Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Залежно від рівня підготовки класу цей етап проводжу за одним із варіантів.

ВАРІАНТ І

Бесіда.

Дайте визначення понять: «форма правління», «форма державного устрою», «форма політичного режиму», «монархія», «республіка», «федерація», «конфедерація», «функції держави».

ВАРІАНТ II

Завдання.

Розв’яжіть юридичні задачі на визначення форми держави.

Задача 1. Держава складається із шістнадцяти земель, кожна і яких має власні конституцію, парламент, уряд. Вища юридична сила належить конституції, яку приймає парламент держави, що складається з двох палат: нижньої (формується шляхом загальнонародних виборів раз на чотири роки) та верхньої (депутати обираються парламентами земель). Глава держави — Президент, який обирається нижньою палатою парламенту строком на п’ять років. Уряд відповідальний перед парламентом та формується партією, що має в парламенті більшість (або відповідною коаліцією партій). Уряд очолює канцлер, який останні два роки проводить надзвичайно жорстку політику, унаслідок якої закрито чимало опозиційних засобів інформації, застосовуються силові засоби управління. Міжнародні спостерігачі виявили суттєві порушення основних прав людини.

Зразок відповіді. Виходячи з наведених відомостей, ця держава за формою державного устрою є федерацією (кожна з земель має певні ознаки суверенітету, власні конституцію, парламент, уряд, але водночас існують центральні органи влади). Форма правління — парламентська республіка (тобто уряд формується парламентом, президент також обирається парламентом). У державі існує антидемократичний політичний режим (порушення прав людини, утиск опозиції).

Задача 2. Країна складається з трьох історичних частин, у кожній із яких діють виборні органи, що займаються справами місцевого значення. Глава держави — королева, яка призначає прем’єр-міністра та міністрів. Члени уряду підписують укази королеви та відповідають за них. Законодавча влада належить двопалатному парламенту, нижня палата якого обирається не рідше ніж раз на п’ять років загальним голосуванням. Міністри обов’язково мають бути депутатами парламенту, прем’єром призначають лідера партії, що перемогла на парламентських виборах. Усі суперечки вирішуються судами, суддів призначає королева за поданням кваліфікаційної комісії суддів.

Зразок відповіді. За формою державного устрою держава є унітарною, тому що повноваження органів, згаданих в умовах історичних частин, носять виключно місцеве значення, ці частини не мають ознак суверенітету. Форма правління — обмежена монархія (існує королева, але її влада обмежена урядом і парламентом), політичний режим — демократія (існують поділ влади, періодичні загальні вибори).

 


Читайте також:

  1. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. III. Актуалізація набутих знань
  5. III. Контроль знань
  6. IV. Закріплення й узагальнення знань
  7. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 2368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форма держави. | V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.