МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Середній класСередній клас - сукупність соціальних шарів, що займають проміжне положення між основними класами в системі соціальної стратифікації. Цей клас характеризується неоднорідністю положення, суперечністю інтересів, свідомості і політичної поведінки, внаслідок чого багато авторів говорять про нього як про "середні класи", "середні шари". Розрізняють старий середній клас і новий середній клас. Старий середній клас включає дрібних підприємців, торговців, ремісників, представників вільних професій, дрібне і середнє фермерство, власників невеликих виробничих фірм. Стрімкий розвиток технологій і науки, сплеск у формуванні сфери послуг, а також всеосяжна діяльність сучасної держави сприяли появі армії службовців, інженерів і тому подібне, що не володіють засобами виробництва і що живуть за рахунок продажу своєї праці. Вони стали представниками нового середнього класу. Практично в усіх розвинених країнах доля середнього класу складає 55-60%. Зростання середнього класу виражає тенденцію до зменшення протиріч між змістом праці різних професій, міським і сільським способом життя. Середній клас є носієм цінностей традиційної сім'ї, що, проте, поєднується з орієнтацією на рівність можливостей для чоловіків і жінок в освітньому, професійному, культурному відношенні. Цей клас є оплотом сучасного суспільства, його традицій, норм і знань. Для середніх шарів характерний незначний розкид навколо центру політичного спектру, що робить їх і тут оплотом стабільності, запорукою эволюционности громадського розвитку, формування і функціонування громадянського суспільства. У сучасній Росії середній клас знаходиться в зародковому стані. Продовжує розвиватися соціальна поляризація - розшарування на бідних і багатих. Ті, хто бачить виникнення біполярного розподілу прибутків і нечисленність середнього класу, стурбовані долею російської демократії. На поширену думку соціологів, для здорової демократії потрібний здоровий середній клас. У суспільстві, що складається з багатих і бідних, відсутня політична і економічна сполучна ланка. Результатом соціально-економічної поляризації суспільства може стати революція. Саме завдяки виникненню і зміцненню середнього класу не виправдався прогноз Маркса про неминучість історичної загибелі капіталізму в результаті пролетарської революції. Нечисленність російського середнього класу нині може сприяти поляризації суспільства, що призводить до розчарування і озлоблення мас. Тому доцільно окремо розглянути питання про бідність в Росії. Читайте також:
|
||||||||
|