1. ФУНКЦІОНАЛЬНА - виникає внаслідок того, що одну й ту ж потребу можна задовольнити по-різному, тобто за рахунок широти і глибини асортименту однієї групи товарів
2. ВИДОВА - випуск аналогічних товарів різними фірмами, або однією фірмою, але різного оформлення. (Тут важливим є образ фірми - торгова марка, знак).
3. ПРЕДМЕТНА - між аналогічними товарами різних фірм.
4. ЦІНОВА - найпростіший вид, коли ринок захоплюється шляхом зниження ціни товару.
5. СКРИТА ЦІНОВА - коли продукція більш високої якості продається за ціною продукції конкуруючої фірми. Сюди ж відносяться зниження ціни споживання - збільшення економічності, довговічності, витрат експлуатації, розширення комплексу послуг.
6. НЕДОБРОСОВІСНА (НЕЗАКОННА) - антиреклама товарів конкурентів, імітація товарів відомих престижних фірм, тайна картельна угода для встановлення окритої монополії.