МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Використання ЕОМ у профорієнтаційній психодіагностиці учнів.Використанню ЕОМ у профорієнтаційній психодіагностиці присвячено досить багато наукових, методичних та практичних праць, які підтверджують великі можливості та ефективність цього напряму. Комп’ютерна професійна психодіагностика має ряд переваг у порiвняннi з традицiйними методами: 1.Стандартне подання завдань, яке не залежить вiд стосунків мiж дослiдником i оптантом. 2.Однозначнiсть i точнiсть фiксування вiдповiдей оптанта. 3.Звiльнення дослiдника вiд рутинних дiй, якi пов’язанi з показом стимульного матерiалу, перевiркою правильностi вiдповiдей, веденням протоколу обстеження, обробкою результатiв. 4.Можливiсть проведення адаптивних експериментiв, якi потребують експрес аналiзу вiдповiдей оптанта, не порушуючи природнього ходу експерименту, що важко робити при традицiйному пiдходi. 5.Можливiсть проведення в стислi термiни масових профдiагностичних дослiджень. 6.Фiксування великої кiлькостi додаткової iнформацiї (часу вiдповiдей, типу помилок, кількості звернень до iнструкцiї i т.д.). 7.Швидка обробка первинних матерiалiв та отримання кінцевих результатiв. 8.Можливiсть використання великого математичного апарату при обробцi отриманих даних. 9.Конфіденцiйнiсть автоматизованого дiагностування, що сприяє вiдвертостi оптантiв. 10.Зниження вартостi профдіагностики, так як при цьому потрiбна менша кiлькiсть квалiфiкованих спецiалiстiв. Разом з описаними перевагами, комп’ютерна профорієнтаційна психодiагностика має й ряд недолiкiв: · деякi традицiйнi методики не можна перенести на широкорозповсюдженi ЕОМ; · кожна комп’ютеризована версiя психодiагностичної методики потребує перевiрки на надійність, валiднiсть, дiагностичну цiннiсть, корекцiю норм; У деяких випадках на початкових етапах дослiдження з боку оптанта можливий пiдвищений рiвень неспокою, настороженостi, невпевненостi, який викликаний зiткненням з новою технiкою. Виникнення емоцiйної напруженостi може попереджуватися вичерпним усним iнструктуванням стосовно роботи на ПЕОМ, починаючи з описування особливостей екрану дисплею та роботи з клавiатурою, вказiвкою типових помилок та способiв їх запобiгання i закiнчуючи попередженням про можливi технiчнi неполадки та збої в роботі комп’ютера.. Практично всi широко розповсюдженi профдiагностичнi методики можуть бути реалiзованi за допомогою ЕОМ. Як вiдомо, всi цi методики можна умовно роздiлити на бланковi та апаратурнi. Бланковi методики являють собою опитувальники, тести, якi передбачають самостiйну роботу оптанта зі спецiальними бланками. Вони практично використовуються у всiх видах психодіагностики і умовно поділяються на вербальнi, практичнi (символьнi, iконiчнi) та змiшанi. Найпростіше піддаються комп’ютерізації вербальнi методики, якi не потребують складних графiчних побудов, але сучасні ЕОМ дозволяють реалізувати всі бланкові методики. Апаратурнi методики потребують використання спецiального обладнання для проведення дослiджень та стандартизованої оцiнки психофiзiологiчних властивостей iндивiда. До їх числа вiдносяться прилади для вивчення показникiв часу реакцiї, точностi та координацiї рухiв, типологiчних особливостей вищої нервової дiяльностi i т.д. Сьогоднi використання апаратурних методик стримується недостатньою кiлькiстю, високою вартiстю та низькою надiйнiстю iснуючих приладiв. Широкi перспективи в реалiзацiї апаратурних методик вiдкриває використання ЕОМ. Це дозволяє пiдвищити точнiсть i об’єктивнiсть результатiв обстеження, дає можливiсть автоматизацiї збору та збереження первинних результатів. Однак слiд зазначити, що комп’ютерна реалiзацiя апаратурних методик, як правило, потребує розробки вiдносно складніших програм (в порiвняннi з бланковими) та створення додаткових зовнiшнiх пристроїв. Розробка автоматизованих методик має свою специфiку. З одного боку, не всi психодiагностичнi методики можливо з повною тотожнiстю перенести на ЕОМ. При створеннi машинної версiї методики необхiдно впевнитись, що обидвi версiї iдентичнi, тобто, що результати дослiдження не залежать вiд форми подання тестового матерiалу, вiд наявного в оптанта досвiду роботи з обчислювальною технiкою. З iншого боку, ЕОМ потребує створення спецiальних методик, якi ефективно використовують всi її ресурси. Тому при розробці автоматизованих дiагностичних методик необхідно дотримуватися наступних вимог: · обов’язкова вказівка мети, предмету та галузі застосування методики; · процедура проведення автоматизованої методики повинна бути задана на основi однозначного алгоритму, придатного для використання особами, якi не володiють спецiальними знаннями та вмiннями роботи з ЕОМ; · перевiрка комп’ютеризованих методик на репрезентативнiсть, надiйнiсть i валiднiсть повинна проводитися з використанням методiв математичної статистики та виконуватися не тiльки тим, хто розробив, а i тим, хто буде використовувати їх в своїй роботі для вироблення власних локальних стандартiв; · результати повиннi фіксуватись та виводитись на екран і принтер у зручному для користувача виглядi; · особливу увагу слiд звернути на формулювання iнструкцiй, якi повиннi пройти обов’язкову експертну оцiнку спецiалiстами. Крiм того, необхiдно дослiдити однозначнiсть та вiрнiсть розумiння їх оптантами; · спiлкування з комп’ютером для оптанта повинне бути максимально спрощено, що досягається за рахунок рацiонального розташування iнформацiї на екранi, використання для введення відповідей однозначних та близько розташованих на клавiатурi знакiв, виведенням вiдомостей про допущенi технiчнi помилки, пiдказки тощо. У зв’язку з рiзноманiтнiстю завдань профорієнтаційної психодiагностики, в деяких випадках iснує необхiднiсть iндивiдуалiзацiї процесу дослiдження. У роботi з комп’ютерною мережею можлива вибiркова передача програмованих методик на окремi робочi мiсця, що дозволяє видавати персональнi завдання. Можливо також пiдключення до периферійних комп’ютерiв окремих дисководiв або використання персональних ЕОМ. При невеликiй кiлькостi оптантiв (5-6 чоловiк) в умовах дисплейного класу можливо встановити такий режим роботи: всi комп’ютери завантажуються рiзноманiтними методиками, а оптанти послiдовно проходять обстеження на всiх машинах. Можуть також використовуватися певні комп’ютерні психодіагностичні системи. Деякі з них, розроблені нами на основі вищевказаних вимог, досить повно описані, тому ми не будемо зупинятися на їх особливостях. Читайте також:
|
||||||||
|