МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 2. Основні етапи розвитку світової культури.
Підручник
За редакцією професора В. П. Колісника та доцента Ю. Г. Барабаша
Редактор О. М. Уліщенко Коректор Т. Ф. Зуб Комп’ютерна верстка І дизайн В. М. Зеленька
Підписано до друку з оригінал-макета 01.04.2008. Формат 60×90 1/16. Папір офсетний. Гарнітура Times. Обл.-вид. арк.. 23,7. Ум. друк. арк.. 26. Вид. № 332. Тираж 4000 прим. Зам. № 8-0447.
Видавництво ‹‹Право›› Академії правових наук України Україна, 61002, Харків, вул.. Чернишевська, 80
Свідоцтво про внесення суб’єкта видавничої справи До Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів Видавничої продукції − серія ДК № 559 від 09.08.2001 р.
Віддруковано ВАТ ‹‹Харківська книжкова фабрика “Глобус”›› 61012, м. Харків, вул.. Енгельса,11 Міністерство освіти і науки України Житомирський автомобільно- дорожній коледж Національного транспортного університету Посібник ( курс лекцій) З культурології Розробила : викладач культурології Василюк Г. І. Розділ 1. Теоретичні аспекти культури. Тема1. Предмет культурології як науки про культуру Суть і сутність культури. План. 1.Предмет культурології як науки про культуру. 2.Суть і сутність культури. 3.Функції культури. 4. Культура і цивілізація. Культурологія– наука про культуру. А що означає поняття – «культура»? Значення цього терміну змінювалося в процесі розвитку людського суспільства. Взагалі термін латинський і в перекладі означає – обробіток, виховання, освіта, розвиток і т.д. І тому перше значення цього терміну було пов’язане з землеробською працею. Стосовно духовного життя людини цей термін вперше використав римський філософ і оратор Цицерон у 45 р. до н. е. У одному із своїх трактатів культурою він називає філософію – мистецтво плекання розуму. У середні віки «культура» - означає міський, тобто більш цивілізований спосіб життя, а в епоху Відродження асоціюється досконалістю людини. У XVII – XVIII ст. слово «культура» протиставляється поняттю «натура» (природа), тобто розумність суспільного порядку, цивілізованість, досягнення у галузі науки і мистецтва на противагу дикунству і варварству первісних народів. Пізніше поняття культури стало пов’язуватись з поняттям моральності, порядності. У роботах російських філософів-ідеалістів XIX ст. культура в першу чергу пов’язується з духовністю, з вірою в Бога, а філософами-матеріалістами (М. Чернишевський) вважають, що рівень культури залежить напряму від рівня матеріально-виробничої діяльності людей. Не випадково існують сотні визначень поняття «культура» ,найбільш точними і простими можна вважати такі: Культура – це вираження суспільства у формі літератури, вправності и мислення. Культура– це друга природа людини. Культура– це міра людського в людині і суспільстві. Тобто все, що створило людство за період свого існування у сфері матеріальній і інтелектуальній, у науці і мистецтві – то і є культура, те , що сприяє його духовному розвитку.. А культура людини – то її знання, її вихованість, багатство її внутрішнього світу. Відповідно до форм діяльності людини культуру прийнято поділяти на матеріальну і духовну. Матеріальна культура охоплюєвсю сферу матеріальної діяльності та її результати.Це знаряддя праці, технічні засоби,споруди,одяг,житло, транспорт тощо. Духовна культура- це сфера свідомості, духовні цінності, знання , ідеї,норми моралі,релігійні вірування , твори мистецтва та ін.. Матеріальна і духовна культури тісно пов′язані між собою. Основні функції культури. Основні функції культури: Наступною за значимістю єпізнавальна функція культури, суть якої полягає в ознайомленні людини зі знаннями, необхідними для «володіння силами природи і пізнання соціальних явищ, для визначення у відповідності з цим ціннісного відношення до світу. Відмінності понять „культура” і „цивілізація”: Розділ 2. Основні етапи розвитку світової культури. Читайте також:
|
||||||||
|