Вивчення питання про розгляд справ у судах проводиться, виходячи з резерву часу, за одним із запропонованих варіантів.
ВАРІАНТ 1
Розповідь учителя.
Сама назва «суд» визначає основну його функцію — судити, виносити важливі рішення. Хід судового розгляду поділяється на декілька етапів: підготовча стадія судового розгляду, коли всім присутнім оголошуються імена учасників процесу (судді, народних засідателів, секретаря судового засідання, захисника, обвинувачувача тощо), визначають присутність свідків, також вирішуються питання відводів.
Друга, основна за часом, стадія процесу — судове слідство передбачає вивчення зібраних доказів, зокрема заслуховування показань свідків, потерпілого, підсудного, вивчення речових доказів тощо.
Третя частина — судові дебати — передбачає можливість виступів сторін: підсудного, його захисника, обвинувачувача. При цьому зазначаємо, що в своїх виступах сторони мають право користуватися виключно доказами, які були досліджені під час судового слідства.
Важливою гарантією права на захист є надання підсудному останнього слова, при цьому час такого його виступу не може бути обмежений ніким.
Завершальною частиною судового процесу є винесення вироку. Постановления вироку відбувається в спеціальній кімнаті, в якій на цей час не повинен знаходитись ніхто, крім судді (суддів), який приймає рішення. Вирок виноситься іменем України й оголошується у відкритому засіданні.
ВАРІАНТ 2
Рольова гра «Судовий розгляд».
Підготовка такої гри вимагає багато часу, тому доцільно провести її на додатковому уроці.
Вступне слово вчителя.
Повідомляю про порядок проведення гри, пропоную учням згадати етапи розгляду судової справи, визначити порядок дій кожного учасника рольової гри.