Учні виступають із повідомленнями про Державний Герб України, Державний Прапор України, Державний Гімн України.
Доповнюю повідомлення учнів інформацією про те, що в Україні затверджені державні символи: Прапор, Малий Герб і Гімн України. Великий Герб не затверджений Верховною Радою України.
За наявності резерву часу ознайомлюю учнів з нагородами України, розповідаю про кавалерів вищих нагород України, земляків, удостоєних нагород України.
III. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Завдання.
1) Надайте конституційну характеристику України.
2) Визначте форму держави Україна.
3) Покажіть на карті адміністративно-територіальні одиниці України.
4) Назвіть державні символи України.
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Підводжу підсумки уроку і роблю висновок, що характеристика України, яка надається в Конституції, визначає шлях її розвитку; указує, що положення Конституції України підтверджують цю характеристику; наголошує на необхідності поваги до державних символів України.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст підручника [§ _____ ].
2) Підготувати відповіді на запитання і завдання до вказаного параграфа.
УРОК № 25
Тема.Законодавче регулювання міжнаціональних відносин в Україні та мовної проблеми.
Мета:ознайомити учнів зі шляхами вирішення проблеми міжнаціональних відносин в Україні, статусом мов в Україні; розвивати вміння учнів аргументовано висловлювати і відстоювати власну думку, вести дискусію; формувати толерантність до представників різних національностей, терпимість до думки, відмінної від власної.
Основні поняття:державна мова.
Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
Форма:урок-дискусія.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
III. Вивчення нового матеріалу Дискусія з елементами імітаційної гри.
IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Бесіда.
(Проводиться з використанням карти.)
1) Назвіть конституційні права громадян.
2) Визначте принципи, що стосуються можливості користування цими правами.
3) Представники яких народів живуть на території України?
4) Покажіть на карті регіони проживання різних національних груп.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вступне слово вчителя.
Повідомляю про порядок проведення дискусії, пропоную учням перечитати пам’ятку в зошитах.