МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Державна підтримка підприємництваРоль держави по відношенню до підприємництва може бути різною за характером функцій, суспільних умов, ситуацій, поставлених цілей. Залежно від конкретної ситуації держава може бути: • прискорювачем підприємницького процесу шляхом ведення постійного і активного пошуку засобів щодо залучення нових учасників бізнесу; • стороннім спостерігачем (прямо не протидіє функціонуванню підприємництва, але у той же час й не сприяє цьому розвитку); • гальмом розвитку підприємництва (створює несприятливі умови, обмеження, заборони). Держава як основний фактор зовнішнього середовища бізнесу виконує такі функції: 1. Партнерська. Стимулювання економічного зростання та інноваційного процесу , формування сприятливої нормативно-правової бази підприємництва, створення ринкової інфраструктури, фінансова допомога, кадрова та інформаційна підтримка, організаційне забезпечення бізнесу, закупівля продукції для державних потреб, підтримка зовнішньоекономічної діяльності. 2. Регулятивна. Регулювання, формування та використання доходів через ціни, податки, розподіл прибутку, регулювання конкуренції, захист соціальних груп та гарантійне забезпечення соціальних потреб. 3. Фіскальна. Пов’язана з визначенням системи податків та механізмом їхнього стягнення. У сучасних умовах підвищується роль таких функцій держави стосовно підприємництва: 1) освітні функції, пов’язані з професійною підготовкою, вихованням кадрів у сфері бізнесу; 2) фінансова підтримка початківців та вже функціонуючих на ринку підприємців (з цією метою державою розробляються програми розвитку підприємництва, у тому числі малого бізнесу); 3) держава бере на себе функції щодо створення для підприємців ринкової інфраструктури, тобто тих інституційних структур, які можуть надати підприємцям супровідні послуги, необхідні для успішного бізнесу та реалізації проектів. Основними інституційними елементами інфраструктури бізнесу на ринку капіталів є: валютні та фондові біржі, комерційні банки, страхові фірми, інвестиційні компанії та інвестиційні фонди, довірчі товариства. До складових елементів інфраструктурного середовища на ринку засобів виробництва і предметів споживання відносяться: оптові бази та склади, товарні біржі, роздрібні торговельні підприємства, автосалони, речові ринки, лізингові компанії, ярмарки, аукціони, торгові доми та ін. Держава забезпечує підприємців потрібною інформацією статистичного, довідкового, маркетингового характеру, бере на себе витрати по веденню наукових, науково-технічних, проектних робіт з наданням їхніх результатів підприємцям на безкоштовній або пільговій основі. Держава сприяє появі на ринку бізнес-інкубаторів, венчурних підприємств, технопарків, інформаційно-консалтингових та інформаційно-інвестиційних центрів. Бізнес-інкубатори - це центри підтримки для початківців, що надають суб’єктам ринку юридичні, консалтингові, інформаційні послуги, шукають інвесторів, розробляють установчі документи та бізнес-плани, ведуть підготовку кадрів для малих підприємств, пропонують пільгові кредити, надають в оренду приміщення. Особливості бізнес-інкубаторів: • допомога новостворюваним підприємствам на стадіях започаткувати і становлення; • їх діяльність переважно охоплює наукове консультування, експертизу інноваційних проектів; • фінансова підтримка підприємців через державні субсидії, венчурний капітал, кошти спонсорів. Венчурне підприємство — це ризикова фірма, що здійснює комерційну апробацію науково-технічних новинок. До таких підприємств належать, як правило, малі і середні фірми наукомістких галузей економіки. Технопарк — це організаційне утворення, спеціалізоване на розробці нових технологій і видів продукції, одна з нових форм управління циклом «наука—техніка—виробництво». Види технопарків: технологічні, дослідно-конструкторські, промислові. Інформаційно-консалтингові та інформаційно-інвестиційні центри ставлять перед собою такі завдання: • забезпечення доступу підприємців до правової, комерційної, науково-технічної інформації; • надання консультацій з питань стану товарного ринку, кон’юнктури, управління підприємством; • пошук інвесторів, постачальників, покупців, зарубіжних партнерів, сприяння просуванню товарів. Державна підтримка суб’єктів підприємницької діяльності здійснюється на основі Господарського кодексу України, в якому зазначається, що з метою створення сприятливих організаційних та економічних умов для розвитку підприємництва органи влади на умовах і в порядку, передбачених чинним законодавством: • надають підприємцям земельні ділянки, передають державне майно, необхідне для здійснення підприємницької діяльності; • сприяють підприємцям в організації матеріально-технічного забезпечення та інформаційного обслуговування їх діяльності, підготовці кадрів; • здійснюють первісне облаштування неосвоєних територій об’єктами виробничої і соціальної інфраструктури з продажем або передачею їх підприємцям; • стимулюють модернізацію технології, інноваційну діяльність, освоєння підприємцями нових видів продукції та послуг. Держава сприяє розвитку малого підприємництва. Державна політика розвитку малого підприємництва є частиною загальної соціальної та економічної політики держави і визначає основні принципи, напрями і форми економічного та адміністративно-правового впливу, які передбачаються Урядом України з урахуванням державних інтересів та пріоритетів. Метою державної політики малого підприємництва є: 1. створення умов для позитивних структурних змін в економіці України; 2. сприяння формування і розвитку малого підприємництва, становлення малого підприємництва як провідної сили в подоланні негативних процесів в економіці та забезпечення сталого позитивного розвитку суспільства; 3. підтримка вітчизняних виробників; 4. спрямування дій центральних, регіональних і місцевих органів державної виконавчої влади на створення сприятливого середовища для розвитку малих фірм, формування ефективної громадсько-державної системи підтримки. Основними принципами та пріоритетами державної політики розвитку малого підприємництва є: • пріоритет прав і свобод громадянина-підприємця; • верховенство права; • системність та комплексність засобів і механізмів державного регулювання розвитку малого підприємництва, їхня адекватність реальним інтересам підприємців, держави і регіонів; • усунення правових, адміністративних, економічних та організаційних перешкод і обмежень у розвитку підприємництва; • ефективне використання факторів зростання - трудового, інтелектуального і ресурсного потенціалу, адаптація його до ринкових умов; • Всебічна підтримка українських товаровиробників, її цілеспрямованість та адресність відповідно до визначених пріоритетів; • усунення диспропорцій у виробничій, технологічній і територіальній структурі малого підприємництва; • сприяння зближенню правових засад функціонування суб’єктів малого підприємництва в рамках СНД, європейської та світової співдружності. Державна політика розвитку малого підприємництва визначається, виходячи з пріоритетності національних інтересів, створення правового, економічного і організаційного середовища, сприятливого для ведення всіх (не заборонених законом) видів підприємницької діяльності. Вона має здійснюватися шляхом реалізації відповідних стратегій, концепцій, програм, заходів та законодавчих рішень. Розглянемо основні напрями державної політики розвитку малого підприємництва. У політичній сфері та формуванні нормативно-правової бази: • створення дійових механізмів захисту прав і свобод національних підприємців як в державі, так і за кордоном; • забезпечення законодавчої гарантії незмінності і довготривалості політики щодо малого підприємництва; • підтримка соціально-економічної стабільності в суспільстві; • розробка відповідної законодавчої та нормативно-правової бази, яка регулює відносини між державою і підприємцями, відносини роботодавців і найманих працівників, встановлює норми і правила ведення підприємницької діяльності. Системне здійснення конкретних практичних заходів у цій сфері повинно забезпечити стабільну політичну і нормативно-правову основу для ефективного розвитку підприємницької діяльності. Для суб’єктів малого підприємництва в порядку, встановленому законодавством України , може застосовуватися спрощена система оподаткування бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: 1. заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) сплатою єдиного податку; 2. застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності. Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності може застосовуватися поряд з діючою загальною системою оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, передбаченою законодавством, на вибір суб’єкта малого підприємництва. В економічній сфері: • здійснення системи заходів щодо поліпшення фінансово-господарського стану малих підприємств, впровадження ефективних форм і методів їхньої фінансово-кредитної підтримки; • впровадження системи економічних методів регулювання (податкового, митного, цінового, інвестиційного, ресурсного), які стимулюватимуть ділову активність малих форм господарювання; • реформування регулятивних процесів у розвитку підприємництва; • забезпечення малих підприємств матеріально-технічними, технологічними та інформаційними ресурсами; • залучення суб’єктів малого бізнесу до виконання державних і місцевих замовлень, науково-технічних і соціально-економічних програм, поставок продукції (робіт, послуг) для державних потреб; • формування щорічних асигнувань на державну підтримку малого підприємництва; • широке використання поряд з традиційними формами і методами фінансування, альтернативних джерел (лізинг, франчайзинг); • сприяння залученню і раціональному використанню іноземних інвестицій, кредитів, технологічної допомоги; • зміна підходів до формування податкової системи з метою перетворення її в стимулюючий фактор розвитку малого підприємництва. З метою забезпечення гарантованого ринку збуту для суб’єктів малого підприємництва, розширення виробничих потужностей передбачаються такі форми підтримки малого підприємництва: • забезпечення участі суб’єктів малого підприємництва в державних та регіональних соціально-економічних, інвестиційних, екологічних та інших програмах; • залучення суб’єктів малого підприємництва до формування, розміщення і виконання на договірній основі державних та регіональних замовлень на виконання робіт, надання послуг для задоволення державних та регіональних потреб. Участь суб’єктів малого підприємництва в державних та регіональних програмах, залучення їх до виконання державних та регіональних замовлень здійснюються на конкурсних засадах. Фінансове забезпечення реалізації державної політики у цьому секторі ринкової економіки здійснюють відповідно до своєї компетенції на загальнодержавному рівні Український фонд підтримки підприємництва, на регіональному рівні—регіональні фонди підтримки підприємництва, на місцевому рівні — місцеві фонди підтримки підприємництва. Регіональні та місцеві фонди підтримки підприємництва є юридичними особами, засновниками яких можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Український фонд підтримки підприємництва, юридичні та фізичні особи. Кошти Українського фонду, регіональних та місцевих фондів підтримки підприємництва формуються за рахунок бюджетних коштів, коштів, одержаних від приватизації державного та відчуження комунального майна, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних та інших коштів. Зазначені фонди є неприбутковими організаціями. Фінансова підтримка малого підприємництва здійснюється зазначеними фондами за передбаченими відповідними програмами напрямами через уповноважені банки, які визначаються за результатами тендеру. Основні завдання Українського фонду підтримки підприємництва: • сприяння реалізації державної політики розвитку підприємництва шляхом залучення і ефективного використання фінансових ресурсів на поворотній і безповоротній основі, фінансування цільових програм та проектів, часткової оплати відсотків за видані підприємцям кредити установами банків; • співробітництво з міжнародними,, іноземними та українськими фінансовими організаціями щодо питань розвитку підприємництва; • участь у реалізації міжнародних договорів у частині фінансового забезпечення розвитку підприємництва в Україні. Перехід до нової системи регулювання, надання їй стимулюючого характеру сприятиме створенню сприятливих умов для діяльності вітчизняних товаровиробників. Слід проводити адресну підтримку суб’єктів малого підприємництва, зокрема шляхом надання фінансово-кредитної підтримки, мікрокредитування. Ефективність таких заходів буде посилюватися вдосконаленням управління бізнесом і персоналом підприємств, впровадженням маркетингу і сучасного менеджменту. Підтримка має бути надана в першу чергу конкурентоспроможним галузям виробництва із швидким оборотом капіталу (виробництво продукції переробної промисловості, продуктів харчування, торгівлі, виробництво товарів народного споживання та надання побутових послуг, експортно-імпортні операції, програмне забезпечення, індустрія туризму, шоу-бізнесу та ін.)- Важливого значення набуває вдосконалення виробничих зв’язків, налагодження широкої кооперації, розробка ефективних схем входження малих підприємств до великих виробничо-фінансових структур (об’єднань), створення мережі компаній франчайзингу. У науково-технологічній сфері: • системне вирішення питань підвищення технологічного рівня, поліпшення якості і конкурентоспроможності продукції малих підприємств; • стимулювання технологічного оновлення малих підприємств шляхом надання допомоги у проведенні досліджень та впровадженні інновацій, інтенсифікації трансферу технологій, використання лізингу машин та устаткування; надання консультаційних послуг у сфері інновацій та нових технологій; • створення мережі технопарків, здійснення комплексу заходів, пов’язаних з організацією виконання різних нових проектів та програм; • створення високотехнологічних малих підприємств на базі основних фондів підприємств-банкрутів. У зазначених напрямках створюватимуться необхідні умови і механізми для впровадження інновацій, підвищення організаційно-технологічного рівня виробництва і збуту продукції, поліпшення її якості і конкурентоспроможності. У сфері розвитку ринкової інфраструктури: • формування та ефективна діяльність таких суб’єктів інфраструктури, як банки, інвестиційні, інноваційні, лізингові фонди, кредитно-гарантійні установи, кредитні спілки, товариства взаємного кредитування і страхування, страхові організації, торговельно-промислові палати, оптово-роздрібні ринки, фонди підтримки малого підприємництва, консультаційні центри, бізнес-центри та ін. Важливою передумовою для успішного розвитку малого підприємництва є також розвиток належної виробничої інфраструктури: системи зв’язку, енерго- та водопостачання, під’їзних шляхів, наукових та учбових закладів, об’єктів соціальної сфери. Діяльність елементів інфраструктури повинна розвиватись у таких напрямках: • надання допомоги початківцям у формуванні стартового капіталу та виходу на певні ринки; • пільгове кредитування на етапах створення і функціонування малих підприємств; • надання субсидій на пріоритетні науково-технічні і венчурні програми та проекти; • гарантування і страхування кредитів. Стимулювання діяльності комерційних банків та інших фінансово-кредитних установ щодо обслуговування потреб малих підприємств може здійснюватися так: • встановленням сприятливого режиму оподаткування і переваг фінансово-кредитним організаціям, що безпосередньо обслуговують підприємців-товаровиробників; • страхуванням фінансово-господарських ризиків суб’єктів малого підприємництва; • запровадженням системи мікрокредитування. Державна підтримка малого підприємництва щодо формування його інфраструктури здійснюється шляхом створення та забезпечення діяльності мережі бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів. Основними завданнями таких організацій є: • консультування з питань законодавства України; , • надання інформації щодо здійснення державної підтримки суб’єктів малого підприємництва; • надання інформації щодо наявності в регіоні необхідності використання товарів (послуг), що виготовляються суб’єктами малого підприємництва, які розташовані на території регіону; • підвищення рівня кваліфікації управлінського Персоналу суб’єктів малого підприємництва. Розвиток інфраструктури у вказаних напрямках повинен значно поліпшити організацію фінансової, майнової та іншої підтримки малих підприємницьких структур, розширити спектр банківських і супровідних послуг, які надаються малим підприємствам, сприяти просуванню продукції на внутрішні та зовнішні ринки. В інформаційній сфері: • розробка і впровадження системи необхідних засобів і режимів одержання, збереження, поширення і використання економічної і науково-технічної інформації; • створення розвиненої інфраструктури в інформаційній сфері, мережі регіональних і місцевих інформаційно-аналітичних центрів. Головними функціями інформаційно-аналітичних центрів є: • збір, обробка і надання підприємцям необхідної інформації — правової, нормативно-довідкової, маркетингової, науково-технологічної, комерційної; • забезпечення доступу до зарубіжних джерел комерційної інформації з використанням телекомунікаційних мереж і системи Інтернет; • надання статистичної інформації; • надання консультаційних послуг щодо стану товарних і фондових ринків та кон’юнктури на них, управління бізнесом, проведення виставок, конференцій. Інформаційна сфера виступає одночасно об’єктом підприємницької діяльності і продуктом, що використовується малими підприємствами для визначених цілей. Розвиток інформаційної діяльності, інфраструктури зв’язку, телекомунікації, виробництва програмної продукції, збирання і обробки даних повинен суттєво підвищити ефективність виробництва, якість і конкурентоспроможність продукції (робіт, послуг). У сфері підготовки та перепідготовки кадрів: • забезпечення підвищення якості підготовки кадрів для підприємницької діяльності; • сприяння залученню окремих категорій населення до бізнесу; • стимулювання створення нових робочих місць на діючих та новостворених малих підприємствах; • використання можливостей іноземних та міжнародних організацій, учбових закладів, фондів для підготовки і перепідготовки кадрів для підприємницької діяльності, налагодження ділових контактів. У сфері зовнішньоекономічної діяльності: • нарощення експортного потенціалу малих підприємств за рахунок підвищення якості і конкурентоспроможності продукції, розширення И асортименту; • зміна структури експорту шляхом збільшення питомої ваги готової обробленої продукції, орієнтованої на реалізацію на світових ринках; • розвиток торговельних, науково-технічних, виробничо-технологічних, інформаційних зв’язків з підприємцями зарубіжних країн на основі їх взаємовигідності; лібералізація здійснення експортно-імпортних операцій, оптової і роздрібної торгівлі; • створення спільних підприємств і виробництв з іноземними інвестиціями стосовно випуску високотехнологічної конкурентоспроможної продукції,, у тому числі в спеціальних (вільних) економічних зонах. Державне стимулювання суб’єктів малого підприємництва, які експортують власну продукцію, слід здійснювати шляхом: • надання податкових і кредитних пільг; • страхування кредитів для експортно-імпортних операцій; • введення митних пільг; • надання допомоги щодо участі українських товаровиробників у міжнародних виставках, ярмарках; • надання суб’єктам необхідної інформації щодо можливостей зовнішньоекономічної діяльності, стану світових ринків, потенційних партнерів. Здійснення заходів у зазначених, напрямках дозволить змінити підходи до регулювання і підтримки зовнішньоекономічної діяльності малих підприємств, полегшити їхній вихід на світові ринки та покращити фінансово-господарський стан суб’єктів підприємництва, освоїти нові сфери діяльності, прогресивні технології. Державна підтримка малого підприємництва здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним виконавчим органом виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва, іншими центральними органами виконавчої влади. Кабінет Міністрів України в межах своїх повноважень сприяє розвитку малого підприємництва, спрямовує, координує і контролює діяльність органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики щодо його підтримки., Центральний орган виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва в межах своїх повноважень бере участь у формувати та забезпеченні реалізації державної політики розвитку малого підприємництва. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на підставі Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні в межах своєї компетенції розробляють, погоджують та затверджують відповідні програми підтримки малого підприємництва та контролюють їх виконання. На основі визначених пріоритетів Верховна Рада Автономної Республіки Крим та Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своєї компетенції: • готують пропозиції про встановлення для суб’єкті?, малого підприємництва податкових та інших пільг; • приймають рішення про виділення та використання коштів відповідних бюджетів та позабюджетних коштів для підтримки малого підприємництва; • сприяють діяльності об’єднань суб’єктів малого підприємництва; • сприяють залученню суб’єктів малого підприємництва до виконання науково-технічних і соціально-економічних програм, здійснення поставок продукції (робіт, послуг) для державних та регіональних потреб. Підтримка малого підприємництва здійснюється відповідно до Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні, програми підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональних та місцевих програм підтримки малого підприємництва, які затверджуються відповідно до законодавства. Програми підтримки малого підприємництва включають положення про: • фінансово-кредитну та інвестиційну підтримку суб’єктів малого підприємництва; • забезпечення участі суб’єктів малого підприємництва у виконанні поставок для державних, регіональних та місцевих потреб; • вдосконалення нормативно-правової бази у сфері підприємницької діяльності; • сприяння створенню інфраструктури розвитку малого підприємництва; • пропозиції щодо встановлення системи пільг для суб’єктів малого підприємництва, у тому числі пом’якшення податкової політики; • допомогу в матеріально-технічному та інформаційному забезпеченні. Фінансове забезпечення виконання відповідних програм підтримки малого підприємництва провадиться за рахунок Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, позабюджетних коштів, у тому числі коштів, одержаних від приватизації Державного і відчуження комунального майна, та інших джерел фінансування, не заборонених законом.
Читайте також:
|
||||||||
|