Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття та ознаки держави.

Фронтальна бесіда.

Пригадайте з курсу історії стародавнього світу та історії України яке значення держави.

(Доповнюю і коригую відповіді)

Робота з підручником.

Опрацюйте визначення «держава» в підручнику, порівняйте його з тим, що були наведені.

Проміжний підсумок.

Держава є не лише механізмом примусу, про що здебільшого йдеться у курсі історії, але й, насамперед, механізмом регулювання відносин між членами суспільства.

 

Питання про ознаки держави розглядається з використанням методики роботи в малих групах.

Робота в групах.

Об’єдную учнів у групи (5—7 осіб) і пропоную їм уявити себе екіпажами міжпланетних кораблів, що наближаються до планети, на якій виявлено суспільство розумних істот, подібних до людей. Після висадки на планеті дослідникам необхідно визначити, чи існує на планеті держава, тобто запропонувати ознаки, які можуть свідчити про наявність у суспільстві держави.

У разі, якщо пропоноване завдання викличе в учнів утруднення, пояснюю його на конкретному прикладі: при необхідності визначення у людини захворювання лікар призначає аналізи, виявляє певні ознаки хвороби. Так само слід визначити особливості, які допоможуть установити, що мешканці планети живуть саме державним життям, а не додержавним суспільством.

Представники груп по черзі виступають із повідомленням про підсумки роботи, фіксуючи на дошці свої відповіді.

Узагальнюю, коригую та доповнюю відповіді учнів. (Учні вже повинні самостійно визначити такі ознаки держави, як наявність апарату державної влади, наявність апарату примусу (поліції, міліції, армії)). Повідомляю учням про існування держав, які не мають власної армії, зокрема Ісландія, Ватикан.

Не повинно викликати складнощів розуміння учнями таких ознак держави, як наявність території та кордону, системи права, податкової та фінансової систем, хоча їх не завжди називають як ознаки, що допоможуть з’ясувати наявність держави на новій планеті.

Проміжний підсумок.

На підставі пропонованих учнями ознак визначаю обов’язкові: територія, державний суверенітет, система норм права, податкова система, апарат державної влади тощо, та факультативні: наявність зовнішніх атрибутів тощо.

Робота над формуванням понять.

Пропоную визначення поняття «державний суверенітет», пояснюю його сутність у межах країни (право видавати закони, здійснювати правосуддя, верховенство суверенної влади) та поза нею (можливість самостійно діяти у зовнішніх відносинах, неприпустимість втручання інших держав у внутрішні справи).

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  6. Адміністративне правопорушення, його ознаки та склад
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  11. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 557

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ | Функції держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.