МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні теоріїУ роботі Дж. Кемпбелла "Герою з тысячью осіб" приводяться дві інтерпретації міфу - як оповідання про начала і як оповідання, яке формує суспільство. Кемпбелл відмічає у своїй книзі, що "міфи деяких культур впливають на нас, чи усвідомлюємо ми це або ні, як що вивільняє енергію, життєво-мотивуюча і напрямна сила". Наприклад, міф про відродження і воскресіння розкриває нам християнство як міфологічну систему, таку потужну, що вона може перемогти зло і завоювати вічність. Вона володіє силою долати страждання, хвилювати, вражати і зачаровувати нас, спонукаючи до переосмислення цілі людського існування. На думку Р. Петтаццони, в міфологічному мисленні одночасно є присутній логічність і нелогічність, раціональність і ірраціональність, воно поєднує в собі в зачатку усе різноманіття типів людської свідомості. Об'єднуючи історичний розгляд з психологічним підходом, що в рівній мірі не зводиться ні до З. Фрейду, ні до До. Юнгу, Петтаццони пояснював виникнення міфу як результат ситуації людського існування в конкретному культурно-історичному контексті. Ця ситуація за своєю природою завжди повна екзистенціальних переживань. Міфи - це реакція на ці переживання, виражені в різних формах думки і дії залежно від конкретної ситуації. Петтаццони виділяє три стадії культурного розвитку - стадія полювання і збирача; стадію землеробства, яка служить передднем "цивілізації"; складніші форми стадії землеробства. Кожна з цих стадій має свої власні, тільки їй належні міфи: перша - міфи про тварин, друга - міфи про родючість, третя - міфи про рятівника. Проте для Петтаццони міф - це не просто віддзеркалення положення людини на тій або іншій стадії конкретної культури. Це також і тип мислення. Хоча його зміст може бути пов'язаний з певним часом і місцем, його форма залишається єдиною упродовж усієї людської історії. Схожі погляди на міф як дологічне джерело різноманітних форм людської активності демонструють Г. А. Франкфорт, Л. Леви-Брюль, Э. Кассирер. К. Леви-Строс, розглядаючи так звані ірраціональні елементи міфу, показав, що вони виражають логічні форми. Ці форми тільки здаються ірраціональними з точки зору розвиненіших суспільств, оскільки вони виражені в конкретних образах персонажів і подій, а не в "логічних" абстрактних поняттях, оповідають про фізичний, матеріальний світ, а не про процес мислення. Антрополог А. Маршак, дотримуючись схожих поглядів, показав, що час, простір і реальність людського суспільства знаходять віддзеркалення в інтеграції людських, зоологічних, сезонних і метеорологичес-ких символів. Ця інтеграція і породжує символічне оповідання, яким є міф. Антрополог У. Стеннер відмічав, що міфи є культурним резервуаром сенсів і цінностей. Міфи містять відомості про початок і кінець світу, походження людського роду, спадкоємності між спочатку заданим порядком і емпіричним існуванням тут і тепер. По Стеннеру, міф просто міг бути продуктом дії пристрастей і уяви. Міф є присутній в усіх суспільствах, у тому числі і в сучасному. Міф - це не просто древня форма вираження людської свідомості, але універсальна структурна форма свідомості як такої. Хоча його якнайповніше вираження знаходять в культурах минулого, міф продовжує фрагментарне існування і в сучасних суспільствах. Звичайно, найважливіші теоретичні і практичні форми діяльності сучасного суспільства пов'язані з неміфологічною, раціональною, технічною мовою, але міф існує як приховане, глибинне поле значень. Читайте також:
|
||||||||
|