МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Внутрішні і зовнішні групиПотужний вплив на нас чинять не лише групи, яким ми безпосередньо належимо, але і групи, в які ми не входимо. У - відповідності з цим соціологи визнали корисним провести грань між внутрішніми і зовнішніми групами. Внутрішня група - це група, з якою індивід ідентифікує себе і до якої він належить. Зовнішня група - це група, з якою індивід не ідентифікує себе і до якої він не належить. Ми підкреслюємо відмінності між двома типами груп за допомогою особистих займенників "ми" і "вони". Отже, внутрішні групи можна визначити як "наші групи", а зовнішні - як "їх групи". Поняття внутрішніх і зовнішніх груп підкреслює важливість меж - соціальних демаркаційних ліній, що вказують, де починається взаємодія і де воно закінчується. Межі груп не є фізичними бар'єрами, швидше це розриви в потоці соціальної взаємодії. Деякі межі грунтуються на територіальних принципах, наприклад квартал, район, община і країна. Інші пов'язані з соціальними відмінностями, наприклад етнічні, релігійні, політичні, професійні, мовні, кровноспоріднені групи, соціально-економічний клас. Межі не дають "чужакам" проникати в сферу групи і одночасно утримують членів групи в цій сфері, щоб ті не спокусилися можливостями соціальної взаємодії з групами-суперниками. Експеримент, проведений Музафером Шерифом і його помічниками (1961), показує, як підвищується наша свідомість внутрішньогрупової причетності і посилюється антагонізм відносно зовнішніх груп в ситуаціях, в яких є присутній елемент суперництва. Об'єктами дослідження Шерифа були хлопчики 11-12 років, здорові, добре адаптовані в соціальному плані підлітки з благополучних сімей середнього класу. Експеримент проводився в умовах літнього табору, де хлопчиків розділили на дві групи. У перший тиждень життя в таборі хлопчики в обох групах ближче познайомилися один з одним, виробили неписані групові закони і розділили внутрішньогрупові обов'язки і провідні ролі. Протягом другого тижня експериментатори зіштовхували дві групи хлопців в різних заходах і іграх на основі змагання : турнір по бейсболу, по ручному м'ячу, військова гра, пошуки кладу. Хоча змагання починалися з дружнього спортивного настрою, добрі почуття один до одного швидко випарувалися. Протягом третього тижня, так званої фази інтеграції, Шериф постійно зводив обидві групи підлітків в різних ситуаціях, включаючи спільні трапези, перегляд кінофільмів і запуск вертушок. Проте замість того, щоб зменшити напруженість між групами, ці ситуації тільки надали хлопчикам з двох груп зайвий привід для суперництва, сварок і знущань один над одним. Тоді експериментатори організували ряд надзвичайних і природних ситуацій, в яких дві групи були вимушені працювати спільно для досягнення однієї мети (при аварійному ремонті табірного водопроводу). Якщо змагання тільки посилили уявлення хлопчиків про групові межі, робота для досягнення загальної мети зменшила ворожість до представників зовнішньої групи і згладила міжгрупові бар'єри, зробивши можливою співпрацю. Читайте також:
|
||||||||
|