проблемний текст – подають у формі проблемного монологу, в якому з метою створення проблемний ситуацій позначають суперечності, визначають проблему, аргументують логіку формування думки.
програмований текст – у ньому зміст подається частинами, а засвоєння кожного інформативного блоку перевіряється контрольними запитаннями.
комплексний тест – містить певні дози інформації, необхідні учням для розуміння проблеми, а проблема визначається за логікою проблемного навчання.
ІІІ. За призначенням тексти поділяють:
основні.
додаткові, мета яких – розширити, поглибити знання учнів. Щодо важливих компонентів змісту навчального матеріалу.
ІV. За ступенем пізнавальної самостійності.
репродуктивні тексти – питання і завдання, які вимагають від учня відтворення знань без істотних змін.
продуктивні тексти – передбачають трансформацію знань, істотні зміни в структурі їх засвоєння або пошуки нових знань.
5.
Дидактичні вимоги до підручника
Матеріал підручника повинен відповідати сучасному рівню розвитку науки і спиратися на науково достовірні факти, явища, закономірності.
Зміст підручника повинен будуватися з урахуванням програми по даному предмету.
Виклад матеріалу визначається чіткістю, логічністю. Кожен значний розділ або глава закінчується запитаннями та завданнями.
Важливою вимогою до підручника є відповідність принципу зв’язку з теорії з практикою.
Всі визначення, правила, які необхідно запам’ятати в підручнику виділяються.