Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зміст і організація морально-психологічного забезпечення бойової підготовки особового складу Військово-Морських Сил

Морально-психологічне забезпечення організовується у всіх видах навчально-бойової діяльності ВМС. За організацію і стан морально-психологічного забезпечення відповідають органи виховної роботи, заступники командирів кораблів з виховної роботи.

На кораблях (у військових частинах) організовується і проводиться: морально-психологічне забезпечення бойової підготовки, бойового чергування, чергової, вахтової і вартової служб; вивчення індивідуальних особливостей військовослужбовців, військових колективів; психологічна профілактика порушень військової дисципліни, психологічна підготовка особового складу, теоретична і практична підготовка офіцерів з питань військової психології, психологічна адаптація військовослужбовців до умов військової служби.

Морально-психологічне забезпечення на кораблях (у військових частинах) в з’єднаннях і морських районах здійснюється на підставі перспективного і поточного планування. В планах визначаються заходи, способи і терміни їх проведення з урахуванням реальної обстановки, стану справ, задач бойового чергування (чергування), бойової підготовки і виховної роботи, визначаються етапи психологічного супроводження.

Заходи морально-психологічного забезпечення плануються на кораблі у відповідності з курсами бойової підготовки. При здачі першої курсової задачі морально-психологічне забезпечення спрямовується на вивчення особовим складом змісту курсових задач, складових її елементів, організаційно-методичних вказівок, покращення злагодженості дій по бойових і повсякденних корабельних розкладах, підвищення якості тактичної і спеціальної підготовки. Особлива увага звертається на відпрацювання взаємодії між бойовими постами, коректування і розробку різноманітних документів, вивчення особовим складом функціональних обов’язків.

В ході другої курсової задачі морально-психологічне забезпечення на кораблях здійснюється з метою мобілізації особового складу на відпрацювання організації застосування зброї і технічних засобів, поодинокого і сумісного походів, вироблення практичних навичок у захисті від зброї масового ураження, у боротьбі за живучість та інше.

Завершується здача курсових задач, як правило, відпрацюванням сумісного походу групи кораблів, виконанням поодиноких і групових ракетних і торпедних стрільб, участю в командно-штабних і тактичних навчаннях ВМС. На цьому етапі морально-психологічне забезпечення спрямовується на відпрацювання елементів мобілізаційної підготовки, дій моряків по сигналах оповіщення, при переводі кораблів і берегових частин в різні ступені бойової готовності. Відпрацьовуються також ефективні форми і методи взаємодії між кораблями, які беруть участь в навчаннях або сумісних збір-походах.

Найбільш дієвими формами морально-психологічного забезпечення по боротьбі за живучість є військово-технічні вікторини, індивідуальні бесіди досвідчених спеціалістів з молодими моряками, інструктування моряків по заходах безпеки і корабельних правилах, навчання активу формам і методам виховної роботи, спрямованою на грамотну експлуатацію техніки і зброї, випуск спеціальних радіогазет, розбори проведених заходів, пропаганда передового досвіду, моральне стимулювання пильного несення корабельної вахти та інше.

Під час різноманітних видів бойової підготовки в морі військово-технічна пропаганда має за мету підвищити інтерес особового складу до опанування зброєю і бойовою технікою, новітніми прийомами їх бойового використання, сформувати у моряків віру в бойові можливості і надійність кораблів і озброєння. Лекторії і гуртки, цикли бесід з різними категоріями моряків, спеціальні стенди і військово-технічні інформаційні листки є дієвими формами військово-технічної пропаганди в період знаходження кораблів в морі.

Одним із важливих напрямків морально-психологічного забезпечення бойової підготовки воєнних моряків є підготовка їх психіки до виживання в холодній воді. Поряд з теоретичними заняттями і тренуваннямиособливе значення має роз’яснення особовому складу правил поведінки в холодній воді, інструктажі про використання засобів захисту, прийомів саморегуляції. Значний виховний ефект дають бесіди досвідчених моряків з молодими матросами стосовно прикладів вдалої боротьби за живучість, вивчення досвіду виживання моряків у воді при катастрофах на морі, формування морально-психологічної стійкості до негативного впливу на людей морської стихії.

Одним із важливих завдань морально-психологічного забезпечення бойової підготовки є створення необхідного морально-психологічного стану на кораблі. Низький рівень військової дисципліни і правопорядку, часті випадки травматизму серед військовослужбовців потребують від органів виховної роботи посиленої діяльності щодо профілактики правопорушень, попередженню травматизму і загибелі моряків, проведення системи заходів щодо безпеки життєдіяльності особового складу.

Негативний вплив на психіку особового складу здійснює морська стихія та несприятливі кліматичні умови. З метою подолання небажаних наслідків впливу на екіпаж екстремальних умов можуть використовуватися різні форми і методи роботи. Так, для зниження негативного впливу морського закачування на недосвідчених чи молодих матросів на час прийому їжі рекомендується тимчасово змінити курс корабля.

Сприятливий вплив на молодих матросів здійснює звернення до них командира корабля та поздоровлення з першим випробуванням моря, спокійна дружелюбна атмосфера в екіпажі, безпосереднє спілкування офіцерів з підлеглими, трансляція веселих передач і бадьорої музики. Надає користь індивідуальні бесіди з тими, хто схильний до закачування, морально-психологічна підтримка, поради і рекомендації молодим матросам з боку досвідчених моряків.

В якості індивідуальних заходів боротьби з закачуванням рекомендується відволікатися від думок про неї, не зосереджувати увагу на несприятливих внутрішніх відчуттях, вийти на палубу, перейти в приміщення, яке знаходиться поблизу мідель-шпангоута, дивитися не на хвилі і хмари, а в далечину, періодично заплющувати очі, при яркому освітленні надівати темні окуляри, обмежувати себе в палінні, утримуватися від великої кількості їжі та інше. Допомагає затягування живота широким ременем, туге обертання талії рушником (бинтом), вживання спеціальних фармакологічних засобів, кислої та солоної їжі, полоскання рота. При цьому вирішальне значення має воля моряка, мужнє перенесення труднощів, активна діяльність на бойовому посту.

З метою психологічної підготовки екіпажів використовується імітація умов реального морського бою (перешкоди, шуми, вибухи, крики, запахи, обмежена видимість, загазованість приміщення). Під час спеціальних занять на бойових постах радіолокаційних, гідроакустичних станціях, командних пунктах створюється складна повітряна, надводна і підводна обстановка. Відпрацьовуються дії в умовах скорочених розрахунків, імітується вивід противником із строю частини воїнів бойового поста, розрахунку, екіпажу.

Використовується імітація всіх видів маневру поодиноких і групових цілей, застосування противником перешкод (пасивних і активних, шумових, відповідно-імпульсних по далечині і кутових координатах), хибних цілях, протирадіолокаційних снарядів. Операторів тренують в умовах зриву або нестійкого автоматичного супроводження.

Одна із головних особливостей діяльності особового складу кораблів і підводних човнів при виконанні завдань в морі складається з того, що всі члени екіпажів розподіляються по бойових змінах, відсіках, бойових постах, аварійних партіях і діють на протязі всього періоду походу у відповідності з функціональним призначенням даних підрозділів та в їх складі. Так, цілодобову вахту на кораблях в поході несуть три бойові зміни, які підпорядковуються вахтовим офіцерам та інженерам-механікам. Під час бойової готовності № 1 весь особовий склад діє по бойових постах і відсіках. Під час боротьби за живучість починають працювати носові і кормові аварійні партії. При цьому всі члени екіпажів знаходяться у підпорядкуванні своїм командирам і начальникам згідно штатного розкладу. Все це враховується в змісті і організації морально-психологічного забезпечення. Виховна робота в поході проводиться у відповідності з корабельною організацією і розкладом особового складу. Це означає, що всі виховні заходи в морі повинні здійснюватися як на загальнокорабельному рівні, так і на рівні підрозділів, які передбачені різноманітними корабельними розкладами. Звідси витікає необхідність навчання командирів штатних і позаштатних підрозділів і формувань формам і методам роботи в різноманітних умовах обстановки.

Під час виходу в море, як правило, виконуються планові вогневі вправи – артилерійські, торпедні і ракетні стрільби. В період підготовки до виходу в море з виконанням вогневих вправ основна увага зосереджується на:

- проведенні роз’яснювальної роботи серед різноманітних категорій моряків, і перед усім, ведучих спеціалістів (ракетників, торпедистів, артилеристів, операторів РЛС, гідроакустики);

- забезпеченні якісного виготовлення і прийому від баз зберігання зброї і боєзапасу, своєчасного завантаження їх на борт, дотримання заходів безпеки і правил зберігання в артилерійських погребах, пускових установках або торпедних апаратах;

- проведенні занять на спеціальних тренажерах і тренувань з ведучими спеціалістами, які входять до складу БЧ-2 і корабельних бойових розрахунків (КБР).

Після виходу з бази, при переході на полігон бойової підготовки і в період виконання стрільб особливо важливе значення має індивідуальна робота щодо підтримання високого морально-психологічного стану ведучих спеціалістів, які забезпечують дії особового складу БЧ-2 (вахтових офіцерів, інженерів-механіків, штурманів, радіометристів, гідроакустиків). Так як виконання вогневих вправ здійснюється по бойовій готовності № 1, то увага спрямовується на суворе дотримання особовим складом дій, які призначені для даного режиму. Проявляється турбота про досягнення злагодженої роботи усіх посадових осіб, які входять до корабельних бойових розрахунків, а також про дотримання заходів безпеки під час виконання вогневих вправ як на самих кораблях, так і в акваторії полігону бойової підготовки.

Одним із важливіших компонентів морально-психологічного забезпечення виконання завдань в морі є інформуванняособового складу. В акваторії Чорного моря передачу інформації забезпечує телерадіоцентр ВМС України “Бриз”, в період дальніх океанських походів передається щодобові інформаційні повідомлення для надводних кораблів обсягом 2-3 машинописних аркуша.

В залежності від оперативної і тактичної обстановки під час походів вибирається той чи інший спосіб отримання інформації. Найкращий результат дає комбінований спосіб прийому інформації, який дозволяє систематично отримувати оперативну, військово-політичну і соціальну інформацію про обстановку в світі та в країні в друкованій та аудіальній формах. Прийом усної інформації через радіоприймачі повинен завжди супроводжуватися записом інформації на магнітофон з послідуючим аналізом для використання у виховній роботі.

На підставі отриманих з берега даних, а також внутрішньокорабельної інформації здійснюється щодобове оперативне інформування особового складу корабля. Воно проводиться в масштабі всього екіпажу по корабельній трансляції в період відпочинку або прийому їжі, в масштабі підрозділів під час підведення добових підсумків виконання завдань в морі по бойових частинах і службах або по бойових змінах перед кожним заступленням на вахту.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. II.1 Програмне забезпечення
  7. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  8. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  9. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  10. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  11. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  12. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля




Переглядів: 964

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст і організація морально-психологічного забезпечення основних видів бойової підготовки особового складу Повітряних Сил | Частина 5. Морально-психологічне забезпечення бойової підготовки у підрозділі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.