МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
РОЗВИТОК СОЦІОЛОГІЇПередісторія і соціально-філософські передумови соціології Арістотель і Платон. Перші в історії європейської думки теорії суспільства виникли у рамках античної філософії. Найбільш значні з них належать двом видатним старогрецьким філософам - Платону (428/427-348/347 до н.е.) і Арістотелю (384-322 до н.е.). Соціальні погляди Платона якнайповніше відбиті в діалозі "Держава". Головна його думка полягає в тому, що людське суспільство повинне утілити в життя ідеальну громадську систему, свідомо побудовану і керовану інтелектуальною елітою відповідно до принципів розуму і доцільності. Суспільство перебуває в стані хаосу, соціальної напруженості і смути до тих пір, поки в нім не встановлюється твердий порядок, при якому кожен громадянин займається своєю справою (розподіл праці), але не втручається в справи інших громадян, станів, класів (соціальний розподіл). Стабільним слід рахувати суспільство, поділене на три класи (стани), : вищий, такий, що складається з мудреців, що управляють державою; середній, включаючий воїнів, що охороняють його від смути і безладу; нижчий, такий, що складається з ремісників і селян. Приналежність до інтелектуальної еліти, згідно з Платоном, обумовлена тільки походженням. Платон вважав, що люди від природи не рівні і управляти можуть тільки ті, хто від народження наділений вищими якостями душі, - мудреці і філософи. Вони повинні зберігати моральну висоту і бути абсолютним зразком поведінки для нижчих шарів суспільства. У Арістотеля опорою порядку виступає заможний середній стан. Окрім нього, існують ще два стани: багата плутократія і, позбавлені власності бідняки. Держава краще всього управляється у тому випадку, коли маса позбавлених власності бідняків не відсторонена від участі в управлінні, егоїстичні інтереси багатої плутократії обмежені, а середній стан численніший і сильніший, ніж два інших. Арістотель учив, що недосконалість суспільства виправляється не зрівняльним розподілом, а моральним поліпшенням людей. Законодавець повинен прагнути не до загальної рівності, а до вирівнювання життєвих шансів. Приватна власність розвиває здорові егоїстичні інтереси. Коли вони є, люди не ремствують один на одного, оскільки кожен зайнятий своєю справою. Якщо в суспільстві є такі, хто працює багато, а отримує мало, вони завжди будуть невдоволені тими, хто працює мало, а отримує багато. Людиною управляє безліч потреб і прагнень, але головна рушійна сила - любов до грошей, бо на цю пристрасть хворі усі. При колективній власності усе або більшість бідні або озлоблені. При приватній - з'являються багатство і нерівність, але тільки вона дає громадянам можливість виявити щедрість і милосердя. Проте надмірна нерівність у власності небезпечно для держави. Арістотель звеличує суспільство, в якому переважає заможний середній стан. Читайте також:
|
||||||||
|