Залежно від наявного часу і рівня сформованості в учнів навичок групової роботи та роботи зі схемами розгляд даного питання проводжу, використовуючи розповідь учителя і метод роботи в групах.
У ході своєї розповіді формулюю визначення правовідносин як відносин, що регулюються нормами права, та зазначаю, що для правильного розуміння та аналізу будь-яких правовідносин важливо вміти розбиратися в них, виокремлювати складові елементи — суб’єкти (ті, хто бере участь у правовідносинах), об’єкти (те, щодо чого виникають правовідносини: майно, послуги, авторство, реалізація певних прав особи тощо), зміст правовідносин. Повідомляю учням про поняття «юридичні факти» — обставини, унаслідок яких виникають, змінюються, припиняються правовідносини.
Робота в групах.
Об’єдную учнів у групи (5—7 осіб). При цьому бажано, щоб у кожну з них входив учень, який підготував приклад цікавої ситуації із домашнього завдання. Звертаю увагу на схему «Юридичні факти» та пропоную скористатися нею при роботі над завданням.
— Проаналізувати наведені під час перевірки домашнього завдання приклади, коли соціальні відносини регулюються різними видами соціальних норм, та визначити їх складові.
Керую роботою в групах, допомагаю учням навідними запитаннями: хто брав участь у подіях (тобто є суб’єктом правовідносин); стосовно чого проходили події (тобто що є суб’єктом правовідносин); які саме факти привели до виникнення правовідносин тощо.
Представники кожної групи доповідають про підсумки своєї роботи, чітко визначивши елементи структури правовідносин.