Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модуль П. Психалот-педшюгрша характеристика допей з порушеннями психофізичного

розумова відсталість;

• органічна деменція різного походження;

• виразні порушення слуху, зору, опорно-рухового апарату;

• психопатія і психопатоподібні стани різного характеру;

• різні нервово-психічні розлади, що не зумовлюють порушень
пізнавальної діяльності;

• педагогічна занедбаність, що не зумовлена порушеннями піз­
навальної діяльності.

Учні із ЗПР, які навчаються у 1-4 класах, у міру віднов­лення здоров'я, досягнення стабільних успіхів у навчанні пере­водяться у загальноосвітню школу за висновком ПМПК.

Наповнюваність класів в школі інтенсивної педагогічної ко­рекції — до 12 учнів. Тривалість уроку в школах інтенсивної педагогічної корекції: у підготовчому, 1-му класах — 35 хв., у 2-му і наступних — 45 хв. На кожному уроці після 20 хв. за­нять проводиться 5-ти хвилинна пауза з використанням розван-тажувально-корекційних вправ. Для дітей, яким потрібно від­новлення сил, передбачається денний відпочинок.

4. Корекційні прийоми реалізації індивідуального підходу до дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інтегрованого навчання

Більшість дітей з тими чи іншими варіантами ЗПР навча­ються в умовах загальноосвітньої школи, тому педагог має воло­діти хоча б елементарними знаннями про їхні особливості пси­хофізичного розвитку і враховувати їх у навчанні й вихованні цієї категорії учнів. Покажемо особливості корекційної роботи у процесі навчання даної категорії дітей:

• оскільки основною характерною рисою дітей з ЗПР є недо­
статність знань про навколишній світ необхідно акцентувати
увагу на розвитку у них спостережливості, досвіду практич­
ної діяльності, формуванні навичок і вмінь самостійно оволо­
дівати знаннями та користуватись ними;

• виявити найбільш типові прогалини у знаннях з метою їх по­
ступового заповнення для недопущення посилення відставан­
ня цих учнів інших учнів класу;

• знаючи про недостатню активність і несміливість дітей із ЗПР
в оперуванні навіть наявними у них знаннями, максимально


лгешцвйи»^

овати їхню активність на уроках, підтримувати навіть
|чні успіхи і акцентувати на цьому увагу інших школярів
ВЮ створення навколо атмосфери позитивного і друж­
бо них ставлення, й постійної підтримки;
цесі роботи враховувати недостатнє вміння засвоюва-
~актні знання, постійно, особливо на перших етапах
використовувати наочність і докладне пояснення
f, навіть не досить складних алгоритмів;
вуючи труднощі запам'ятовування і порушення праце-
хггі у процесі виконання практичних завдань додатко-
иснювати навчальний матеріал, давати можливість ви-
завдання у повільнішому темпі, зменшувати їхню
гь, надавати додаткові запитання з метою глибшого
тя змісту завдання, наводити вже відомі їм аналогії'
вуючи труднощі орієнтування в завданні, використову-
|иоетапну інструкцію і поетапне узагальнення, поділяти
на складові, формувати вміння планувати свою ді-
у процесі його вирішення, словесно звітувати ппо
ня; к

ово підвищувати темп роботи і працездатність дитини;

аючи на емоційне вікове відставання цих школярів,

прийоми у процесі їхнього навчання зменшувати по-І>во, не використовуючи при цьому різких заборон, а по-«о формуючи загальноприйняті прийоми навчальної ді-

ті;

ршгувати мотивацію навчальної і пізнавальної діяльнос-яхом постійної підтримки і стимулювання, у випадку ідності зменшувати кількість завдань, які даються на тійне опрацювання, залучати до роботи з такими дітьми с спеціалістів школи — логопеда, психолога, спеціаліста твальної фізкультури тощо; візувати співпрацю з батьками, пояснити їм особливості річного розвитку цієї категорії школярів і показати основ-«ірямки спільної роботи батьків і школи з метою подо-1 у дітей затримки психічного розвитку.

Контрольні запитання

поняття затримки психічного розвитку як психо-педагогічної проблеми.

> причини виникнення затримки психічного розвитку, роль вихователя дошкільних закладів у виявленні та Риіанні затримки психічного розвитку v дошкільників?


Модуль И Псшхшуго-пзЭагагтна характеристики Otmcu з гюрушеннями псшххриичного

4. Охарактеризуйте різні види затримки психічного розвитку.

5. Які труднощі може помітити вчитель загальноосвітньої шко­
ли на початку навчання у дітей із затримкою психічного роз­
витку?

6. Назвіть діагнози, при яких дітям рекомендують навчання у
школі інтенсивної педагогічної корекції?

7. У чому полягають особливості роботи вчителя загальноосвітньої
школи із дітьми, що мають затримку психічного розвитку?

9. Якою є роль психолога у виявленні та подоланні затримки

психічного розвитку у дітей? 10 Які умови виховання дитини слід створити у сім'ї, щоб не

допустити затримки психічного розвитку?

Тема 2.3

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ, НАВЧАННЯ

ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ

ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ

План

1. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової
системи.

2. Психолого-педагогічна характеристика дітей з порушеннями
опорно-рухової системи.

3. Навчання і виховання дітей з порушеннями опорно-рухової
системи у спеціальних закладах.

4. Корекційні прийоми реалізації індивідуального підходу до
дітей з порушеннями опорно-рухової системи в умовах інте­
грованого навчання.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. V міні – модуль
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  9. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла
  10. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  11. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  12. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика




Переглядів: 468

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ь Навчання і виховання дітей із ЗПР | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.