МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Психофізіологічні показники до професійного відбору фахівцівВибір та обґрунтування методик експериментальних досліджень. МЕТОДОЛОГІЯ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ І ПРОФЕСІЙНОГО ВІДБОРУ ЛЕКЦІЯ 6 1) В першу чергупроводиться аналіз зовнішніх та внутрішніх (психологічних) факторів, які впливають на діяльність фахівця. 2) Далі проводиться систематизація факторів виробничого середовища фахівця, котрі поділяються на фізичні, хімічні та біологічні; розглядається ефективність застосування різних технічних засобів захисту; подається інженерно-психологічна характеристика особливостей системи “людина – машина – середовище”; наводиться професіограма та психограма фахівця. Для розробки професіограми та психограми фахівця використовується здебільшого метод експертних оцінок, за допомогою якого визначаються основні професійно важливі якості особистості фахівця. На цій основі обираються та обґрунтовуються методики експериментального дослідження. 3) На базі експертної оцінкиранжуються основні якості, які, на думку респондентів, необхідні для фахівця. До них, здебільшого, належать: реагувати якомога швидше на звук, сигнал, що виникає раптово; уживатишвидких дій у відповідь на одні сигнали, а у відповідь на інші – від дій утримуватися; точно реагувати на об’єкти, що рухаються; максимально зосереджувати увагу в певні моменти роботи; одночасно утримувати в полі зору предмети, об’єкти, що розташовані на відстані один від одного; здатність не послаблювати уваги під впливом переляку або неочікуваних вражень; незначна навіюваність, здатність не піддаватися впливу; ризикувати, працюючи в небезпечних для здоров’я або життя умовах; долати страх під час роботи на висоті; мати високу точність у роботі, зіставляти рухи за силою, спрямованістю, швидкістю; швидко вибирати оптимальне рішення з усіх можливих у даній ситуації; враховувати ймовірність очікуваних подій, передбачати ймовірні зміни обстановки, процесу роботи тощо; нести відповідальність за життя людей та обладнання; уміння взаємодіяти з членами колективу під час виконання спільної роботи. 4) На основі проведеного аналізу визначається перелік психофізіологічних характеристик, що відіграють вирішальну роль у становленні фахівця. Для дослідження визначених якостей та характеристик можна обрати такі методики (табл. 1): Таблиця 1
5) Проводиться аналіз та інтерпретація результатів досліджень. 6) Створюються психологічні рекомендації. В основу класифікації методик профорієнтації і психологічного відбору повинні бути покладені характерні, специфічні ознаки методик з ранжуванням за ступенем значущості. Як відомо, всі без винятку психометричні і проективні тести, особистісні методики є експериментальними, тобто здійснюють цілеспрямоване дослідження особливостей психіки в спеціально організованих умовах. Доповнити ці методики можуть лише результати спостереження за експериментом, бесіда і вивчення документів. Ці три основні “класичні” напрямки вивчення психіки повинні бути покладені в основу класифікації психологічного відбору. 1. Бесіда: а) розгорнута; б) скорочена. 2. Експеримент: · психологічний: а) груповий; б) індивідуальний; · психофізіологічний: а) електрофізіологічний; б) клініко-фізіологічний; в) фізична підготовка. 3. Спостереження: · зовнішнє: а) пасивне (опосередковане); б) активне (пряме); · самоспостереження (самозвіт). 4. Аналіз документів: · успішність навчання і трудова діяльність; · соціально-біографічні дані з особової справи; · характеристики за місцем навчання, служби або роботи; · результати екзаменів, рішення мандатної і медичної комісій тощо. Поділ методів психологічного відбору на чотири основні групи обумовлений бажанням забезпечити комплексний, системний підхід до їх використання та інтерпретації, а в кінцевому підсумку - до розкриття особливостей кандидата і можливостей їх розвитку і вдосконалення в процесі навчання або роботи (служби).
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|