Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості моделі газети

Перманентна зміна ситуації на ринку періодичних видань спонукає редакційного менеджера до вдосконалення своєї газети. Це можливо лише за врахування даних маркетингу, тобто результатів вивчення стану ринку, аудиторії, переваг та недоліків газети, її конкурентів і т.д.

Всі рішення, пов’язані зі зміною газети, так чи інакше стосуються її моделі. Адже вона є основою періодичного видання, визначає напрями та характер публікацій, „обличчя”, структуру його номерів, їх особливості. Модель має визначальний вплив на організацію роботи редакції.

Що сьогодні впливає на характер моделі та її особливості? Відповідь на це запитання залежить від декількох факторів. Насамперед – від читацької аудиторії, для якої робиться газета. Її характеристики – демографічні, психографічні, професійні, інтереси читачів, їх запити і очікування. Саме вони визначають найважливішу частину загальної моделі газети – так звану змістово-тематичну модель. Ця частина загальної моделі розкриває структуру змісту газети, співвідношення публікацій різних тематичних напрямків, їх „питому вагу”, пропорції між матеріалами, що відображають окремі сторони життя читачів. Відомо, наприклад, що в моделі масово-політичної газети важлива роль відводиться публіцистичним матеріалам, усе решта – офіціоз, документи, статистика і т.д. – на другому плані. А в діловому виданні (економічному) документальні і статистичні матеріали переважають, що враховується відповідно у моделі.

Іншимфактором, що визначає особливості моделі газети, є вибір інформаційної ніші,на яку претендує чи зайняла газета на ринку періодичних видань. Ранішня це газета чи вечірня, розповсюджується по всій країні чи тільки у межах одного міста, призначається вона для молодих читачів чи може для спортсменів чи фермерів усе це має значний вплив на характер інформаційних послуг, на тип пропонованої журналістської інформації. У моделі щоденної масово-політичної газети, приміром, значне місце відводиться для оперативної інформації, у тому числі і статистичних даних. У тижневиках, навпаки, зростає роль аналітичних і проблемних публікацій, оглядів та прогнозів. Це повинно бути враховано і в моделі такого видання. Неможливо уявити собі професійне ведення газети без урахування жанрової системи публікацій. У кожній окремо взятій газеті від характеру інформації, яка надається читачам, формується власна система жанрів. У щоденній масово-політичній газеті ядром цієї системи є жанри оперативної інформації – репортаж та інтерв’ю, замітка і стисле повідомлення, звіт та інформаційна кореспонденція. У політичному тижневику в цю систему входять, насамперед, аналітичні та художньо-публіцистичні жанри – стаття, огляд, есе, політичний портрет, проблемний нарис і т.д. У діловому виданні переважають жанри офіційних, документальних і статистичних публікацій – тексти нових законів, постанови державних органів, зведення і таблиці, біржові курси валют, графіки, діаграми, соціологічні опитування і т.ін. У дитячому виданні переважають літературно-художні та розважальні матеріали. Визначення жанрової системи конкретної газети – обов’язковий елемент моделі.

Особливості моделі залежать, нарешті, від періодичності виходу й обсягу номерів. Вони визначають так звану композиційну модель видання. Ця частина моделі встановлює розподіл публікацій газети у часі – між її номерами, які з’являються протягом місяця чи більш довшого періоду. Тільки вивчення комплекту номерів за конкретний період дає уявлення про газету, її доцільність чи недоліки. Модель є основою розподілу матеріалів у кожному номері – посторінково і почастинно. Таким чином, вона полегшує визначення структури газети, формування системи її рубрик.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  10. Аналітичний підбір математичної моделі.
  11. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  12. Анатомо-фізіолгічні особливості




Переглядів: 1248

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рівні моделювання. | Система рубрик

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.