МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Пит.5. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування.План 1.Конституційно-правовий статус органів місцевого самоврядування (порядок утворення, структура, компетенція, форми діяльності): а)сільські, селищні, міські ради; б)сільський селищний голова; в)виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад; г) представницькі органи влади в областях, районах, містах Києві та Севастополі. 2. Депутат місцевої ради. Статус, права, обов`язки, гарантії діяльності. 3. Особливості здійснення місцевого самоврядування в м. Києві. 4.Гарантії місцевого самоврядування. 5.Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Нормативні акти та рекомендована література до теми: · Європейська хартія місцевого самоврядування від 15.10.1985 р. Ратифіковано Законом N 452/97-ВР ( 452/97-ВР ) від 15.07.97 · Декларація про Державний суверенітет України ( Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1990, N 31, ст.429 ); · Постанова Верховної Ради Української РСР Про проголошення незалежності України ( Відомості Верховної Ради (ВВР) 1991, N 38, ст.502 ); · Конституція України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141), (Із змінами, внесеними згідно із Законом № 2952-VI від 01.02.2011, ВВР, 2011, № 10, ст.68); · Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 1997 р.( із змінами та доповненнями) · Закон України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 14.01.1998 р.(Із змінами та доповненнями). · Закон України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 № 93-IV (Із змінами та доповненнями); · Закон України «Про столицю України – місто герой Київ» · Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (Із змінами і доповненнями). · Закон України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. (Із змінами та доповненнями) · Закон України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» від 23.09.1997р.(із змінами та доповненнями). · Закон України «Про доступ до суспільної інформації» від 13.01.2011 р. Пит.1.Конституційно-правовий статус органів місцевого самоврядування (порядок утворення, структура, компетенція, форми діяльності): Пригадайте: - що таке місцеве самоврядування ? - система місцевого самоврядування? Органи місцевого самоврядування – це структурно-організовані колективи службовців або один службовець, що наділяється владою в системі місцевого самоврядування для реалізації владних рішень. До органів місцевого самоврядування, що входять у систему місцевого самоврядування належать: · а)сільські, селищні, міські ради; § б)сільський селищний голова; § в)виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад; § г) представницькі органи влади в областях, районах, містах Києві та Севастополі. § д)районні в місті ради (можуть бути створені у містах з районним поділом). Органи місцевого самоврядування можна поділити на: - виборні (рада); - виконавчі; - посадові особи органів місцевого самоврядування - органи самоорганізації населення. Посадові особи місцевого самоврядування – особи, які в органах місцевого самоврядування, мають відповідні службові повноваження у здійсненні організаційно – розпорядчих та консультативна - дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Посадами в органах місцевого самоврядування визнаються: 1) виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою; 2) виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; 3) посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі. Громадяни, які вперше приймаються на службу в органи місцевого самоврядування, складають присягу. Не можуть бути прийняті на службу особи, які будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі своїм близьким родичам. В органах місцевого самоврядування встановлюються різні категорії посад і в межах цих категорій посад присвоюються ранги. На осіб, які обираються на посади в органи місцевого самоврядування не поширюються обмеження щодо граничного перебування на службі.
Порядок утворення органів місцевого самоврядування. Органи місцевого самоврядування, зокрема сільські, селищні та міські голови, обираються жителями відповідних територій на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п`ять років. Чергові вибори рад та голів проводяться одночасно на всій території України в останню неділю жовтня п`ятого року повноважень ради, обраної на черговій сесії. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах. Припинення повноважень ради має наслідком припинення повноважень депутатів. Вибори до органів місцевого самоврядування призначаються Верховною Радою України. Голови районних та обласних рад обираються вже не населенням, а відповідними радами. Дострокового повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути припинені якщо: 1) рада прийняла рішення з порушенням Конституції України та законів, прав і свобод громадян, ігноруючи при цьому вимоги компетентних органів про приведення цих рішень у відповідність із законом; 2) сесії ради не проводяться без поважних причин у встановлені строки, або рада не вирішує питань, віднесених до її відання. Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті ради можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму. Питання про дострокове припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної в місті ради за рішенням місцевого референдуму може бути порушене сільським, селищним, міським головою, а також не менш як однією десятою частиною громадян, що проживають на відповідній території і мають право голосу. За наявності рішення суду про визнання актів ради незаконними, висновків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада України може призначити позачергові вибори сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради. Питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради може порушуватись перед Верховною Радою України сільським, селищним, міським головою, головою обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації. Сільська, селищна, міська, районна в місті рада, щодо якої місцевим референдумом прийнято рішення про дострокове припинення повноважень, а також місцева рада, щодо якої Верховна Рада України прийняла рішення про призначення позачергових виборів, продовжує діяти до обрання нового складу відповідної ради.
Будова сільської, селищної, міської ради: 1. голова сільської, селищної, міської ради; 2. секретар сільської, селищної, міської ради. 3. депутати місцевих рад, які об’єднуються в депутатські групи і фракції, постійні комісії ради, інші колегіальні комісії.
А. Сільські, селищні, міські ради - виборні органи які складаються з депутатів, наділеними правом представляти інтереси відповідної територіальної громади та приймати від їх імені рішення. Склад ради встановлює вона сама. Рада правомочна за умови обрання не менша ніж 2/3 депутатів від загального складу ради. Якщо обрано менше 2/3 складу, до обрання необхідної кількості депутатів продовжує здійснювати повноваження рада попереднього скликання. Основна форма роботи ради - це сесії. Сесії ради складаються із пленарних засідань, а також засідань постійних комісій ради. Перша сесія скликається відповідно територіальною виборчою комісією не пізніше як через два тижні після реєстрації не менше 2/3 новообраних депутатів ради (щоб вона була правомочною). Сесію відкриває і веде ( до оголошення рішення про обрання голови ради) голова відповідної територіальної виборчої комісії. Наступні сесії скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, обласної ради в міру необхідності, але не рідше ніж один раз на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності – не рідше ніж один раз на місяць. За дорученням голови сесію сільської, селищної чи міської ради може скликати секретар відповідної ради. Рішення про скликання сесії доводиться до відома не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках – не пізніше як за 1 день. Сесія також повинна бути скликана головою у двотижневий строк за пропозицією: - - не менше третини депутатів від загального складу ради (сесія будь-якої ради); - виконавчого комітету місцевої ради (сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради); - голови відповідної місцевої державної адміністрації (сесія обласної, районної ради). Якщо у вищезазначених випадках відповідний голова з якихось причин не скликав сесію: а) сесія сільської, селищної, міської, районної у місті радискликається секретарем відповідної ради; б)сесія районної у місті, районної чи обласної ради скликається заступником голови районної чи першим заступником, заступником обласної ради. Якщо посадові особи – секретар ради, заступники голови, також не скликають сесії відповідної ради, або їх посади є вакантними, тоді сесія відповідної ради може бути скликана: а) не менше 1/3 депутатів ради; б) постійною комісією ради. Сесія є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу. Сесію веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а районну, обласну – голова ради або заступник. Переважно протоколи сесії підписуються головами відповідних рад, за їхньої відсутності відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, заступником голови районної у місті районної, обласної ради, а у надзвичайних випадках – депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданнях. Депутати можуть об’єднуватись в депутатські групи і депутатські фракції. У депутатські фракції об’єднуються на основі єдності поглядів партійного членства. Порядок вступу та виходу з неї визначається самою фракцією. Депутати сільських, селищних рад об’єднуються у фракції на основі єдності поглядів або партійного членства. Якщо позапартійні депутати сільських та селищних рад підтримують політичну спрямованість фракції, вони також можуть входити до складу фракції; В депутатські групи об’єднуються на основі взаємної згоди. Групи можуть об’єднуватися за єдністю територій їх виборчих округів, спільністю проблем та іншими ознаками. Депутати місцевої ради можуть об’єднуватися у групу в будь-який час за рішенням на визначений ними період. Група реєструється місцевою радою за подання особи, яка її очолює. Зазначається назва групи, партійна приналежність депутатів. Кількість осіб в групі місцевої ради – не менше 3-ьох депутатів, районна, обласна і міська ради – не менше 5 депутатів. Депутати групи можуть, також самі приймати рішення про її розпуск. Постійні комісії ради є органами ради обирається з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду проектів програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, для підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються на строк повноваження ради у складі голови, заступника, секретаря і членів комісії. До складу постійних комісій не можуть бути обрані сільський, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, міської ради, голова районної у місті (у разі її створення), районної, обласної ради, їхні заступники. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним за умови за присутності не менше половини членів комісії. Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, особами, яким вони адресуються. Про результати розгляду та вжиті заходи комісіям має бути повідомлено у встановленій ними строк. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах. За рішенням обласних рад голови постійних комісій з питань бюджету можуть працювати в раді на постійній основі. Постійні комісії є підзвітні раді та відповідальні перед нею. Тимчасові контрольні комісії ради є органами, які обираються з числа депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань. Рішення про створення контрольної комісії, її склад і т.д. вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше третини депутатів від загального складу ради. Депутати, які працюють у конкретних комісіях, не мають права розголошувати відому їм інформацію. Повноваження тимчасової контрольної комісії припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи комісії, а також у разі припинення повноважень ради. Тільки на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 1) затвердження регламенту ради; 2)утворення і ліквідація постійних і інших комісій ради, затвердження та зміна їхнього складу, обрання голів комісій; 3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету ат його розпуск; 4) обрання за пропозицією сільського, селищного, міського голови на посаду та звільнення секретаря ради; 5) затвердження за пропозицією голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та їх виконавчих органів, витрат та їх утриманням. Крім вищезазначених повноважень, виключно на пленарних засіданнях міських рад (міст з районним поділом) вирішуються питання: 1) визначення об’єму і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі комітети в інтересах територіальних громад районів у містах; 2) встановлення нормативів централізації коштів земельного податку на спеціальних бюджетних рахунках районів міста; Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням більшістю голосів. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію. Рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності. Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради. У разі незгоди сільського, селищного, міського голови (голови районної у місті ради) з рішенням виконавчого комітету ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд відповідної ради. Рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення. На вимогу громадян їм може бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Б. Сільський, селищний, міський голова.Сільський, селищний, міський голова – головна посадова особа територіальної громади відповідного села (добровільного об’єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Він обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на 5 роки і здійснює свої повноваження на постійній основі. Він не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою в тому числі на громадських засадах, крім викладацької та творчої роботи в позаробочий час. На сільського голову поширюється повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законодавством про статус депутатів рад. Повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з початку оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, на пленарному засіданні ради рішення про його обрання і закінчується у момент вступу на цю посаду іншої особи. Голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів державної виконавчої влади – підконтрольний відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Повноваження сільського, селищного, міського голови: Голова вносить пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету ради і здійснює керівництво ним. Вносить на розгляд ради кандидатуру секретаря, призначає та звільняє керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємницьких організацій, що належать до комунальної власності держави. Він скликає сесії ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання; скликає загальні збори громадян за місцем проживання; вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги; забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету; є розпорядником бюджетних коштів; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради; веде особистий прийом громадян; звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів тощо . Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова щорічно звітує відповідно сільській, селищній, міській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради. Сільський, селищний, міський голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами. На вимогу не менше половини депутатів відповідної ради сільський, селищний, міський голова зобов'язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який визначений ними термін.
Повноваження сільського, селищного, міського голови, вважаються достроково припиненими у разі: 1. його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; 2. припинення його громадянства; 3. набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього 4. набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення; 5. порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю). 6. визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; 7. його смерті. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Підставою для прийняття такого рішення є: - порушення головою Конституції або законів України; - порушення права і свободи громадян, не забезпечення здійснення наданих йому повноважень. Рішення про проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови приймається сільською, селищною, міською радою як за власною ініціативою, так і на вимогу не менш як однієї десятої частини громадян, що проживають на відповідній території і мають право голосу. За наявності рішень суду про визнання розпоряджень чи дій сільського, селищного, міського голови незаконними, висновків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада України може призначити позачергові вибори сільського, селищного, міського голови. Питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів сільського, селищного, міського голови може порушуватись перед Верховною Радою України відповідною сільською, селищною, міською радою, головою обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації. У такому випадку відповідна особа звільняється з посади з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних виборах. З моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах повноваження голови тимчасово здійснює секретар сільської, селищної, міської ради Не пізніш як на п'ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті сільського, селищного, міського голови особа, яка на цей час здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови. Секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі, він є посадовою особою органів місцевого самоврядування.Секретар сільської, селищної, міської ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю. Секретар сільської, селищної, міської ради обирається за пропозицією голови відповідної ради з її депутатів. Пропозиції щодо кандидатури секретаря ради може вносити не менше як половина депутатів ради якщо: а) на день проведення чергової сесії ще не завершені вибори голови; б) рада не підтримала кандидатуру секретаря, запропоновану головою; в) на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради; г) посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади відповідного сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень.
Повноваження секретаря: тимчасово виконує обов`язки голови у зв`язку з достроковим припиненням ним повноважень; організовує підготовку сесій, а також питань, що вносяться на розгляд ради; скликає сесію ради у разі відмови голови її скликати; забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності; за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку; вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов'язані з діяльністю ради та її органів. За рішенням ради його повноваження можуть бути достроково припинені. Секретар сільської ради може за рішенням ради водночас здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради.
В. Виконавчі органи сільської, селищної, міської ради – це їх виконавчі комітети, відділи, управління. Ці органи рад підконтрольні і підзвітні відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади також підконтрольні відповідним органам виконавчої влади. У сільській раді де менше 500 жителів функції виконавчих органів здійснює голова (крім розпоряджень на землю). Виконавчі комітети ради утворюється в складі: § 1.сільський, селищний, міський голови, у районних у місті ради – голови відповідних ради. § 2.заступник голови з питань діяльності виконавчих органів влади. § 3.керуючий справами (секретаря) виконавчого комітету. § 4.керівники відділів, управлінь та ін. виконавчі органи ради, які призначаються і звільняються з посади головою ради. § 5.інші особи. До складу виконавчого комітету входить також за посадою секретар відповідної ради, але не можуть входити депутати відповідної ради. Кількісний склад виконавчого комітету визначається радою. Персональний склад затверджується радою за пропозицією голови. Основна форма роботи виконавчого комітету – засідання. Повинні проводитись не рідше як один раз на місяць. Скликають засідання сільський, селищний, міський голова ( або заступник). Засідання правомочне за присутності більшої половини загального складу виконавчого комітету. Виконавчий комітет має право змінювати бо скасовувати акти, підпорядкованих йому відділів, управлінь.
Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад поділяються на власні (самоврядні) і делеговані органами державної виконавчої влади: 1) у сфері соціально – економічного і культурного розпорядку: підготовка програм соціально – економічного розпорядку сіл, селищ, міст; цільових програм з інших питань самоврядування; - забезпечення збалансованого економічного розпорядку відповідної території, ефективного використання природних, трудових, фінансових ресурсів, - розгляд проектів планів підприємств і організацій, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, внесення до них зауважень та пропозицій здійснення контролю за їхнім використанням; - попередній розгляд планів використання природних ресурсів місцевого значення на відповідній території, пропозиції щодо розміщення, спеціалізації та розпорядку підприємств і організацій, незалежно від форми власності. 2) у галузі бюджету, фінансів і цін: - складання проекту бюджету, передання його на затвердження відповідної ради, щоквартальне подання раді місцевих звітів, про хід і результати виконання бюджету; - встановлення тарифів щодо оплати комунальних, коштів транспортних та інших послуг, які надаються підприємствам комунальної власності відповідної територіальної громади, погодження цих питань із підприємствами, установами, які належать до комунальної власності; 3) щодо управління комунальною власністю, тобто: - управління майном, що належить до комунальної власності; - встановлення порядку і здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад; - підготовка на внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації. 4) в галузі житлово – комунального господарства, побутового, торгівельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку, зокрема – реєстрація житлово – будівельних і дорожніх кооперативів; - прийняття рішень про організацію стоянок автомобільного транспорту і ін. 5) в галузі будівництва. 6) у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту. 7) розгляд питань щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту, а також підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо питань адміністративно-територіального устрою в порядку і межах повноважень, визначених законом.
Г. Районні та обласні ради - представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, а також повноважень, переданих сільськими, селищними радами. (Р.S.Тут є кілька проблемних нюансів. Ці ради повинні відповідати перед територіальною громадою, а закони України встановлюють припинення їх повноважень не місцевим референдумом, а встановлює право Верховної Ради призначати позачергові вибори за поданням голови обласної, Київської та Севастопольської державної адміністрації – це підпорядковує місцеве самоврядування державним інтересам.) Будова районної, обласної ради: 1.голова; 2.заступник голови; 3.президія (комісія) районної, обласної ради; 4.депутати, які об’єднуються в депутатські фракції, постійні і тимчасові контрольні комісії. Президія це дорадчий орган ради. До складу Президії ради входять голова, його заступник, голови постійних комісій ради, уповноважені представники депутатських груп і фракцій. Президія готує узгоджені пропозиції з питань, які потрібно розглянути.
Виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: - обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади; - затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; - розподіл переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення; - вирішення за дорученням відповідних рад питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об'єктів; - прийняття за пропозицією територіальних громад рішення щодо проведення консультативного опитування з питань, які стосуються їх спільних інтересів; - здійснення відповідно до закону повноважень щодо організації проведення всеукраїнських референдумів та виборів органів державної влади і місцевого самоврядування; - затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки району, області; - вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; - вирішення питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів відповідно районного, обласного значення, а також про скасування такого дозволу; - встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зон санітарної охорони джерел водопостачання, обмеження або заборони використання підприємствами питної води у промислових цілях; - прийняття рішень про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками історії або культури, які охороняються законом; - прийняття за пропозицією відповідних сільських, селищних, міських рад рішень, пов'язаних зі створенням спеціальних вільних та інших зон, зміною у статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; - прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і в порядку, визначених законом; - прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад; - заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій, їх заступників, керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень; - прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації; - прийняття рішень про звернення до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних, обласних рад та їх органів; - внесення до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо голови відповідної місцевої державної адміністрації; - надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності; - заслуховування інформації прокурорів та керівників органів внутрішніх справ про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території; - встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад, представництво інтересів яких здійснює відповідна районна чи обласна рада, а також суб'єктами господарювання, що здійснюють управління (експлуатацію) цілісними майновими комплексами таких підприємств. Районна та обласна рада виконують інші повноваження, передбачені законом «Про місцеве самоврядування в Україні» а також частину повноважень делегує відповідним місцевим державним адміністраціям.
Д. Районні в місті ради -можуть утворюватись у містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради . Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету. Обсяг і межі повноважень районних у містах рад та їх виконавчих органів визначаються відповідними міськими радами за узгодженням з районними у містах радами з урахуванням загальноміських інтересів та колективних потреб територіальних громад районів у містах. Визначений міськими радами обсяг повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів не може змінюватися міською радою без згоди відповідної районної у місті ради протягом даного скликання.
Отже, організаційними формами діяльності ради є: - сесії міської ради – складаються з пленарних засідань і засідань постійних комісій ради; - засідання постійних комісій, підкомісій і робочих груп – утворюються з числа депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань; - засідання президій обласних, районних рад. - засідання тимчасових контрольних комісій. - персональна робота голови ради, секретаря, заступників голови. - участь голови ради чи депутатів у загальних зборах громадян за місцем проживання – на зборах виборці можуть давати депутатам доручення які повинні бути підтримані більшістю виборців; - участь депутатів з правом дорадчого голосу в засіданнях інших місцевих рад та їх органів, органів самоорганізації населення. - звіти сільського, селищного, міського голови перед територіальною громадою, депутатів перед виборцями – депутат повинен звітувати перед виборцями не рідше одного разу на рік. Строки звітів визначає рада або збори виборців чи органи самоорганізації населення; - робота депутатів у виборних округах:
Пит.2. Депутат місцевої ради.Депутат місцевої ради - це представник інтересів територіальної громади.Завдання депутата – захищати інтереси відповідної територіальної громади, виконувати доручення виборців, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування. Повноваження розпочинаються з моменту офіційного оголошення підсумків виборів територіальною виборчою комісією у день відкриття першої сесії ради. Повноваження депутата, обраного замість того, що вибув, або на повторних виборах, починаються з дня заслуховування на сесії ради повідомлення територіальної комісії про підсумки виборів. На час сесій, засідань постійних комісій рад, а також для здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених законом випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків з відшкодуванням йому середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов'язаних з депутатською діяльністю, за рахунок відповідного місцевого бюджету. Закінчується повноваження депутата в день відкриття першої сесії ради нового скликання. Депутат відповідальний перед виборцями свого округу і їм підзвітний. Підстави для дострокового припинення повноважень депутата без прийняття рішення ради: 1)відкликання виборцям(якщо проголосувало за відкликання більше половини виборців, які взяли участь у голосуванні); 2)припинення громадянства або виїзд за межі на постійне проживання; 3)обрання або призначення на посаду, зайняття якої не сумісне з виконанням депутатських повноважень; 4)обрання депутатом іншої ради; 5)визнання судом недієздатним або безвісно відсутнім; 6)набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до позбавлення волі (Кримінальну справу проти депутата місцевої ради може проживати відповідно Ген. Прокурор, його заступник, прокурор АРК, прокурор області, прокурор Києва або Севастополя. Прокурор повинен не пізніше наступного робочого дня після порушення кримінальної справи повідомити про це раду. Такий запобіжний засіб як підписка про невиїзд або взяття під варту, до депутата може застосовуватись лише за рішенням суду. Суд також повинен повідомити про це раду.
Підстави для дострокового припинення повноважень депутата за рішенням ради: а) з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до покарання не пов’язаного з позбавленням волі; б) особиста заява депутата місцевої ради про складання ним повноважень.
Підстави відкликання депутата виборцями: а)встановлення судом порушення КУ і законів; б)пропуск протягом року більше половини засідань ради чи комісій, невиконання доручень ради; в)невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми. Право вносити пропозиції про відкликання депутата мають: а)рада приймає таке рішення на засіданні; б)збори виборців; в)збори об’єднань громадян, які висували депутата. Після одержання протоколів зборів з пропозицією про відкликання депутата територіальна виборча комісія у 5-денний строк розглядає це питання і приймає рішення. Про дату і місце розгляду питання комісії за три дні повідомляє депутата і суб’єктів,які подали пропозицію про відкликання. Якщо комісія прийняла протокол, вона роздає ініціативній групі необхідну кількість підписаних листів. Збір підписів про відкликання має певні строки: 1)відкликання депутата сільської, селищної ради – 5 днів; 2)відкликання депутата районної, міської(міста обласного підпорядкування), районної у містах ради – 10 днів; 3)відкликання депутата обласної, Київ, Севастополь міської ради – місяць. Депутат зберігає свої повноваження, якщо зібрано менше 5% виборців відповідного виборчого округу. У 10-денний термін після одержання відповідного рішення ради чи складання протоколу про результати збирання підписів визначає день голосування. День голосування не можна призначати раніше, ніж за 46 і пізніше, ніж за 55 днів від дня прийняття рішення про проведення голосування. Якщо виборець голосує за збереження депутатських повноважень, він залишає прізвище депутата, якщо голосує за відкликання депутата – викреслює його прізвище. Якщо проголосувало більше половини виборців, які взяли участь у голосуванні, депутат вважається відкликаним. У разі рівності голосів, поданих «За» і «Проти» відкликання, його повноваження зберігаються. Питання про відкликання депутата місцевої ради може бути порушене повторно у будь-який час.
ПРАВА ДЕПУТАТА: представляти своїх виборців та інтереси територіальної громади в місцевих органах виконавчої влади та відповідних органах місцевого самоврядування, підприємствах з питань, що належить до відання органів місцевого самоврядування. Вносити на розгляд цих органів та організацій свої пропозиції, пов’язані з його депутатськими повноваженнями; брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях інших місцевих радах, на зборах громадян за місцевим проживанням, засіданнях органів самоорганізації населення; порушувати перед місцевими органами, керівниками правоохоронних і контролюючих органів питання, які зачіпають інтереси виборців і вимагати їх вирішення; має право доступу до засобів масової інформації, комунальної форми власності, щоб оприлюднити результати власної депутатської діяльності та діяльності ради (порядок інформування встановлює рада); право на невідкладний прийом та одержання необхідної інформації; право вимагати від посадових осіб,і в тому числі, правоохоронних і контролюючих органів усунення правопорушень законності і встановлення правового порядку – через депутатські звернення. Органи, до яких звернувся депутат, зобов’язані вжити заходів, а в разі необхідності - притягнути до відповідальності винних і проінформувати винних про це депутата. Якщо особи до яких звернувся депутат не відредагували, вони несуть адміністративну і кримінальну відповідальність. Вносити на розгляд ради питання та пропозиції для розгляду, в тому числі порушувати питання про недовіру сільському, селищному, міському голові, розпуск органів, утворених радою, та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування. Вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу чи посадової особи підзвітних чи підконтрольних раді, а також з питань що віднесені до компетенції ради,, інших осіб та органів, які діють на її території. (Такі пропозиції можуть: а)розглядатись радою; б)постійними комісіями; в)відсилаються відповідним органам, які зобов’язані їх розглянути і повідомити раду) Порушувати в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ, організацій; вносити пропозиції щодо усунення недоліків і порушень в роботі, порушувати питання про притягнення до відповідальності винних осіб, виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, оголошувати тексти звернень, заяви, пропозицій громадян, якщо вони мають суспільне значення. право на депутатське звернення, депутатське запит, депутатське запитання. Депутатське звернення – викладена у письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов’язаних з його депутатською діяльністю до місцевих органів виконавчої влади і т.д., розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз’яснення з питання, віднесених до їх компетенції. Відповідь на звернення зобов’язані надати у 10-денний термін (максимум 1 місяць). Про розгляд питання зазначеного у зверненні депутата повинні повідомляти не пізніше як за 5 днів. Депутат має право бути присутній на розгляді. Якщо відповідні органи ухиляються від відповіді на звернення, або незадоволені результатами його розгляду, депутат має право на депутатський запит. Депутатський запит – це підтримана радою вимога депутата місцевої ради і її органів, сільського, селищного, міського голови та інших керівників, а депутата районної, обласної- також до голови місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів і управління з питань, які віднесені до ради. Запит може вносити депутат або група депутатів попереднього чи на пленарному засіданні як усно так і письмово. Ø Запит підлягає включення до порядку денного засідання і в разі необхідності обговорюється. Ø Рада може зобов’язати відповідний орган у встановлені строки подати депутату звіт про виконання рішення по запиту. Ø У разі необхідності відповідь на запит може розглядатися на засіданні. Якщо наполягає 1/4 депутатів може бути проведено обговорення відповіді. Відповідь на запит подається у зазначений радою строк, але він не повинен перевищувати 1 місяць. Депутатське запитання – це засіб одержання депутатам місцевої ради інформації або роз’яснення з тієї чи іншої проблеми. Ø Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії ради або дано депутату місцевої ради в індивідуальному порядку. Ø Запитання не включається до порядку денного, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.
ОБОВ’ЯЗКИ ДЕПУТАТА: Ø Не розголошувати відомостей, які становлять державну або іншу таємницю; відомостей, які розглядають на закритих засіданнях і за їх рішенням не підлягають розголошенню; відомостей, які стосуються особистого життя особи і стали відомі у зв’язву з участю депутата у депутатських перевірках; Ø Не приймати подарунків, гонорарів, винагород, за дії, пов’язані із здійсненням депутатських повноважень; Ø Підтримувати зв’язок з виборцями, організаціями і т.д. (всіма, які знаходяться на відповідній території); Ø Не рідше 1 разу на півріччя інформувати виборців про роботу ради, її рішення і не рідше 1 разу на рік – про свою роботу (інформування може бути проведене і на вимогу виборців); Ø Брати участь у громадських слуханнях, у масових заходах, які проводяться на території виборчого округу; Ø Виконувати доручення виборців( якщо вони підтримані більшістю учасників зборів), вивчати громадську думку, інформувати про потреби громади раду та її органи, інформувати про результати свого звіту перед виборцями, інформувати про результати розгляду доручень виборців; Ø Регулярно, не рідше 1 разу на місяць, вести прийом виборців, розглядати їх скарги, звернення, пропозиції, заяви; не рідше одного разу на півріччя інформувати виборців про роботу місцевої ради та її органів Ø Брати участь у роботі ради, її постійних комісій та ін. органів сприяти виконанню їх рішень; Ø Виконувати доручення ради, її голови, інформувати їх про виконання доручень; Ø Входити до складу однієї з постійних комісій( крім секретаря, голови районної та обласної ради та їх заступників); Ø Об’єднуватися в депутатські фракції на партійні основі.
Гарантії діяльності депутата: Ø Депутат має право мати до 5-ти помічників-консультантів, які працюють на громадських засадах, повинні мати громадянство України, загальну середню освіту( їм видають посвідчення за якими вони мають право перебувати у приміщеннях ради, виконувати доручення депутата); Ø Депутат не несе відповідальності за виступи на засіданнях ради та її органів,за винятком відповідальності за образу чи наклеп; Ø Депутат має право на безплатний проїзд на території відповідної ради ( за винятком таксі). Правила проїзду розробляє КМУ.
Пит. 3.Особливості здійснення місцевого самоврядування в Києві.Місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради (у разі їх утворення) та їх виконавчі органи. Система місцевого самоврядування у місті Києві включає: - територіальну громаду міста; - міського голову; - міську раду; - виконавчий орган міської ради; - районні ради (у разі їх утворення); - виконавчі органи районних у місті рад; - органи самоорганізації населення. Київський міський голова обирається шляхом прямих виборів відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". Київський міський голова має додаткові повноваження: 1) бере участь у підготовці проектів законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, відповідних програм, що стосуються міста Києва; 2) бере участь у вирішенні питань щодо проведення у місті заходів загальнодержавного та міжнародного характеру; 3) бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу при розгляді питань, що стосуються столиці України - міста Києва; 4) вносить на розгляд Президента України, Кабінету Міністрів України проекти відповідних нормативно-правових актів та інші пропозиції з питань, що стосуються міста Києва як столиці України; 5) бере участь у вирішенні питань щодо розміщення у місті Києві державних органів, представництв інших держав та міжнародних організацій, а також у протокольних заходах, що стосуються міста Києва; 6) вносить до відповідних органів виконавчої влади пропозиції щодо передачі до сфери управління Київської міської ради, передачі або продажу у комунальну власність територіальної громади міста Києва чи районів у місті Києві підприємств, організацій, установ, їх структурних підрозділів та інших об'єктів, що належать до державної або інших форм власності, а також часток (акцій, паїв), що належать державі в акціонерних товариствах, розташованих на території міста Києва, якщо вони мають важливе значення для забезпечення виконання містом Києвом столичних функцій; 7) дає згоду на призначення та звільнення керівників підприємств та міських органів виконавчої влади подвійного підпорядкування; 8) погоджує питання щодо створення, перепрофілювання або ліквідації підприємств та організацій загальнодержавного значення, розташованих на території міста Києва; 9) одержує інформацію щодо діяльності всіх підприємств, установ та організацій на території міста, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, в частині, що стосується життєдіяльності міста Києва, та впливає на виконання містом Києвом столичних функцій.
Київська міська рада утворює секретаріат ради. Секретаріат здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, її органів, депутатів, сприяє здійсненню Київською міською радою взаємодії з міською державною адміністрацією та районними радами в місті Києві. Заступник міського голови - секретар Київської міської ради обирається радою з числа її депутатів. Він виконує такі ж функції що і секретар сільської, селищної, міської ради а також функції, якими наділені заступники голів обласних та районних рад. Дорадчим органом ради є Президія Київської міської ради. До складу Президії ради входять міський голова, його заступник по роботі в раді, голови постійних комісій ради, уповноважені представники депутатських груп і фракцій. Президія попередньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з питань, які передбачається внести на розгляд ради. Рішення Президії мають рекомендаційний характер. Виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 25.12.2003 р. це є єдиний в організаційному відношенні орган, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу державної виконавчої влади. З питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади – КМУ. Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою, яка призначається Президентом головою Київської міської державної адміністрації з питань здійснення виконавчої влади. Київський міський голова відповідальний перед Президентом, підзвітний і підконтрольний КМУ. На посадову особу, яка є Київським міським головою і одночасно главою Київської міської державної адміністрації не поширюється вимоги про граничний вік перебування на державній службі. У зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київська міська рада та Київська міська державна адміністрація, кожна в межах своєї компетенції, встановленої законами України, мають додаткові права: 1) придбавати у власність жилі і нежилі приміщення, адміністративні, виробничі та інші об'єкти, що належать до інших форм власності, якщо вони необхідні для здійснення містом столичних функцій; 2) встановлювати порядок утримання та експлуатації об'єктів, розташованих у місті, та прилеглої до них території, правила благоустрою, торговельного, побутового, транспортного, житлово-комунального та іншого соціально-культурного обслуговування, визначати особливості землекористування та використання інших природних ресурсів; 3) встановлювати умови і розміри компенсаційних виплат відповідних органів, організацій і громадян, що не входять до складу територіальної громади міста, на покриття витрат, пов'язаних з використанням міської інфраструктури; 4) здійснювати управління об'єктами державної власності, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, а також частками (акціями, паями) акціонерних товариств, розташованих у місті Києві, які передаються до сфери управління Київської міської державної адміністрації у встановленому порядку; 5) виступати гарантом вітчизняних та іноземних інвестицій і кредитів, що надаються підприємствам, майно яких перебуває в комунальній власності або передано до сфери управління Київської міської державної адміністрації; 6) здійснювати облік і контроль за використанням нежитлового фонду державними органами, підприємствами, установами та організаціями, які засновані на державній власності, розташованими у місті, брати участь у вирішенні питань оренди нежилих приміщень, що належать державним підприємствам, установам та організаціям, в порядку, визначеному Фондом державного майна України; 7) брати участь в укладанні міжнародних договорів, що стосуються міста; 8) затверджувати проекти будівництва об'єктів розрахунковою кошторисною вартістю понад 5 млн. гривень, реалізація яких на території міста Києва на замовлення міської адміністрації та районних виконавчих органів здійснюватиметься із залученням коштів державного та місцевих бюджетів; 9) припиняти право користування земельними ділянками та іншими природними ресурсами у випадках, передбачених чинним законодавством України; 10) приймати рішення про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок та знесення самовільно збудованих будівель та споруд без відшкодування витрат, здійснених за час незаконного користування; 11) встановлювати, за поданням відповідних центральних органів виконавчої влади, більш високі нормативи екологічної безпеки та плати за забруднення навколишнього природного середовища в місті, враховуючи підвищені вимоги до охорони довкілля столиці; 12) користуватися у встановленому порядку банками даних центральних органів, використовувати державні, в тому числі урядові, системи зв'язку і комунікації, якщо це необхідно для виконання столичних функцій; 13) визначати порядок організації та проведення недержавних масових громадських заходів політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру; 14) координувати діяльність підприємств усіх форм власності щодо енергопостачання споживачів з метою забезпечення надійного функціонування систем життєзабезпечення міста. За рішенням Київської міської ради або місцевого референдуму можуть створюватися районні у м. Києві ради. У разі утворення районної в місті Києві ради голова, заступник голови районної в місті Києві ради обираються відповідною радою з числа її депутатів у межах строку повноважень ради таємним голосуванням. У разі утворення районної в місті Києві ради голова районної у місті Києві ради призначається Президентом України на посаду голови районної в місті Києві державної адміністрації. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування у місті Києві є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності громади міста або знаходяться в її управлінні. Доходи бюджету міста Києва формуються за рахунок доходів, передбачених окремими статтями Бюджетного кодексу України. Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування за рахунок бюджету міста та районів.
Отже, особливості місцевого самоврядування в м. Києві: 1. З метою врахування особливостей функціонування міста Києва як столиці України, на підставі цього Закону, Київська міська рада затверджує Статут територіальної громади міста Києва, який підлягає реєстрації у Міністерстві юстиції України. 2. Органи місцевого самоврядування разом з виконавчої влади у місті Києві забезпечують в межах своїх повноважень, здійснення містом столичних функцій. 3. Київський міський голова, який є одночасно і головою Київської міської державної адміністрації, відповідальний перед Президентом, підзвітний і підконтрольний КМУ. 4. Київський міський голова як мер столиці наділений додатковими повноваженнями; 5. Київська міська державна адміністрація виконує функції виконавчого органу Київської міської ради. 6. Київська міська рада та Київська міська державна адміністраціяу зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України має додаткові права .
Пит.4. Гарантії місцевого самоврядування.Гарантії місцевого самоврядування зазначені в Конституції України, законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативних актах. **Найважливішою гарантією є те, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом. У разі розгляду місцевою державною адміністрацією питань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, вона повинна повідомити про це відповідні органи та посадових осіб місцевого самоврядування. ** Органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб. **Місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань. (Пригадайте, що районна, обласна рада може шляхом таємного голосування висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові районної, обласної державної адміністрації висловили не менш як дві третини депутатів від загального складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації). **Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. ** На вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого самоврядування керівники розташованих або зареєстрованих на відповідній території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов'язані прибути на засідання цих органів для подання інформації з питань, віднесених до відання ради та її органів, відповіді на запити депутатів. **Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть в Читайте також:
|
||||||||
|