Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Деякі особливості розвитку дітей з мовленнєвими порушеннями

Психологічні особливості дітей з порушеннями мовлення (дітей-логопатів) знаходяться у прямій залежності від клінічного діагнозу, якості та ступеня порушення, його причин Зокрема, діти, порушення мовлення яких обумовлені органічними ураженнями


j особливості роботи з ними в умовах кирекцгіаип та гнклкчивиоі ocetmu

------ ———-------------------------------------------------------------------------------------------------

зї нервової системи, є виснажливими, швидко втомлю-передусім у розумових видах діяльності. Вони можуть бути вими, збудженими, розгальмованими, неспокійними, не-їхній настрій швидко змінюється внаслідок емоцій-Ікості. У окремих дітей спостерігається загальмованість, розумової працездатності, зниження уваги. Досить часто еві порушення цієї категорії дітей викликають нестійкість й пам'яті, недостатність регулюючої функції мовлення, по-

: пізнавальної діяльності та розумової працездатності. |ітиз порушеннями мовлення функціонального характеру еризуються як підвищеною збудливістю, негативізмами, ни поведінки, так і навпаки — надмірною сором'язливі-ріювпевненістю, ранимістю.

Навчання і виховання дітей з порушеннями мовлення

роботі з дітьми, що потребують корекції порушень мов-і, слід брати до уваги, що будь-яке мовленнєве відхилення й^"нормиможе призвести до шкільної неуспішності, порушень |ЯЙ>ведшці,проблем у спілкуванні як з однолітками, так і до-гіорЗіИМИ.Такі діти після ретельного обстеження спеціалістами Яиугьодержувати відповідну психолого-педагогічну і (або) ме-допомогу, потребують індивідуального підходу у процесі і виховання.

огопедична допомога дітям з порушеннями мовлення на-як у загдльній, так і корекційній системі дошкільної [шкільної освіти. Тип закладу, форми і методи корекційного ву залежать від таких показників:

• вік дитини;

* етіологія мовленнєвого порушення;

V ФУ113 мовленнєвого порушення відповідно до психолого-ІІІІїедагогічної класифікації;

діагноз;

та виразність мовленнєвого порушення; ень розвитку комунікативної функції мовлення; упінь інтелектуального розвитку; •^особливості психофізичного розвитку; потреби і можливості дитини.



Модуль II Психсикко-педадоераш anptncmcpucmursH дітей з порушеннями пси.пхрвичнсео

Дошкільні заклади

У системі дошкільної освіти дитина з порушеннями мов лення може одержувати допомогу у спеціальних логопедичних групах (окремих ДНЗ), які диференціюються таким чином:

1) для дітей з ФФН;

2) для дітей із ЗНМ;

3) для дітей із заїканням.

У ці групи приймаються діти із первинно порушеним мов­ленням і збереженим слухом та інтелектом. Тривалість пере­бування у цих групах визначається відповідно до якості мов­леннєвого порушення дитини. Основною метою спеціальних логопедичних дошкільних закладів (груп) є корекція мовленнє­вих порушень у дітей та повноцінна підготовка їх до навчання у масовій школі.

Навчання і виховання здійснюються на основі програм ма­сового дошкільного закладу, адаптованих до особливостей пси­хофізичного розвитку цієї категорії вихованців. Ефективність логопедичної допомоги у дошкільних закладах залежить від комплексного психолого-медико-педагогічного впливу та співп­раці з батьками. Безпосередню корекцію мовленнєвих порушень здійснюють логопеди. З вихованцями логопедичних груп пра­цюють не лише логопеди, а й вихователі, завданням яких є закріплення мовленнєвих навичок, вироблених на логопедичних заняттях, розвиток дітей та формування у них знань відповідно до програми ДНЗ. На заняттях з музики і фізичного виховання здійснюється зміцнення здоров'я дітей, розвиток координації ру­хів і позитивних емоцій, логоритмічний вплив. Психолог працює над подоланням недорозвитку окремих пізнавальних процесів, проблем емоційно-вольової сфери і поведінки. По необхідності діти одержують медикаментозне лікування, фізпроцедури, бе­руть участь у заняттях з ЛФК. Закріплення одержаних знань, створення позитивної атмосфери для розвитку забезпечують батьки дитини.

Логопедичні пункти системи освіти

Школярі, порушення мовлення яких є невиразними, част­ковими, одержують логопедичну допомогу на заняттях у логопе­дичних кабінетах при загальноосвітніх школах (іноді - управ­ліннях освіти). Логопедичні заняття набувають корекційно-розвиваючої спрямованості, проводяться одночасно із шкільним навчанням і базуються на навчальних програмах (передусім рідної мови, математики)


і ma особливості роботи з ними в умовах морекциіної та інклюзивної освіти

—------ ——-------------------------- ~--------------------------------------------------

Т, Завдання логопедичної допомоги при загальноосвітній


* своєчасне виявлення порушень і попередження виникнення й«йфинних відхилень у структурі дефекту дитини; Направлення порушень усною й писемного мовлення учнів;

угвання повноцінних знань, вмінь і навичок в галузі рід-' мови;

/лювання розвитку пізнавальної активності дітей, фор­мування прийомів розумової діяльності, необхідних для ово-іня мовою;

виток мовленнєвої активності учнів;

І^ропаганда корекційно-логопедичних знань серед батьків і згів;

,У першу чергу на заняття зараховуються учні молодших Класів, мовленнєві порушення яких перешкоджають шкільному думанню, спричиняють неуспішність, пониження комунікабель­ності. Корекційна робота проводиться протягом року переважно у групових формах. Групи для занять комплектуються з ураху-jm мовленнєвого діагнозу та віку дитини. Логопед працює у тісному взаємозв'язку із вчителями по-кових класів, психологом, батьками дітей. Логопед узго-ує із педагогом навчальне навантаження дитини, повідомляє влю та батькам про досягнення на логопедичних заняттях, опонує варіанти закріплення набутих мовленнєвих навичок. за наявності бажання можуть бути присутніми на лого-■ших заняттях. Якщо вади мовлення учня відображаються розвитку його пізнавальної діяльності, поведінці, то лого-Е^півпрацює із психологом, який може включати дитину до мсорекційних чи психотерапевтичних занять. Таким комп-Сним підходом забезпечується результативність корекційно-(іедичного впливу.

В-

Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  8. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 1649

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Школа для дітей із тяжкими порушеннями мовлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.