Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Референтні групи

Ми оцінюємо себе і задаємо напрям своїй поведінці відповідно до стандартів, закладених в груповому контексті. Але оскільки усі люди належать до безлічі різних груп, кожна з яких в певному значенні є унікальною субкультурою або контркультурою, стандартами, якими ми користуємося для оцінки і організації нашої поведінки, також розрізняються. Референтні групи - це соціальні одиниці, на які індивід орієнтується при оцінці і формуванні своїх поглядів, почуттів і дій. При формуванні своїх установок і переконань і при здійсненні своїх дій люди порівнюють або ідентифікують себе з іншими людьми або групами людей, чиї установки, переконання і дії сприймаються ними як гідні наслідування.

Референтна група може бути або не бути групою, до якої належимо ми самі. Ми можемо розглядати референтну групу як джерело психологічної ідентифікації. Наявність референтних груп допомагає пояснити уявні протиріччя в поведінці, наприклад: революціонер - вихідець з аристократичних кругів; католик - віровідступник; профспілковий діяч - реакціонер; пошарпаний джентльмен; зрадник, що співробітничає з ворогами; іммігрант, що асимілюється; покоївка, прагнуча досягти вищих соціальних кругів. Просто ці індивіди узяли за зразок людей, що відносяться до іншої соціальної групи, відмінної від тієї, членами якої вони є.

Референтні групи виконують як нормативні, так і порівняльні функції. Оскільки нам хотілося б бачити себе повноправними членами якої-небудь групи (чи ми прагнемо до членства в якійсь групі), ми приймаємо групові стандарти і принципи. Ми "культивуємо в собі" відповідні життєві принципи, політичні переконання, музичні і гастрономи смаки, сексуальні норми і відношення до вживання наркотиків. Поведінка індивіда задається приналежністю до конкретної групи. Ми також використовуємо стандарти своєї референтної групи для оцінки самих себе як еталонну відмітку, по якій ми оцінюємо свою зовнішню привабливість, інтелект, здоров'я, становище в суспільстві і життєвий рівень. Коли група, членом якої ми є, не відповідає нашій референтній групі, у нас може виникнути відчуття відносної депривации - незадоволенню, пов'язаному з розривом між тим, що ми маємо (обставини, супутні нашій приналежності до певної групи), і тим, що, на нашу думку, повинні були б мати (положення, характерне для референтної групи). Наприклад, клерк більшою мірою відчуває свою депривированность, коли порівнює себе з тими зі своїх колег, які отримали підвищення по службі, і в меншій, коли порівняння проводиться з тими з них, хто залишився на колишній посаді. Відчуття відносної депривации часто призводить до соціального відчуження і готує грунт для колективних виступів і революційних громадських настроїв (див. гл. 11). Отже, в понятті референтної групи міститься ключ до розуміння соціальних змін. Проте не усі референтні групи є позитивними. Ми використовуємо також негативні референтні групи - соціальні одиниці, порівнянням з якими ми прагнемо підкреслити відмінності між нами і іншими.

Назад Зміст Вперед

Читайте також:

  1. Алгоритми групи KWE
  2. Блок групи приміщень адміністрації
  3. Блок групи приміщень громадського харчування
  4. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  5. Варіанти групи крові
  6. Визначення групи крові та резус-фактора людини за допомогою тест-реагентів «Цоліклон»
  7. Вимоги до керівника групи
  8. Вимоги до професійних і особистісних якостей керівника групи АСПН
  9. Витрати, пов'язані з одержанням освіти, можна розділити на три групи
  10. Відмінювання іменників другої відміни. Особливості поділу на групи іменників з основою на –р. Особливості відмінкових закінчень іменників другої відміни родового відмінка.
  11. Відновлення металів може проводитись різними методами, які зручно об'єднати в такі групи: пірометалургійні, гідрометалургійні та електрометалургійні.
  12. Віковий підхід і взаємодія різних рівнів соціального досвіду в діяльності різновікових дитячих об’єднань. Функції різновікової групи.




Переглядів: 847

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Внутрішні і зовнішні групи | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.