При проведенні цієї гри не обійтися без певних спрощень, які мають бути обумовлені заздалегідь (умовність видалення свідків, таємниці нарадчої кімнати суддів). Але основні стадії процесу (підготовча частина, судове слідство, судові дебати, останнє слово підсудного, винесення вироку) витримую. При цьому звертаю увагу на дотримання основних процесуальних норм — порядок допиту свідків, підсудного та потерпілого (зокрема неповнолітніх), забезпечення права на захист, роз’яснення прав учасників судового розгляду, порядок вирішення спірних питань суддями, зокрема винесення вироку.
До розгляду пропоную ігрові ситуації, що знайомі учням, з реальними або подібними до реальних обставинами, використовувати місцеві назви вулиць, району, школи тощо.
Координую дій учнів, вказую на припущені помилки, допомагаю у разі виникнення ускладнень.
III. ПІДСУМКИ УРОКУ
Підводжу підсумки уроку і підкреслюю, що досконале знання чинного законодавства про роботу правоохоронних органів, свої права в цій галузі допоможуть захистити себе в найрізноманітніших ситуаціях.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст підручника [§§ __________],
2) Підготувати відповіді на запитання і завдання до вказаного параграфа.
3) Підготуватися до уроку тематичного оцінювання за темами «Основи конституційного ладу України», «Органи державної влади України».
УРОК № 36
Тема.Оцінювання навчальних досягнень учнів за темами «Основи конституційного ладу України», «Органи державної влади України».
Мета:перевірити, поглибити, систематизувати і закріпити знання учнів; оцінити навчальні досягнення учнів.
Тип уроку:контроль знань.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка й оцінювання рівня навчальних досягнень
III. Підсумки уроку
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА И ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ