МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціальний контрольДля того, щоб у світі усе йшло своєю чергою, люди повинні наслідувати правила. Соціальний порядок вимагає дотримання загальних норм, принаймні, від більшості людей. Без існування соціального порядку взаємодія людей перетворилася б на справжню проблему, а їх очікування втратили б сенс. Суспільство прагне гарантувати відповідність дій своїх членів базовим соціальним нормам за допомогою соціального контролю - методів і стратегій, що визначають поведінку людей у рамках суспільства. Функціоналісти і конфликтологи по-різному оцінюють роль соціального контролю. Функціоналісти розглядають соціальний контроль (що в першу чергу виражається в юридичних актах) як неминучу вимогу, без виконання якого виживання суспільства неможливе. Якщо населення відмовиться наслідувати громадські стандарти поведінки, це спричинить неправильне функціонування і розлад інституціональних систем. З цієї причини функціоналісти вважають хаос альтернативою ефективного соціального контролю. Прибічники теорії конфлікту стверджують, що соціальний контроль здійснюється в інтересах наділених владою соціальних груп в збиток усім іншим групам в суспільстві, причому ніякі соціальні структури не можуть бути нейтральними. Ці соціологи бачать своє завдання у виявленні і ідентифікації механізмів, що дозволяють інституціональним структурам несправедливо розподіляти блага і обов'язки соціального життя, використовуючи для самозбереження методи і інструменти соціального контролю. У соціальному житті діють три основні типи процесів соціального контролю : 1) процеси, спонукаючі індивідів до интернализации нормативних очікувань свого суспільства; 2) процеси, організуючі соціальний досвід індивідів; 3) процеси, що застосовують різні формальні і неформальні соціальні санкції. Члени суспільства безперервно проходять процес соціалізації (див. гл. 3), за допомогою якого вони засвоюють ті системи мислення, почуттів і поведінка, яка характерна для культури їх суспільства. У дитячому віці відповідність очікуванням інших людей передусім є продуктом зовнішніх процесів контролю. У міру дорослішання поведінка людини починає все більш і більш управлятися внутрішніми регулювальниками; останні виконують багато функцій з числа тих, які раніше (у дитинстві) виконувалися зовнішніми механізмами контролю. Так відбувається процес интернализации : індивіди інкорпорують у свою особу стандарти поведінка, домінуюча в суспільстві. Ці стандарти людина часто приймає без роздумів і питань - як свою "другу натуру". У міру того як людина "занурюється" в життя групи, він виробляє уявлення про себе, регулюючу його поведінку відповідно до групових норм. Роблячи те, що роблять члени групи, він набуває власної ідентичності і відчуття благополуччя. Група стає своєю групою, а її норми - своїми нормами, Таким чином соціальний контроль перетворюється на самоконтроль. Соціальні інститути також формують індивідуальний досвід. Як правило, людина несвідомо вибудовує власне уявлення про реальність під впливом соціальних проблем і альтернатив в тому виді, в якому вони сформульовані суспільством. Можна сказати, що людина живе у дещо обмеженому світі, в тій мірі, в якій він виявляється замкнутим у рамках соціального оточення, обумовленого культурою. Йому зазвичай не спадає на думку можливість існування альтернативних стандартів. Людина обмежена рамками культури свого суспільства і не може наслідувати нонконформистским моделі поведінки, оскільки суспільство не знає альтернатив. І нарешті, людина наслідує норми свого суспільства, оскільки знає, що інакше його чекає покарання. До людей, що порушують правила, оточення відноситься недоброзичливо, вороже, про них лихословлять, їх піддають остракізму. Наслідками відступу від норм можуть стати тюремне ув'язнення і навіть смерть. Конформіст же дістає схвалення, популярність, престиж і інші соціально визначувані винагороди. Люди дуже швидко усвідомлюють невигідність нонконформизма і переваги конформізму. Читайте також:
|
||||||||
|