Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кількісна міра інформації.

Перш за все звернемо увагу на ту обставину, що всяка інформація здобувається в результаті того або іншого досвіду (дії). Таким досвідом може бути отримання телеграми або листа, читання книги і т. п.; вимірювання тим або іншим інструментом (приладом); просте візуальне спостереження події або спостереження за допомогою тих або інших засобів; прийом і обробка радіосигналів і т.д.

Чим можна охарактеризувати факт отримання інформації? Можна сказати, що у всіх випадках до досвіду на питання, що цікавить нас, або на питання, яке нам можуть задати про деяку ситуацію, ми не можемо відповісти однозначно. В кращому разі ми можемо висловити лише деяку сукупність різних припущень (альтернатив). Таким чином, до досвіду має місце велика або менша невизначеність про ситуацію, що цікавить нас, або результат тих або інших подій. Після досвіду, тобто після отримання інформації, ситуація стає визначенішою і на поставлене питання ми можемо відповісти або однозначно, або, принаймні, кількість можливих різних відповідей зменшиться, і отже, зменшиться існуюча раніше невизначеність.

З рис. 1.1 витікає, що інформація на відстань передається в енергетичній формі, для чого кодується.

Одержана інформація збільшує знання і заглиблює інтелект. Інформація — це основний елемент, необхідний для ухвалення рішення. Представлена інформація у формалізованому вигляді називається даними.

У зв'язку з необхідністю правильно витягувати, враховувати і обробляти інформацію виникла нова дисципліна — інформатика. Ця дисципліна поставила і нові завдання перед різними областями науки і техніки. У табл. 1.1 представлена їх еволюція в різні періоди.

Інформацію можна розрізняти по областях знань (біологічна, технічна, економічна), по фізичній природі сприйняття (зорова, слухова, смакова і ін.), а також по метричних властивостях. Для технічних додатків найбільш придатною є параметрична інформація.

Існує три основні напрями в теорії інформації: структурне, статистичне, семантичне. Кожний з напрямів має свої області застосування.

Таблиця 1-1 Області застосування інформації в різні періоди розвитку цивілізації


Читайте також:

  1. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  2. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.
  3. Баланс підприємства як джерело інформації.
  4. Види та властивості економічної інформації.
  5. Види та функції засобів масової інформації.
  6. Визначення та характеристика управлінської інформації.
  7. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.
  8. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.
  9. ВІДОМОСТІ ПРО ІНФОРМАЦІЮ, КІЛЬКІСНА МІРА ЇЇ. ВИДИ ПОВІДОМЛЕНЬ
  10. Властивості інформації.
  11. Джерела маркетингової інформації.
  12. Джерела науково-технічної інформації.




Переглядів: 1256

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформація | Структурні заходи інформації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.