Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етнопедагогіка - основа сучасної національної системи виховання

Українська етнопедагогіка є власне національною виховною сис­темою, що сформувалася завдяки поєднанню народного, націона­льного і загальнолюдського, завдяки зв'язку минулого і загаль­нолюдського, минулого з сучасним в історії нашого народу. Ця система є сьогодні надійним фундаментом національного рефор­мування нашої освіти і виховання, розв'язання тих завдань фор­мування особистості громадянина України, які чітко визначені в Концепції громадянського виховання та Концепції 12-річної за­гальноосвітньої школи. А ці завдання, відповідно до названих документів, такі:

• сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, людину з притаманними їй особистісними якостями й риса­ми характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою;

• сформувати такі особистісно значущі якості, як національна свідомість, духовність людини. Домінантою виховного про­цесу має стати формування в учнів патріотизму з новим змі­стовим наповненням. Це виховання почуття любові до рід­ного краю, свого народу, держави, відповідальності за їх май­бутнє, відкритості до сприймання різноманітних культур сві­ту, освоєння духовних цінностей людства - гуманізму, свобо­ди, справедливості, толерантності, культури миру, національ­ного примирення, збереження природи, всебічний розвиток індивідуальності дитини.

 

Література для самостійного опрацювання

1. Волков Г.Н. Этнопедагогика. - Чебоксари, 1966.

2. Измайлов А. Народная педагогика. - М., 1991.

3. Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»). - К., 1994.

4. Концепція безперервної системи національного виховання. - К., 1994.

5. Концепція виховання у національній системі освіти // Освіта Укра­їни, 1996.

6. Концепція національного виховання // Освіта. — 1996. — 7 серпня.

7. Скуратівський В.Т. Берегиня. - К., 1987.

8. Стельмахович М. Українська народна педагогіка. - К., 1997.

9. Сявавко Є. Українська етнопедагогіка в її історичному розвитку. -К, 1974.

10. Українська народна педагогіка в школі: Методичні рекомендації. -К., 1990.

Контрольні запитання і завдання

1. За якими критеріями народ визначав рівень вихованості людини?

2. Визначте основні компоненти змісту виховання в народній педаго­гіці: а) людини; б) громадянина; в) сім'янина.

3. Складіть логіко-структурні таблиці: «Чинники формування особи­стості в українській народній педагогіці», «Методи і прийоми на­родного виховання».

4. Чому етнопедагогіка є основою сучасної національної системи ви­ховання? Аргументуйте відповідь.


ТЕМА 3. Виховний ідеал української народної педагогіки

ПЛАН

 

1. Суть виховного ідеалу. Традиційний український ідеал людини.

 

2. Тип досконалої людини в українській козацькій педагогіці.

 

3. Виховний ідеал у творчості педагога і психолога Г. Ващенка.

 

4. Сучасний ідеал українського національного виховання.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Самовиховання.
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  9. POS-системи
  10. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  11. VI. Філогенез нервової системи
  12. А) Заробітна плата її форми та системи.




Переглядів: 2588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Суть виховного ідеалу. Традиційний український ідеал людини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.