Вивчення матеріалу питання проводжу під час тренінгу з елементами ігрового моделювання, що організовується в групах.
Ігровий тренінг.
Об’єдную учнів у малі групи, регламентую їх діяльність.
Завдання.
«Уявіть себе народними депутатами України або депутатами місцевої Ради. На обговорення вашої Ради винесено питання про попередження та зниження рівня злочинності. Для прийняття обґрунтованого та ефективного рішення необхідно перш за все визначити причини, які призводять до правопорушень.
Визначте причини правопорушень та запропонуйте заходи щодо профілактики та зниження рівня злочинності.»
Під час обговорення у групах підтримую встановлений порядок, задаю навідні та стимулюючі запитання, коригую відповіді учнів, виявляю неточності та розбіжності, заохочую учнів до роботи, за необхідності змінюю хід міркувань у групах, уточнюю позиції учасників дискусії.
Після обговорення у групах її представники називають визначені причини правопорушень та доповідають пропозиції груп щодо зниження рівня злочинності в країні або районі.
Проміжне закріплення.
Проводжу у формі колективної роботи за завданням.
– Серед названих групами причин правопорушень виділіть правильні.
Узагальнюю й коригую відповіді учнів, роблю висновок, що причини правопорушень поділяють на дві групи — об’єктивні (економічні негаразди, недостатній життєвий рівень, низький рівень оплати праці, безробіття, недостатній рівень охорони громадського порядку, низька ефективність роботи правоохоронних органів тощо) і суб’єктивні (індивідуальні особливості правопорушника, його психічні відхилення, алкоголізм, токсикоманія, наркоманія тощо).
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Процес закріплення відбувається у ході вивчення нового матеріалу, тому в окремий етап не виділяється.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Аналізує роботу учнів у групах; наголошує на тому, що правопорушення завжди тягне за собою юридичну відповідальність і одна прикра помилка — правопорушення — здатна значною мірою негативно вплинути на все майбутнє життя людини.