МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Затверджено Міністерством освіти і науки України
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
Підручник
За редакцією професора В.П. Колісника та доцента Ю.Г. Барабаша
Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів юридичних спеціальностей вищих навчальних закладів
Харків „Право”
ББК 67.9 (4 УКР)3 К65 Затверджено Міністерством освіти і науки України (лист №1.4/18-Г-703 від 28.03.2008 р.) Рекомендовано вченою радою національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого (Протокол №9 від 20.04.2008 р.)
Рецензенти: О.В. Петришин, академія Парну, доктор юридичних наук, професор; А.М. Колодій, доктор юридичних наук, професор
Л.К. Байрачна, канд. філософ. наук, доц.,-- розділ 10; розділ 18 ( у співавт. з В.П. Колісником); Ю.Г. Барабаш, канд. юрид. наук, доц.., -- розділ 15; відп. ред.; Ф.В. Веніславський, канд. юрид. наук, доц..,-- розділ 12 ( у співавт. з В.П. Колісником ); розділ 14; В.І. Кичун, канд. юрид. наук, доц..,-- розділ 21 ( у співавт. О.Г. Кушніренком); В.П. Колісник, д-р юрид. наук, проф.,-- вступ; розділ 7; розділ 12 (у співав. З Ф.В. Веніславським); розділ 16 ( у співав. Б.І. Ольховським); розділ 18 ( у співав. З Л.К. Байрачною); відп. ред.; О.Г. Кушніренко. канд. юрид. наук, доц.., -- розділ 3 ( у співав. З Ю.М. Тодикою); розділ 4; розділ 19; розділ 21 ( у співав. З В.І. Кичуном); Л.І. Летнянчин, канд. юрид. наук, доц.., -- розділ 5 ( у співав. З Ю.М. Тодикою); розділ 6 ( у співав. Ю.М. Тодикою); С.Ю. Лукаш, канд. іст. наук, доц.., -- розділ 9; Б.І. Ольховський, канд., юрид. наук, проф.., -- розділ 16 ( у співав. З В.П. Колісником); В.В. Речицький, канд.. юрид. наук, доц.., -- розділ 17 ( у співав. З Ю.М. Тодикою); Т.М. Слинько, канд.. юрид. наук, доц..—розділ 11; В.Ю. Ткаченко, канд. юрид. наук, доц..—розділ 22 ( у співав. З Ю.М. Тодикою); Ю.М. Тодика, д-р юрид. наук, проф.., академік АПрНУ, -- розділ 1; розділ 2; розділ 3 ( у співав. З О.Г. Кушніренком); розділ 5 ( у співавт. з Л.І. Летнянчиним); розділ 6 (у співавт. з Л.І. Летнянчиним); розділ 8; розділ 13; розділ 17 ( у співавт. з В.В. Речицьким); розділ 20; розділ 22 ( у співав. З Ю.В. Ткаченком).
Конституційне право України: Підруч. для студ. Вищих навч. Закладів. / за К 65 ред. В.П. Колісника та Ю.Г. Барабаша. – Х.: Право, 2008.—416 с. ISBN 978—966—458—056—1
У підручнику з урахуванням останніх досягнень науки конституційного права та сучасного конституційного законодавства аналізуються питання теорії Конституції, основ конституційного ладу, прав, свобод і обов’язків людини і громадянина, конституційних засад громадянського суспільства, правового статусу його інститутів, організації і проведення виборів та референдумів, розкривається конституційно-правовий статус вищих органів влади, територіальний устрій України, розглядається специфіка правового статусу Автономної Республіки Крим. Законодавчі та інші нормативно-правові акти в підручнику подані за станом на 1 жовтня 2007 року. Для студентів, аспірантів і викладачів юридичних вищих навчальних закладів і факультетів та інших навчальних закладів.
ББК 67.9 (4 УКР)3 ©Байрачна Л.К., Барабаш Ю.Г., Веніславський Ф.В. та ін., 2008 ©”Право”, 2008 ISBN 978—966—458—056—1
ВСТУП Поновлення української державності 1991 року обумовило необхідність здійснення в Україні кардинальних демократичних перетворень, запровадження у вітчизняну державно-правову практику загальновизнаних надбань сучасної теорії конституціоналізму, до яких, насамперед, належать: ідея рівноправності та вільного розвитку особистості; теорія природних прав людини; теорія правової держави; теорія поділу влади; теорія парламентаризму та деякі інші ідеї, концепції та теорії, які у своїй сукупності визначають сутність, зміст та спрямованість конституційно-правового регулювання й передусім стосовно політико-правової організації державної влади, правового статусу особи, формування найважливіших інститутів держави і суспільства. Одночасно з реформуванням системи органів публічної влади, трансформацією принципів формування, організації і функціонування всіх державно-владних інституцій, а також зі становленням інститутів громадянського суспільства і, насамперед, зміною засадничих підходів до визначення ролі і місця громадянина в системі взаємовідносин „людина-суспільство-держава” відбувалося й формування конституційного права України як провідної галузі в системі національного права. Підручник підготовлений науковцями кафедри конституційного права України Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. При його підготовці був урахований досвід написання навчально-методичних праць на кафедрі, зокрема такої фундаментальної роботи, як „Конституційне право України” за редакцією професора Ю.М. Тодики та професора В.С. Журавського, і використання їх у навчальній практиці. Були враховані також головні положення Закону України про внесення змін до Конституції України від 8 грудня 2004 року та новітні тенденції розвитку поточного конституційного законодавства. У підручнику поряд зі розглядом традиційних тем, присвячених теорії конституції, засадам конституційного ладу, конституційно-правовому статусу особи, основним формам безпосередньої демократії, конституційній системі державних органів, територіальному устрою, конституційним засадам місцевого самоврядування, висвітлюються також конституційно-правовий статус національних меншин, конституційні засади громадянського суспільства, конституційно-правовий статус політичних партій, громадських організацій, релігійних організацій, засобів масової інформації, які зазвичай не знаходять відображення в інших підручниках із конституційного права України, однак, на думку авторського колективу, становлять його органічну частину. Такий підхід обумовлений. Передусім, сприйняттям та розумінням Конституції України як Основного Закону не лише держави, а й громадянського суспільства, покликаним, з одного боку, обмежити всевладдя держави, а з другого – забезпечити сприятливі умови для всебічного розвитку людської особистості та розширення громадсько-політичної активності громадян. Автори підручника виходили з того, що подальший поступ України як сучасної цивілізованої і демократичної держави пов’язаний із безумовним визнанням та дотриманням усіма суб’єктами конституційно-правових відносин основоположних конституційних принципів і ефективною реалізацією Конституції України в цілому, що є на сьогодні для міжнародного співтовариства одним із головних показників та критеріїв політичної зрілості українського суспільства, його здатності до адекватного сприйняття, усвідомлення й запровадження у вітчизняну державно-правову практику загальновизнаних демократичних свобод і цінностей. Саме тому в підручнику розкривається зміст головних конституційно-правових інститутів, що має сприяти розумінню їх демократичної сутності, переосмисленню їх характерних рис і особливостей. Читайте також:
|
||||||||
|