Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІНСПЕКТУВАННЯ РОБОТИ ДИТЯЧИХ САДКІВ З РОЗДІЛУ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ

Ознайомлення з природою є важливим розділом роботи дитя­чого садка і потребує постійного керівництва та перевірки з боку органів народної освіти.

Використовується дві форми перевірки роботи дитячого сад­ка — фронтальна і тематична. Під час фронтальної перевірки ро­бота з розділу ознайомлення з природою вивчається поруч з інши­ми розділами. Тематична перевірка дає змогу глибше проаналізу­вати роботу вихователів. Кваліфікований аналіз роботи залишає глибоке враження в педагогічному колективі, дає стимул для здійснення більш вдумливого підходу до здійснення педагогічного процесу, підвищує авторитет інспектора.

Інспектування роботи з розділу ознайомлення з природою ви­магає від інспектора глибокого знання програми, методики роботи з дітьми, природи рідного краю.

Організуючи перевірку дитячого закладу, інспектор повинен відповідно підготуватися: ознайомитися з матеріалами попередніх перевірок з тим, щоб під час обстеження можна було визначити тенденцію росту педагогічного колективу за тими чи іншими пи­таннями — що з'явилося нового в роботі, в чому виявився творчий підхід, як долаються недоліки у навчально-виховній роботі, від­значені під час попередньої перевірки. Щоб провести обстеження на рівні сучасних вимог, дістати уявлення про те, як педагогічний колектив дитячого садка озброюється новими методичними ре­комендаціями, впроваджує їх у життя, інспектор повинен перегля­нути нову методичну літературу, останні статті з періодичних ви­дань.

У процесі обстеження дитячого закладу інспектор одночасно вивчає роботу за такими основними напрямками:

1. Створення матеріальної бази по ознайомленню дошкільни­ків з природою в дитячому садку.

2. Стан навчально-виховної роботи з дітьми.

3. Керівництво роботою з розділу ознайомлення дітей з приро­дою з боку завідуючої та методиста дитячого садка.

Під час оцінки матеріальної бази по ознайомленню дітей з природою в дитячому садку інспектор вивчає:

1. Планування і озеленення ділянки згідно з педагогічними і гігієнічними вимогами.

2. Обладнання кутків природи згідно з вимогами, наявність там постійних і тимчасових мешканців.

3. Наявність інвентаря для організації праці дітей на городі, квітнику, ягіднику, предметів догляду за мешканцями кутка природи.

4. Наявність посібників для здійснення роботи по ознайомлен­ню з природою: картин, діафільмів, діапозитивів, настільно-друко­ваних ігор тощо.

5. Наявність у методичному кабінеті методичної літератури з питань ознайомлення з природою, а також розробок планів, кон­спектів занять, цільових прогулянок, спостережень на повсякден­них прогулянках, сценаріїв свят, розваг тощо.

Вивчення матеріальної бази по ознайомленню дітей з природою дає значний матеріал для інспектора, але свої попередні висновки він повинен підкріпити глибоким вивченням стану навчально-ви­ховної роботи з дітьми, засвоєння ними програми дитячого садка.

Перевірка стану навчально-виховної роботи по ознайомленню з природою починається з перших хвилин перебування інспектора в дитячому садку, оскільки кожного дня відбуваються чергування в кутку природи, виконання дітьми доручень, спостереження на прогулянках, ігри тощо.

Для вивчення стану навчально-виховної роботи інспектор вико­ристовує такі методи:

1. Спостереження і аналіз діяльності вихователя і дітей.

2. Бесіда з дітьми і працівниками дитячого садка.

3. Перевірка педагогічної документації.

За час перевірки інспектор повинен відвідати найбільшу кіль­кість занять з даного розділу, а також різноманітні форми повсяк­денної роботи з дітьми.

Аналіз діяльності вихователя і дітей дає підстави зробити висновки про якість підготовки вихователя до роботи, своєчас­ність проходження матеріалу програми, добір методів, методику проведення, якість засвоєння дітьми знань, стан сформованості у дітей пізнавальних інтересів, спостережливості, ставлення дітей до природи.

Остаточні висновки про рівень засвоєння дітьми знань про природу інспектор повинен зробити під час проведення індивіду­альних бесід з дітьми. З цією метою розробляються запитання, відповіді дітей фіксуються і аналізуються.

Під час перевірки педагогічної документації основна увага приділяється аналізу плану роботи вихователя за квартал. З ка­лендарного плану інспектор довідується про те, в якій послідов­ності виконується програма по ознайомленню з природою, чи є у вихователя система у роботі, якими методами він користується для виконання завдань програми.

Про рівень керівництва роботою педагогічного колективу дитя­чого садка з боку завідуючого та методиста можна зробити попе­редній висновок з загальної постановки роботи по ознайомленню дітей з природою. Наявність у дитячому закладі хорошої матері­альної бази для роботи по ознайомленню дітей з природою, від­повідний стан навчально-виховної роботи є свідченням того, що діяльність керівника має належний рівень. Глибше вивчити роботу завідуючого дитячим садком і методиста допоможе бесіда з ними та вивчення документації — річного і місячного планів роботи, про­токолів педагогічних рад, аналізу роботи вихователів.

Під час бесіди з завідуючим та методистом інспектор уточнює ті питання, що лишилися недостатньо вивченими під час перевірки роботи. Наприклад, як вихователі підвищують свій фаховий рі­вень, які методичні об'єднання відвідують, з якими матеріалами виступали, з'ясовує шляхи, якими йшов педагогічний колектив до досягнень у навчально-виховній роботі з даного розділу, які труд­нощі і проблеми ще не подолані. Такі бесіди не тільки сприяють більш обгрунтованим висновкам по перевірці, але й дають змогу інспектору дізнатися про цінний досвід роботи.

Вивчення педагогічної документації дозволяє зробити висновки про рівень обговорення питань, прийняття колективом рішень і їх виконання, про компетентність завідуючого, методиста під час аналізу і оцінки роботи вихователів.

На основі вивчення роботи дитячого садка складаються виснов­ки про перевірку. В них повинні відбиватися найголовніші досяг­нення в роботі і конкретно вказуватися ті недоліки, які слід по­долати педагогічному колективу.

Приблизна схема висновків може бути такою:

1. Загальні дані про дитячий садок.

2. Оцінка матеріальної бази по ознайомленню дітей з при­родою:

а) планування і озеленення ділянки відповідно до педагогічних і гігієнічних вимог;

б) наявність і стан у дитячому садку городу, квітників, саду, ягідника, майданчика для утримання дрібних свійських тварин;

в) стан обладнання кутка природи;

г) наявність сільськогосподарського інвентаря, для роботи на городі, квітнику та предметів догляду за об'єктами кутка природи;

д) наявність наочних посібників по ознайомленню дітей з при­родою (картин, діафільмів, діапозитивів, грамзаписів, настільно- друкованих ігор, дитячої природознавчої літератури);

ж) наявність методичної літератури з питань ознайомлення з природою. Оцінка зібраних у методичному кабінеті матеріалів на допомогу вихователям у плануванні і проведенні роботи по озна­йомленню дошкільників з природою.

3. Стан навчально-виховної роботи з розділу ознайомлення ді­тей з природою:

а) оцінка підготовки вихователя до проведення різних форм роботи по ознайомленню з природою;

б) оцінка правильності визначення програмних завдань та методів реалізації цих завдань;

в) оцінка засвоєння дітьми програми по ознайомленню з приро­дою (знань, умінь, навичок, вихованості інтересу до природи і дбайливого ставлення до неї).

4. Керівництво навчально-виховною роботою по ознайомленню з природою з боку завідуючого і методиста дитячого садка:

а) оцінка повсякденного контролю за роботою вихователів з боку завідуючого, методиста;

б) здійснення заходів по забезпеченню росту майстерності пе­дагогічного колективу, підвищення кваліфікації вихователів.

Висновки щодо перевірки доводяться до відома вихователів на педагогічній раді дитячого садка.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  10. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  11. Актуальні методи соціальної роботи
  12. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи




Переглядів: 2460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОРГАНІЗАЦІЯ І ЗМІСТ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ (РАЙОННОГО, МІСЬКОГО, ОБЛАСНОГО) | КУРС «МЕТОДИКА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ І ПРАКТИКУМ З ПРИРОДОЗНАВСТВА» В ПЕДАГОГІЧНОМУ УЧИЛИЩІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.