Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Форма держави.

Бесіда.

Упереджуючи бесіду, учитель акцентує увагу учнів на тому, що поняття «форма держави» містить у собі три складові частини — форму правління, державний устрій та політичний (державний) режим.

1) Згадайте, як відбувалося управління державою в Стародавніх Римі та Греції?

2) Що означають поняття «республіка», «монархія»?

3) Коли і як на зміну абсолютним монархіям у Великій Британії та Франції прийшли обмежені монархії?

4) Чим обмежена монархія відрізняється від абсолютної?

Узагальнюючи відповіді учнів, ураховую, що вони вже знайомі з поняттями «республіка», «монархія» (курс історії стародавнього світу), знають відмінності різних видів монархії (курс історії середніх віків). Матеріал щодо існуючих видів республік є новим.

Розповідь учителя.

У світі виділяють три основні типи республікпарламентську, президентську, мішану, кожна з яких має свої ознаки. Головним критерієм для віднесення республіки до певного типу є розподіл повноважень між президентом та парламентом, зокрема щодо призначення уряду. Так, у президентській республіці уряд формує (призначає на посади членів уряду) саме президент і уряд підзвітний тільки йому. Для президентської республіки є характерним: обрання президента всенародним голосуванням, право президента розпускати парламент, надавати йому найбільш вагомих повноважень, право президента розпускати парламент в певних, застережених законом випадках.

У парламентській республіціуряд формується парламентом, перед ним і звітує. У більшості випадків у парламентській республіці парламент обирає президента і має право усунути його з посади за певних обставин. Президент в парламентській республіці має переважно представницькі функції, його реальна влада та вплив досить обмежені.

Мішана республіка передбачає спільну участь президента і парламенту у формуванні парламенту, тобто в ній поєднуються ознаки як президентської, так і парламентської республіки. Залежно від співвідношення повноважень та функцій президента та парламенту іноді розрізняють парламентсько-президентську (переважають повноваження парламенту) та президентсько-парламентську (переважають повноваження президента) республіки. Досить часто припускаються типової помилки, коли вид республіки пов’язується з наявністю в державі поста президента. Слід запам’ятати, що у будь-якій республіці майже обов’язково є парламент, а в парламентській може існувати пост президента.

З метою кращого засвоєння знань учнів про державний устрій у ході розповіді використовую схему «Форма держави» [підручник], пояснюючи можливі форми державного устрою та різницю між ними. Поняття «унітарна держава», «федерація», «конфедерація» є для учнів певною мірою новими. Тому надаю визначення цих понять.

Під час викладення нового матеріалу звертаю увагу учнів на таку типову помилку — у багатьох випадках назву «імперія» пов’язують з наявністю глави держави, що має титул імператора, тобто із зовнішньою ознакою. Такий підхід є правильним з точки зору історії, але в правовому розумінні імперія — це форма державного устрою, при якій окремі частини складної держави насильницьке поєднані та утримуються в складі держави.

 

Питання про форми політичного правління розглядаю за одним із варіантів: бесіда з учнями, «мозковий штурм».

ВАРІАНТ І

Бесіда.

Які форми політичного правління ви можете визначити, спираючись на власний життєвий досвід, матеріали засобів масової інформації?

 

ВАРІАНТ II

«Мозковий штурм».

Назвіть ознаки, характерні для демократичного правління.

Проміжний підсумок.

Узагальнюю та доповнюю відповіді учнів, визначаю такі ознаки демократичної держави: забезпечення реального народовладдя, рівність громадян перед законом, проголошення, закріплення і гарантування прав та свобод людини, наявність системи поділу влади, верховенство права, незалежність правосуддя тощо.


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  4. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  10. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  11. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.
  12. Автоматизована форма обліку




Переглядів: 580

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції держави. | IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.