МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Взаємозалежність між рівнем соціально-економічного розвитку суспільства і державно-правовими інститутами.Бесіда. 1) Як ви вважаєте, чи впливає рівень розвитку суспільства на розвиток держави, права? У разі необхідності допомагаю учням навідними запитаннями, які стосуються технічного розвитку суспільства — вони більш видовищні. (Коли і в зв’язку з чим виникла потреба в Правилах дорожнього руху? Що спричинило появу такої галузі права як космічне право? тощо.) У своїх відповідях учні повинні самостійно дійти висновку, що поява тих чи інших законів і норм, їх зміст безпосередньо залежать від рівня розвитку суспільства. 2) Згадайте, як змінювалася форма правління в таких державах, як Франція, Велика Британія, Стародавній Рим. 3) Назвіть основні події, внаслідок яких відбувалися ці зміни. (У разі необхідності активізую знання учнів з курсу всесвітньої історії навідними запитаннями.) Коментуючи відповіді учнів, підводжу їх до висновку про наявність зв’язку між рівнем розвитку суспільства і рівнем розвитку держави та права. Водночас підкреслюю їх певну самостійність.
2. Влада і соціальні норми первинного суспільства. Вивчення матеріалу другого питання уроку проводжу шляхом бесіди з одночасним складанням порівняльної таблиці «Додержавне (первісне) суспільство і держава» (див. нижче). У ході бесіди заповнюються рядки таблиці, що стосуються характеру влади і соціальних норм. Виходячи з резерву часу, на уроці може бути заповнено лише частину таблиці. Завершення роботи над таблицею відбувається при виконанні учнями домашнього завдання. Бесіда. 1) Згадайте, якими були перші колективи людини розумної, назвіть їх перші заняття, які знаряддя праці вони при цьому використовували. 2) Хто керував цими колективами, як він обирався на правління? Під час відповідей учні повинні назвати вождів, старійшин, указати, що вони обиралися племенем, родом, їх авторитет був незаперечним завдяки наявному досвіду, вмінню забезпечити соплемінників усім необхідним для життя. Можливо з’ясування питання про відсутність відокремленого апарату влади, відсутність приватної власності тощо. Таким чином, згадавши характерні ознаки додержавного (первісного) суспільства, учні повинні заповнити другу колонку порівняльної таблиці. Третя колонка заповнюється у ході подальшої бесіди. Бесіда. 1) Згадайте, що спричинило появу держави. 2) Які зміни в житті суспільства при цьому відбуваються? Зразок таблиці.
За наявності резерву часу оглядово характеризую існуючі теорії походження держави: соціально-економічну, теологічну, патріархальнутощо.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|