Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відмінкові форми іменників

Ми зупинимося лише на тих відмінкових формах, які мають слабку норму, тобто часто виникають складності у написанні закінчення.

Питання щодо норм спостерігаємо в родовому відмінку однини іменників II від­міни. Щоб з'ясувати, які саме іменники мають закінчення - а (я), а які - у (ю), розглянемо такі схеми:

 

Запам'ятайте!

Деякі іменники мають паралельні закінчення, причому значення слів не змінюється: полка - полку, стола - столу, моста - мосту, гурта - гурту.

У ряді іменників зміна флексій впливає на значення: папера(документа) - паперу(матеріалу), пояса(частина одягу) - поясу(просторове поняття), терміна(слово) - терміну(часу).

Сплутування цих закінчень впливає на зміст висловлення, наприклад: У сейфі не було акту замість: У сейфі не було акта.

 

 

 

 

Як відомо, іменники чоловічого роду II відміни мають паралельні закінчення: -ові,-у (тверда група); -еві(єві), -у (ю) - м'яка і мішана групи. Уживання подвійних форм у сучасній українській мові характерні для всіх іменників II відміни чоловічого роду без будь-якої семантичної і стилістичної диференціації, однак закінчення -ові, -еві(єві) найхарактерніші для назв істот (людей): прокуророві. У назвах істот закінчення -у вживається тоді, коли поряд виступає кілька іменників із флексією -ові, -еві(єві) і їх потрібно урізноманітнювати:

1. Заяву подали начальникові райвідділу полковникові Харчуку Іванові Степановичу, замість: Заяву подано начальнику райвідділу полковнику Харчуку Івану Степановичу.

Отже, прізвище рекомендують закінчувати на - у, а чергувати з іменем на (-ові, -еві): Філіпчуку Іванові Петровичу, Михальчуку Вячеславові Васильовичу.

 

Форма знахідного відмінкаможе збігатися із формою називного або родового. Це пов'язано із граматичним розрізненням категорії істот/неістот, наприклад: побачив товариша, знайшов економіста, потурбував бухгалтера, але показувати приклад, уміннятощо. Однак деякі назви неживихпредметів виступають у знахідному відмінку у двох формах - заточив олівець/олівця, написати лист/листа, перев'язати палець/пальця, купити ніж/ножа.Форми із нульовим закінченням є стилістично нейтральними, а отже, вживаються без будь-яких обмежень. Сфера вживання форм із закінченням -а (я) - розмовне мовлення і художня література.

Утворюючи форми орудного відмінка,слід пам'ятати про групи іменників: виконавцем, інженером, лікарем, господарем, прокурором, суддею,

але Гончаром, Плющом(хоч: гончарем, плющем).

 


Читайте також:

  1. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  2. А) Заробітна плата її форми та системи.
  3. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  4. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  5. Автоматизовані форми та системи обліку.
  6. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  7. Акредитив та його форми
  8. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  9. Атипові форми.
  10. Б) Перекладіть текст з урахуванням Вашого фаху, знайдіть у ньому займенникові форми і охарактеризуйте особливості їх вживання у науковому тексті.
  11. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  12. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.




Переглядів: 10063

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.