МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мольєр і світовий театрМольєр — реформатор високої комедії — Спираючись на традиції народного театру, Мольєр розробив своє розуміння природи та призначення сміху: смішне варто видобувати із зображуваної дійсності; сміх, що викликає комедія, цінний не тільки сам по собі, він має впливати на суспільство — шляхом висміювання вад людей досягається їхнє виправлення, тому сміх набуває надзвичайного суспільного значення. — Театр, на думку Мольєра, має відображати дійсність, вади людей, тобто не тільки розважати, а ще й виховувати. — Використовує у своїх п'єсах не тільки словесні образи, а ще й співи, музику, танці, що зумовило появу опери та балету. — Мова комедій Мольєра наближена до розмовного стилю. — Дійові особи п'єс — не міфічні та історичні герої, а люди з реального життя. — Персонажі чітко поділяються на позитивних і негативних, хоча драматург зробив крок у напрямку до реалізму, утверджуючи тип так званого «багатозначного образу». — Основним критерієм оцінки в комедіях французького драматурга був розум, здоровий глузд. — Герої зображалися схематично, вони були статичними, універсальними типами, що також відповідало вимогам класицизму. — Письменник умів майстерно поєднати комічне і трагічне, що надавало його персонажам особливої привабливості та виразності. — Творчість французького комедіографа відзначається всеосяжністю зображення реальності. У його п'єсах різнобічно висвітлюється життя усіх представників суспільних прошарків. — Мольєр домагався природної гри акторів, щоб глядач у сценічних персонажах міг впізнати себе. — Мольєр розвивав техніку сценічної мови, в якій велику роль відігравав темп, інтонації, паузи тощо. — У театрі французького комедіографа переважала синтетична манера гри, тобто актор мусив уміти не тільки говорити, а й співати, танцювати, представляти пантоміми. — «Висока комедія», створена Мольером, поєднується з трагедією багатьма своїми рисами: її головний герой охоплений, як правило, величезною пристрастю, непереборною жагою — звідси його не менша, ніж у героїчного героя, цілісність, звідси ж суб'єктивна впевненість у правоті своїх дій. Історичне значення творчості Мольєра визначається впливом його драматургії на розвиток французької комедіографії від Ж. Ф. Реньяра до П. О. Бомарше, вона дала поштовх народженню національної реалістичної драматургії в Англії (У. Конгрив, У. Уїчерлі, Г. Філдінг, Р. Шерідан), в Іспанії (Р. де ла Крус, Н. Ф. Де Моратін), в Італії (Дж. Джільї, Я.Неллі, К. Гольдоні), у Німеччині (X. Вейзе, ранні п'єси Г. Е. Лессінга, И. В. Гете). У сценічній історії п'єс Мольєра значне місце займають вистави сучасного французького театру. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Яке місце займав жанр комедії у ієрархії жанрів класицизму? Чим це було зумовлено? 2. Що вплинуло на формування Мольєра як творчої особистості? 3. Чи схвалював творчість великого комедіографа король? Що є цьому підтвердженням? 4. Чи дотримувався Мольєр вимог класицизму під час створення своїх комедій? Чим це зумовлено? 5. Чи справедливим є твердження про те, що Мольєр підніс комедію на новий рівень розвитку? Читайте також:
|
||||||||
|