МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Спеціальні школиПри організації шкільного навчання також враховується слухової функції та мовлення у дітей. Відповідно існує два спеціальних шкіл: для глухих дітей — І—IIIступенів (І ступінь — підготовчий, 1-4 класи; II ступінь — 5-10 класи; III ступінь — 11-13 класи); для дітей зі зниженим слухом — І—III ступенів (І ступінь — підготовчий, 1-4 класи; 11 ступінь - 5-10 класи; III ступінь - 11-13 класи). До спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) ухих дітей приймаються діти, які: реагують на гучний голос; греагують голос розмовної гучності біля вуха; Зрізняють окремі мовні звуки (а, о, у, р), що вимовляють-: біля вуха голосом підвищеної гучності. ^ діти характеризз'ються середньою втратою слуху у мов-jf> діапазоні понад 80 децибел частоти від 500 до 40000 герц. \о спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) 'Дітей зі зниженим слухом приймаються діти 6 (7) ро- Психаяоео-педагаачна характеристика детей з порушеннями і>сиж>фізичнсво • мають середню втрату слуху в діапазоні від ЗО до 80 деци • утратили слух у шкільному або дошкільному віці, але збе • розрізняють мовлення розмовної гучності на відстані 3 метрів Залежно від стану сформованості мовлення діти направляються до І або II відділення спеціальної школи: s до І відділення приймаються діти зі зниженим слухом, пізнооглухлі діти, які володіють розмовним мовленням з деякими недоліками (недорікуватість, нерізко виразний аграматизм та недоліки на письмі); •/ до II відділення приймають дітей зі зниженим слухом і глибоким мовленнєвим недорозвитком; дітей, які користуються фразовим мовленням, але зі значними порушеннями граматичного оформлення і обмеженим словниковим запасом. Не зараховуються до спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) для глухих дітей та дітей зі зниженим слухом: • діти з вадами слуху у поєднанні з тяжкою, глибокою розумо • діти з тяжкими порушення мовлення на фоні нормального • діти з психопатоподібними розладами; • діти із стійким денним і нічним енурезом, енкопрезом. Урок у підготовчих, перших класах шкіл для глухих та дітей зі зниженим слухом дітей триває 35 хвилин, у других -четвертих — 40 хвилин, у п'ятих тринадцятих - 45 хвилин з обов'язковою фізкультхвилинкою. Наповнюваність класу школи для глухих дітей — 8 учнів, школи для дітей зі зниженим слухом — 12 школярів. Освітня робота у школах поєднується із корекційною, яка передусім спрямована на розвиток слухового сприймання та формування вимови у дітей. Окрім того діти оволодівають певною професією та особливості роботи з ними в умовах корсщащог та інклюзивної освіти 4. Організація допомоги учням з порушеннями слуху в умовах загальноосвітньої школи У першому класі загальноосвітньої школи іноді зустріча-діти, які часто за зовнішніми ознаками не відрізняються інших: вони є досить кмітливими, розуміють звернене до мовлення, засвоюють елементарний рахунок, адекватно по-ь себе в класі, але при цьому відчувають незрозумілі педа-труднощі в оволодіння грамотою Під час пояснювального іння така дитина не завжди відповідає на запитання вчителя, пово вона замикається в собі, стає боязкою, апатичною, сивою, має схильність до невмотивованої впертості, а у дея-випадках здається навіть розумово відсталою. Окремі з цих іак можуть свідчити про порушення слуху. Суттєвим у таких х є те, що дитина, як правило, не жаліється на зниження у, а оточуючі помічають це тоді, коли час для проведення іктивних заходів буває вже втраченим. Вчителю слід бути уважним передусім до мовлення учнів. У з порушеним слухом є помітними такі вади мовлення: і вимови; обмежений запас слів; недостатнє засвоєння звукового складу слова, яке виражається не лише у неточностях вимови, а у помилковому написанні слів; неточне розуміння і неправильне вживання слів; недоліки граматичної будови мовлення; Неправильна побудова речення; неправильне узгодження в середині речення; межене розуміння усного мовлення; обмежене розуміння прочитаного тексту. Через ці відхилення у розвитку мовлення діти зі зниженим ом відчувають такі труднощі у шкільному навчання: 1) труднощі засвоєння первинної грамоти (письма й читан- 2) специфічні помилки в диктантах і самостійному письмі; 3) труднощі розуміння пояснень вчителя; 4) труднощі користування підручником внаслідок недостат- Отже, якщо вчитель виявив дитину із такими труднощами, він ^|)екомендувати батькам проконсультуватись у шкільного лого- і та лікаря отоларинголога Фахівці перевірять слух дитини Модуль Я Псижмсео-тпсдагиеґчна характериеіпика дітей з гиуруиіекиями псіиюфізичноа) (логопед первинно, лікар — ґрунтовно, за допомогою спеціальної апаратури), стан розвитку мовлення- звуковимову, запас слів, граматичну будову, зв'язне мовлення, читання та письмо Постає питання про можливості навчання дітей зі зниженим слухом у масовій школі або переведення у спеціальний заклад Розв'язання цієї проблеми залежить від таких факторів: ■ стан слухової функції дитини (дитина, яка чує розмовне ■ рівень мовленнєвого розвитку дитини; ■ умови, які можуть буди створені вдома для навчання і • готовність школи надати необхідний психолого-педаго-гічний супровід. Повне обстеження дитини та вирішення питання про заклад має здійснюватись у ПМПК. Якщо для дитини виявиться можливим навчання у масовій школі, то воно має ґрунтуватись на індивідуальному підході до такого учня і поєднуватись із корек-ційним впливом. Особливості корекційної роботи у навчанні дітей з вадами слухової функції: - робоче місце дитини має бути розташовано так, щоб вона - слід вимагати від дитини, щоб вона завжди дивилась на - слід контролювати, чи почула й зрозуміла дитина ма - особливої корекційної спрямованості набувають уроки - необхідно приділяти увагу корекції звуко-буквеного скла
та осп&ншисгт роботи з ними в улювах корекцшиоі та тк/аазивноі ocemw - дуже корисно разом з дитиною усно промовляти слові, магає дитині запам'ятати звуковий склад слова; - якщо дитина припускається помилок на письмі, то їх $е треба виправити, а й проаналізувати з дитиною звуковіїй слова, записати його правильно декілька разів; - роботу над звуковим складом слова необхідно проводії- біля самого вуха дитини; для уникнення помилок перед диктантом повідомити учня що йдеться у тексті; заздалегідь ознайомити із складним ДЛЯ звуко-буквеним складом, значенням і граматичним офор><~ :м слів і словосполучень; - слід спеціально готувати учня до переказу. Наприклад,
, як читає вчитель. Якщо й після цього учневі важк^ зувати самостійно, то скласти з ним разом запитання ч)і тексту; - дитині зі зниженим слухом важливо побільше читати са' ;еними для дітей зі зниженим слухом, або будь-якими кни' , адресованими дітям молодшого віку з виразними я 3Р°' ілими ілюстраціями до тексту. Це допоможе дитині краВД^ іти прочитане; 2і ~ всі нові слова необхідно давати дитині у писемній формі; - на уроках математики особливу увагу приділяти розуміє - на всіх уроках необхідно проводити роботу з розвитку Навчання і виховання дитини з вадами слухової функції и поєднаним із оздоровленням, корекщйними заняттями ледагога з розвитку слуху і мовлення, по необхідності ~ ванням, заняттями з психологом. Контрольні запитання іначте роль слуху в розвитку дитини. впливає порушення слуху на розвиток мовлення в дитя- віці? Звіть причини порушень слуху? ге визначення понять "глухота", "зниження слух}'", знооглухлість" Психа/юю-педигсегчна характеристика Otmeu з порушеннями психофлзшаюю 5 Охарактеризуйте особливості мовлення дитини зі зниженим 6 Як зниження слуху відображається на засвоєнні учнем на 7 Що повинен зробити вчитель загальноосвітньої школи з ме 8 Які фактори враховуються при визначенні для дитини з по 9. У чому полягає корекційна спрямованість навчання дітей з порушеннями слухової функції? Тема 2.5 ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ, НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРОВОЇ ФУНКЦІЇ План 1.Порушення зору як психолого-педагогічна проблема. 2. Класифікація порушень зорової функції та причини їхнього 3. Навчання і виховання дітей з порушеннями зорової функції у 4. Організація допомоги учням з порушеннями зору в умовах Читайте також:
|
|||||||||
|