові особи п'єс — не міфічні та історичні герої, а люди з реального життя.

— Персонажі чітко поділяються на позитивних і негативних, хоча драматург зробив крок у напрямку до реалізму, утверджуючи тип так званого «багатозначного образу».

— Основним критерієм оцінки в комедіях французького драматурга був розум, здоровий глузд.

— Герої зображалися схематично, вони були статичними, універсальними ти­пами, що також відповідало вимогам класицизму.

— Письменник умів майстерно поєднати комічне і трагічне, що надавало його персонажам особливої привабливості та виразності. — Творчість французького комедіографа відзначається всеосяжністю зображен­ня реальності. У його п'єсах різнобічно висвітлюється життя усіх представників су­спільних прошарків.

— Мольєр домагався природної гри акторів, щоб глядач у сценічних персона­жах міг впізнати себе.

— Мольєр розвивав техніку сценічної мови, в якій велику роль відігравав темп, інтонації, паузи тощо.

— У театрі французького комедіографа переважала синтетична манера гри, тоб­то актор мусив уміти не тільки говорити, а й співати, танцювати, представляти пан­томіми.

— «Висока комедія», створена Мольером, поєднується з трагедією багатьма своїми рисами: її головний герой охоплений, як правило, величезною пристрастю, непереборною жагою — звідси його не менша, ніж у героїчного героя, цілісність, звідси ж суб'єктивна впевненість у правоті своїх дій.

Історичне значення творчості Мольєра визначається впливом його драматургії на розвиток французької комедіографії від Ж. Ф. Реньяра до П. О. Бомарше, вона дала поштовх народженню національної реалістичної драматургії в Англії (У. Конгрив, У. Уїчерлі, Г. Філдінг, Р. Шерідан), в Іспанії (Р. де ла Крус, Н. Ф. Де Моратін), в Італії (Дж. Джільї, Я.Неллі, К. Гольдоні), у Німеччині (X. Вейзе, ранні п'єси Г. Е. Лессінга, И. В. Гете).

У сценічній історії п'єс Мольєра значне місце займають вистави сучасного фра­нцузького театру.

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1. Яке місце займав жанр комедії у ієрархії жанрів класицизму? Чим це було зу­мовлено?

2. Що вплинуло на формування Мольєра як творчої особистості?

3. Чи схвалював творчість великого комедіографа король? Що є цьому під­твердженням?

4. Чи дотримувався Мольєр вимог класицизму під час створення своїх коме­дій? Чим це зумовлено?

5. Чи справедливим є твердження про те, що Мольєр підніс комедію на новий рівень розвитку?


Читайте також:

  1. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  2. Архітектура Грецького театру
  3. Валютний кліринг: світовий досвід та його значення
  4. Види театру. Види театрального спектаклю.
  5. Внутрішній ринок – національний ринок – міжнародний ринок – світовий ринок
  6. Водні ресурси світу. Світовий океан, поверхневі та підземні води - реферат українською
  7. Вплив антропогенних факторів на Світовий океан
  8. Допрофесійний український театр
  9. Запорізький обласний театр юного глядача
  10. Зародження вчення про Світовий океан у СРСР
  11. Золота» та «срібна» доба українського театру.
  12. Золота» та «срібна» доба українського театру.




Переглядів: 3778

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічна діяльність і погляди українських просвіти­телів Г.С.Сковорода | Поняття, предмет і цілі адміністративного права.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.