Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення та характеристика управлінської інформації.

ТЕМА 9. Інформація в системі корпоративного управління

Питання для обміркування та самоконтролю

1. Наведіть визначення «корпоративні фінанси».

2. Що набуває особливого значення для корпорації в процесі формування її фінансової та інвестиційної політики? Дати визначення.

3. Головна мета розробки дивідендної політики.

4. Дати визначення «Дивідендна політика».

5. Охарактеризувати типи дивідендної політики корпорації.

6. Навести етапи формування дивідендної політики.

7. Що являють собою фінансові посередники? Дайте їх загальне визначення.

8. Поясніть, що являє собою інвестиційна компанія.

9. З якою метою створюється взаємний фонд для інвестування?

10. Що являють собою довірчі товариства?

 

План

9.1.Визначення та характеристика управлінської інформації.

9.2.Зовнішні та внутрішні інформаційні джерела.

9.3.Формування інформаційного середовища корпорації.

9.4.Розкриття та захист інформації. Комерційна таємниця.

 

 

& 1; 3; 4; 6; 7; 8.

 

4 Міні-лексикон: управлінська інформація, інформаційна система, інформаційні джерела, інформаційне середовище, захист інформації, комерційна таємниця.

 

Корпоративне управління стає головним фактором приняття інвестиційних рішень у XXI столітті. Інвестори вважають, що оцінка практики корпоративного управління так само важлива, як і фінансові індикатори інвестицій. За даними опитування, проведеного компанією McKinsey & Company, більшість інвесторів готові витрачати додаткові кошти в інвестування, якщо акціонерні товариства досягають вищих управлінських стандартів.

 

 

Інформація— це відомості про навколишній світ (об'єкти, явища, події, процеси тощо), які зменшують міру існуючої невизначеності, неповноти знань, відчужені від їх творця і які стали повідомленнями (вираженими певною мовою у вигляді знаків, у тому числі й записаними на матеріальному носії), які можна відтворювати шляхом передачі людьми усним, письмовим або іншим способом (за допомогою умовних сигналів, технічних та обчислювальних засобів і т. ін.).

У цьому визначенні, побудованому на ряді визначень, для нас важливим є таке:

· інформація — це не будь-які відомості, вона несе в собі щось нове, що зменшує існуючу невизначеність;

· інформація існує поза її творцем, це — відчуження знання від її творця;

· знання — це відображення дійсності в мисленні людини;

· інформація стала повідомленням, оскільки вона виражена певною мовою у вигляді знаків;

· повідомлення може бути записане на матеріальному носії (повідомлення є формою передачі інформації);

· повідомлення доступне для відтворення без участі автора;

· інформація передається в канали суспільної комунікації.

 

Виходячи з наведеного вище визначення, зазначимо, що для інформації характерними є такі атрибути (рис. 9.1.):

 

 

Рис. 9.1. Атрибути інформації

 

 

У загальному випадку інформація, що надходить до організації, дозволяє:

· визначати стратегічні, тактичні й оперативні цілі і завдання організації;

· здійснювати контроль за поточним станом організації, її підрозділів і процесів у них;

· ухвалювати обґрунтовані й своєчасні рішення;

· координувати дії підрозділів для досягнення цілей.

Відсутність інформації викликає інформаційну потребу як ус­відомлене розуміння відмінності між індивідуальним знанням про предмет і знанням, накопиченим суспільством. Процес насичення виробництва і всіх сфер життя і діяльності людини інформацією називається інформатизацією. Поступово насичення при­водить до утворення інформаційного суспільства.

 

Це означає, що громадяни такого суспільства володіють певною інформаційною культурою — умінням працювати з інформацією і використовувати для її отримання, опрацювання і передачі комп'ютерні інформаційні технології.   Розуміння сутності інформації, методів її опрацювання, значення інформації в житті суспільства є основою для подальшого розвитку виробництва і суспільства в цілому. Створюються більш складні системи і в сфері управління. Розвиток економічних відносин також супроводжується інтенсифікацією інформаційних процесів. Ринкова економіка є активним прискорювачем зростання кількості підприємств і підприємців, а отже виробничої, комерційної і соціальної інформації.  

 

 

Формування нових знань супроводжується збільшенням обсягів науково-технічної інформації (НТІ).

Зараз подвоєння обсягу знань відбувається практично кожні два роки. З початком науково-технічної революції стрімко зросло число технологічних процесів, видів виробленої продукції, товарів і послуг для населення, що призвело до збільшення обсягів і розмаїтості циркулюючої у суспільстві НТІ. Відомий закон квадратичної залежності збільшення обсягів інформації та потреби в засобах її передачі від зростання виробництва. Експоненційний зріст усіх видів інформації та їх повальний характер призвів до „інформаційного вибуху".

 

До особливостей інформації, як організаційного ресурсу можна віднести такі:

· Інформація відрізняється від інших видів організаційних ресурсів тим, що при використанні вона не зникає, а лише змінює свою корисність;

· Функціонування інформації в організації здійснюється через різноманітні канали за допомогою різних засобів її поширення і збереження;

· Інформація, що функціонує в організації, включає також суб'єктивні моменти (оцінки, думки, настрої тощо);

· Функціонуюча в організації інформація може включати неадекватні, спотворені дані про дійсність, які можуть бути пов'язані з чутками, стереотипами, забобонами і поширюватись в організації;

· Інформованість виступає необхідною умовою участі персоналу в справах організації.

 

Під інформацією розуміються документовані або публічно оголошені відомості про події та явища, що відбуваються у суспільстві, державі та навколишньому природному середовищі (Закон України "Про інформацію", ст. 1).

 

Управлінська інформація складається з об'єктивних фактів та припущень, сутностей і ступенів невизначеності, пов'язаних із даною проблемою чи можливістю її вирішення, які вплива­ють на сприйняття менеджера в процесі підготовки, прийняття та реалізації рішень. Усе, що потенційно дозволить знизити ступінь невизначеності: факти, оцінки, прогнози, узагальнені зв'язки чи чутки, повинні вважатися інформацією.

Необхідність в отриманні та обробці інформації виявляєть­ся на усіх стадіях управління.

А саме:

1. Визначення цілей і пріоритетів діяльності підприємства – необхідність в інформації для забезпечення ефективної діяльності стратегічного менеджменту.

2. Збір інформації з досліджуваної проблеми, що вимагає прий­няття управлінського рішення.

3. Обробка інформації — інформація за результатами розрахунків: показники, прогнози, оцінка факторів, динаміка, рекомендації.

4. Ухвалення управлінського рішення — аналіз та оцінка альтернативних варіантів рішень, остаточний вибір, тобто прийняття рішення.

5. Контроль за виконанням і оцінка діяльності передбачають: збір інформації з розглянутої проблеми, аналіз відхилень від прийнятих рішень і планів, виявлення тенденцій і нових можливостей, оцінку діяльності підприємства та оцінку управлінської діяльності.

 

До особливостей управлінської інформації, які випливають із її сутності, слід віднести:

· залежність від системи управління;

· алфавітно-цифрові знаки як переважаючу форму подачі інформації, із перевагою зображення числових величин у дискретній формі;

· необхідність забезпечення високої точності результатів обчислень під час виконання арифметичних та логічних операцій;

· необхідність оформлення результатів у вигляді, зручному для сприйняття людиною;

· необхідність обробки значних обсягів інформації, особливо у випадках здійснення таких функцій менеджменту, як: планування та контроль;

· необхідність отримання значної кількості підсумкових показників із використанням різних критеріїв, особливо у випадку визначення стратегії чи розробленні складного управлінського рішення;

· необхідність фільтрації та узагальнення при передачі інформації з нижчого рівня управління на вищі рівні;

· необхідність зберігання і накопичення інформації та ін.

 

У процесах управління висуваються цілком визначені вимоги до якості управлінської інформації.

 

Якість інформації можна визначити як сукупність властивостей, що зумовлюють та забезпечують можливості її використання для задоволення визначених, згідно з її призначенням, потреб.

 

До якості інформації, з боку менеджменту, висувається ряд вимог: стислість, чіткість формулювань, своєчасність надходження, задоволення потреби в інформації конкретних керівників; точність і вірогідність, правильний вибір початкових відомостей, оптимальність систематизації і безперервність збору та обробки даних.

 

 

Корисність управлінської інформації оцінюється керівни­ками, які в процесах управління виступають як користувачі уп­равлінської інформації і висувають до її якості наступні вимоги.

Доречність і своєчасність інформації — здатність вплинути на процес ухвалення рішення менеджером і задовольнити його інтереси в потрібний момент чи у визначений термін.

Точність управлінської інформації визначається ступенем наближення у відтворенні інформацією реальності.

Вірогідність інформації — це властивість інформації відображати реальність з необхідною точністю, що є гарантією об'єктивності і правдивості інформації, яка надається, а це припускає необхідність визначення методів збору, обліку та обробки інформації, щоб користувачі могли правильно розуміти призначення інформації, яка надається, і перевірити її.

Актуальність інформації визначається ступенем збереження цінності інформації для процесів управління в момент її використання.

Порівнянність інформації - можливість порівняння наявної інформації з відповідною інформацією інших фірм, регіонів, дер­жав, а це вимагає застосування визначених стандартів у наданні інформації.

Наочність і зрозумілість інформації - представлення інформації у ясній для розуміння формі, щоб менеджер міг застосовувати її для ухвалення рішення, не боячись припуститися помилки. Для ясного розуміння інформації необхідно, щоб форми її представлення відображали суть питань, були чіткими, без зайвої деталізації, правильно перекладені на іноземні мови;

Повнота інформації означає, що вона має мінімальний, але достатній для прийняття оптимального управлінського рішення набір показників. Як неповна, тобто недостатня для прийняття вірного управлінського рішення, так і надмірна інформація знижує ефективність управління, отже найвища якість характеризується лише повною інформацією.

Конфіденційність інформації - строгий облік і контроль за поширенням інформації серед зовнішніх користувачів, а також за її змістом і характером. Конфіденційна управлінська інформація, як і джерело її отримання, не підлягає розголошенню. Вимога конфіденційності може висуватися як до внутрішньої інформації такі до інформації, яка надійшла від зовнішніх джерел. Конфіденційною може бути інформація щодо розробки нових видів продукції, політики цін, стратегій діяльності та ін., з метою підвищення конкурентоздатності організації.

Якість управлінської інформації означає, насамперед, вимогу щодо того, щоб вона задовольняла керівників, як користувачів інформації, інакше кажучи, була корисною для процесів управління.

Цінність управлінської інформації - це комплексний показ­ник її якості, її міри на прагматичному рівні для задоволення потреб системи управління організацією.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.




Переглядів: 2714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні організаційні форми фінансового посередництва | Внутрішня інформація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.