МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
EXERCISESEXERCISE 1. Найдите в тексте эквиваленты следующих слов и словосочетаний: 1.Изучение заболевания 2.Реакция организма 3.Слизистая оболочка 4.Болезненная кровоточащая поверхность 5.Локализованный 6.Неконтролируемый рост клеток 7.Близлежащие структуры 8.Значительные и часто фатальные разрешающие воздействия 9.Врожденные отклонения 10.При рождении 11.Рентгенологическое исследование 12.Хирургическое удаление 13.Под микроскопом 14.Анализы крови и мочи.
EXERCISE 2. Процитируйте следующие предложения из текста: 1.Pathology 2.To cover the changes 3.Shallow breach of the skin 4.The raw base 5.An abdominal sac of fluid 6.To occur 7.A swelling 8.Displacement and destruction 9.Throughout the body 10.Cancer 11.Deformity 12.The cause of an ulcer 13.Diseased tissue 14.Minor operation 15.The biopsy specimen 16.To be diagnosed
EXERCISE 3. Ответьте на следующие вопросы: 1.What is pathology? 2.What does it cover? 3.Is any shallow breach of the skin of mucous membrane called an ulcer or a cyst? 4.What is a cyst? 5.When can cyst occur? 6.What is a tumor? 7.What may it cause? 8.What condition is called cancer? 9.When are congenital defects already present? 10.Can the cause of an ulcer or tumor be determined by only physical examination? 11.What is called a biopsy? 12.How are other types of disease commonly diagnosed? EXERCISE 4. Закончите предложения: 1.Pathology covers … . 2.An ulcer is … . 3.Cysts can occur … . 4.A tumor is …. 5.A cancer is a condition when …. 6.Congenital defects can be … . 7. The diagnosis of infections often requires … . EXERCISE 5 .Составьте предложения из разбросанных слов: 1.Base, the, an, of, raw, ulcer, surface, other, bleeding, a, has, painful. 2.Cause, may, tumor, structures, displacement, adjacent, or, of, destruction, a. 3.Pathology, the, specimen, department, biopsy, is to, a, sent, hospital. 4.Many, disease, types, are, of, commonly, by, diagnosed, blood, urine, and, tests. EXERCISE 6. Переведите предложения на английский язык. 1.Патология рассматривает отклонения, проявляющиеся в нормальной физиологии и анатомии. 2.Язва часто имеет болезненную кровоточащую поверхность . 3.Кисты обычно небольшие по размеру. 4.Опухоль может вызвать смещение или разрушение прилегающих к ней структур. 5.Врожденные дефекты часто видны уже при рождении ребенка. 6.Для определения вида опухоли, как правило, используется биопсия. 7.При постановке диагноза чаще всего необходимы анализы крови и мочи
EXERCISE 7. Диалог. Составьте по 5 вопросительных предложений по тексту “Pathology”.
EXERCISE 8. Приготовьте пересказ текста “Pathology”.
TEXT B
Sometimes a normal immune response does not occur. Instead, a violent reaction called allergy is produced. This can cause sudden death but usually involves consequences of varying degrees of seriousness, ranging from skin rashes or mouth ulcers to partial obstruction of the airway. Sensitivity to certain types of pollen, food, stings, latex products and drugs can produce an allergic reaction. A much more serious type of allergy which could be happen in practice is that affecting patients sensitive to penicillin and its derivatives. If one these drugs were given to such patients, the above – mentioned reactions could occur – the worst effect of all being the rapid onset of a severe state of collapse which may be fatal. This is called anaphylactic shock. The patients most at risk of allergic responses are those with a history of asthma, eczema and hay fever. Читайте також:
|
||||||||
|