МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІНСПЕКТУВАННЯ РОБОТИ ДИТЯЧИХ САДКІВ З РОЗДІЛУ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮОзнайомлення з природою є важливим розділом роботи дитячого садка і потребує постійного керівництва та перевірки з боку органів народної освіти. Використовується дві форми перевірки роботи дитячого садка — фронтальна і тематична. Під час фронтальної перевірки робота з розділу ознайомлення з природою вивчається поруч з іншими розділами. Тематична перевірка дає змогу глибше проаналізувати роботу вихователів. Кваліфікований аналіз роботи залишає глибоке враження в педагогічному колективі, дає стимул для здійснення більш вдумливого підходу до здійснення педагогічного процесу, підвищує авторитет інспектора. Інспектування роботи з розділу ознайомлення з природою вимагає від інспектора глибокого знання програми, методики роботи з дітьми, природи рідного краю. Організуючи перевірку дитячого закладу, інспектор повинен відповідно підготуватися: ознайомитися з матеріалами попередніх перевірок з тим, щоб під час обстеження можна було визначити тенденцію росту педагогічного колективу за тими чи іншими питаннями — що з'явилося нового в роботі, в чому виявився творчий підхід, як долаються недоліки у навчально-виховній роботі, відзначені під час попередньої перевірки. Щоб провести обстеження на рівні сучасних вимог, дістати уявлення про те, як педагогічний колектив дитячого садка озброюється новими методичними рекомендаціями, впроваджує їх у життя, інспектор повинен переглянути нову методичну літературу, останні статті з періодичних видань. У процесі обстеження дитячого закладу інспектор одночасно вивчає роботу за такими основними напрямками: 1. Створення матеріальної бази по ознайомленню дошкільників з природою в дитячому садку. 2. Стан навчально-виховної роботи з дітьми. 3. Керівництво роботою з розділу ознайомлення дітей з природою з боку завідуючої та методиста дитячого садка. Під час оцінки матеріальної бази по ознайомленню дітей з природою в дитячому садку інспектор вивчає: 1. Планування і озеленення ділянки згідно з педагогічними і гігієнічними вимогами. 2. Обладнання кутків природи згідно з вимогами, наявність там постійних і тимчасових мешканців. 3. Наявність інвентаря для організації праці дітей на городі, квітнику, ягіднику, предметів догляду за мешканцями кутка природи. 4. Наявність посібників для здійснення роботи по ознайомленню з природою: картин, діафільмів, діапозитивів, настільно-друкованих ігор тощо. 5. Наявність у методичному кабінеті методичної літератури з питань ознайомлення з природою, а також розробок планів, конспектів занять, цільових прогулянок, спостережень на повсякденних прогулянках, сценаріїв свят, розваг тощо. Вивчення матеріальної бази по ознайомленню дітей з природою дає значний матеріал для інспектора, але свої попередні висновки він повинен підкріпити глибоким вивченням стану навчально-виховної роботи з дітьми, засвоєння ними програми дитячого садка. Перевірка стану навчально-виховної роботи по ознайомленню з природою починається з перших хвилин перебування інспектора в дитячому садку, оскільки кожного дня відбуваються чергування в кутку природи, виконання дітьми доручень, спостереження на прогулянках, ігри тощо. Для вивчення стану навчально-виховної роботи інспектор використовує такі методи: 1. Спостереження і аналіз діяльності вихователя і дітей. 2. Бесіда з дітьми і працівниками дитячого садка. 3. Перевірка педагогічної документації. За час перевірки інспектор повинен відвідати найбільшу кількість занять з даного розділу, а також різноманітні форми повсякденної роботи з дітьми. Аналіз діяльності вихователя і дітей дає підстави зробити висновки про якість підготовки вихователя до роботи, своєчасність проходження матеріалу програми, добір методів, методику проведення, якість засвоєння дітьми знань, стан сформованості у дітей пізнавальних інтересів, спостережливості, ставлення дітей до природи. Остаточні висновки про рівень засвоєння дітьми знань про природу інспектор повинен зробити під час проведення індивідуальних бесід з дітьми. З цією метою розробляються запитання, відповіді дітей фіксуються і аналізуються. Під час перевірки педагогічної документації основна увага приділяється аналізу плану роботи вихователя за квартал. З календарного плану інспектор довідується про те, в якій послідовності виконується програма по ознайомленню з природою, чи є у вихователя система у роботі, якими методами він користується для виконання завдань програми. Про рівень керівництва роботою педагогічного колективу дитячого садка з боку завідуючого та методиста можна зробити попередній висновок з загальної постановки роботи по ознайомленню дітей з природою. Наявність у дитячому закладі хорошої матеріальної бази для роботи по ознайомленню дітей з природою, відповідний стан навчально-виховної роботи є свідченням того, що діяльність керівника має належний рівень. Глибше вивчити роботу завідуючого дитячим садком і методиста допоможе бесіда з ними та вивчення документації — річного і місячного планів роботи, протоколів педагогічних рад, аналізу роботи вихователів. Під час бесіди з завідуючим та методистом інспектор уточнює ті питання, що лишилися недостатньо вивченими під час перевірки роботи. Наприклад, як вихователі підвищують свій фаховий рівень, які методичні об'єднання відвідують, з якими матеріалами виступали, з'ясовує шляхи, якими йшов педагогічний колектив до досягнень у навчально-виховній роботі з даного розділу, які труднощі і проблеми ще не подолані. Такі бесіди не тільки сприяють більш обгрунтованим висновкам по перевірці, але й дають змогу інспектору дізнатися про цінний досвід роботи. Вивчення педагогічної документації дозволяє зробити висновки про рівень обговорення питань, прийняття колективом рішень і їх виконання, про компетентність завідуючого, методиста під час аналізу і оцінки роботи вихователів. На основі вивчення роботи дитячого садка складаються висновки про перевірку. В них повинні відбиватися найголовніші досягнення в роботі і конкретно вказуватися ті недоліки, які слід подолати педагогічному колективу. Приблизна схема висновків може бути такою: 1. Загальні дані про дитячий садок. 2. Оцінка матеріальної бази по ознайомленню дітей з природою: а) планування і озеленення ділянки відповідно до педагогічних і гігієнічних вимог; б) наявність і стан у дитячому садку городу, квітників, саду, ягідника, майданчика для утримання дрібних свійських тварин; в) стан обладнання кутка природи; г) наявність сільськогосподарського інвентаря, для роботи на городі, квітнику та предметів догляду за об'єктами кутка природи; д) наявність наочних посібників по ознайомленню дітей з природою (картин, діафільмів, діапозитивів, грамзаписів, настільно- друкованих ігор, дитячої природознавчої літератури); ж) наявність методичної літератури з питань ознайомлення з природою. Оцінка зібраних у методичному кабінеті матеріалів на допомогу вихователям у плануванні і проведенні роботи по ознайомленню дошкільників з природою. 3. Стан навчально-виховної роботи з розділу ознайомлення дітей з природою: а) оцінка підготовки вихователя до проведення різних форм роботи по ознайомленню з природою; б) оцінка правильності визначення програмних завдань та методів реалізації цих завдань; в) оцінка засвоєння дітьми програми по ознайомленню з природою (знань, умінь, навичок, вихованості інтересу до природи і дбайливого ставлення до неї). 4. Керівництво навчально-виховною роботою по ознайомленню з природою з боку завідуючого і методиста дитячого садка: а) оцінка повсякденного контролю за роботою вихователів з боку завідуючого, методиста; б) здійснення заходів по забезпеченню росту майстерності педагогічного колективу, підвищення кваліфікації вихователів. Висновки щодо перевірки доводяться до відома вихователів на педагогічній раді дитячого садка. Читайте також:
|
||||||||
|