МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зміни в системі освіти в Росії. По ряду напрямів за минуле десятиліття в системі утворення Росії сталися прогресивні структурні і функціональні зміни.Російська система освіти в 1990-і рр. отримала у вигляді Закону "Про освіту" і Закону "Про вище і послевузовском професійній освіті" одне з найпрогресивніших у світі законодательств, що встановлює велику автономію установ, особливо професійної освіти, і широкі академічні свободи в реалізації освітніх програм. Зроблені конкретні кроки на шляху гуманізації освіти, зверненню до особи навчаного і вихованця, особливо в системі дошкільної освіти. Однією з примітних характеристик загальної освіти стала його варіативна: стабільно росте число нових видів освітніх установ - ліцеїв, гімназій і освітніх центрів, які дозволяють краще враховувати різноманітність пізнавальних інтересів учнів і ширше впроваджувати особово-орієнтовані технології навчання і виховання. Сьогодні більше 2,5 млн. дітей навчається в 7,5 тис. профільованих школах. Істотно збагачений зміст загальної освіти в області обществознания, екології, технології, інформатики, граждановедения, економіки, основ безпеки життєдіяльності. Варіативна, що складається, забезпечується різноманіттям учбової літератури. Якщо в радянській школі використовувалося близько 130 найменувань підручників, то на сьогодні шкільних підручників випущено більше 1000 найменувань тільки по федеральному компоненту. У області професійної освіти також досягнутий ряд прогресивних кількісних і якісних змін. При найвищому показнику в СРСР - 219 студентів на 10 тис. населення, сьогодні в Росії - 260 студентів на 10 тис. населення. Більше того, по долі студентів вищої і середньої професійної освіти Росія досягла показника 400 студентів на 10 тис. населення, що є одним з найвищих показників у світі. У 1990-і рр. в російській системі освіти були уперше впроваджені державні освітні стандарти для вищої професійної освіти з урахуванням принципів автономії учбових закладів в розробці і реалізації освітніх програм. Кардинальні зміни сталися у вищій освіті. По-перше, тут введена багаторівнева система підготовки фахівців, яку сьогодні успішно реалізують 165 внз. По-друге, посилилася фундаменталізація змісту програм вищої освіти, що спричинило істотне скорочення номенклатури спеціальностей, а також стало основою для перетворення інститутів в університети. По-третє, за об'ємом і широті дисциплін соціально-економічного циклу освітньо-професійні програми російської вищої освіти без перебільшення тепер можна віднести до одних з кращих у світі. Найважливішими елементами російської системи освіти стали процедури атестації, ліцензування і акредитації. Ці нові форми, покликані забезпечити контроль якості освіти і зберегти єдиний освітній простір в Російській Федерації при дотриманні автономії освітніх установ і академічних свобод викладачів, реально входять в нашу практику. В умовах різкого зниження бюджетного фінансування системи освіти подібні досягнення були б неможливі без формування в 1990-і рр. практично "з нуля" недержавного сектора професійної освіти. Сьогодні в Росії діють близько 400 недержавних вищих учбових закладів, в яких навчається 270 тис. студентів. Що в той же час вибухнув в країні в останнє десятиліття соціально-економічна криза поставила перед системою утворення Росії цілий ряд гострих проблем. По-перше, зменшується державне фінансування освіти. Якщо в 1992 р. доля витрат на освіту у федеральному бюджеті складала 5,85%, то в наступні роки вона неухильно знижувалася, склавши в 1998 р. лише 3,45%. По-друге, через декілька років стане відчуватися проблема демографічного спаду. Вже в найближчі 3 року дітей в початковій школі буде на 30% менше, ніж 5 років тому; через 9 років кількість дітей в середній школі взагалі зменшується на третину. У зв'язку з цим особливої уваги і особливих рішень зажадають проблеми малокомплектних сільських шкіл, що загострюються, яких в Росії майже 40% від усіх шкіл країни. Число випускників школи до 2009 р. стане майже на 300 тис. менше, ніж число бюджетних (безкоштовних) місць прийому до установ професійного утворення усіх рівнів. Причому до 2009 р., це - в цілому по країні, а у ряді регіонів - Північно-західного, Центрально-європейського і деяких інших, такі процеси наступлять вже через 5-6 років. Гострій в багатьох муніципальних структурах Росії стала проблема доступності дошкільної освіти. За період з 1993 г, закрито більше 20 тис. дошкільних освітніх установ, а число місць в дитячих садах скоротилося на 2,4 млн., тобто більш ніж на третину. По-перше, тут проявилися наслідки демографічного спаду і позитивний результат введення півторарічної оплачуваної відпустки по догляду за дитиною і трирічної відповідної неоплачуваної відпустки, що фактично привело до різкого скорочення ясельних груп. По-друге, батьки, особливо в сільській місцевості, із-за низького рівня життя і затримок у виплаті заробітної плати не можуть оплачувати утримування дітей в дитячих садах. Сьогодні в цілому по країні лише близько 50%) дітей дошкільного віку відвідують дитячі сади. Відсутність уваги і адекватних соціально-економічних рішень в цьому напрямі, як відомо, вже зараз створює проблеми рівного початкового старту для дітей в початковій школі. Якщо в перспективі, у міру створення умов для реалізації 12-річної загальної освіти згідно зі світовими тенденціями з початком навчання з 6-річного віку, не будуть вжиті адекватні заходи, можуть виникнути ще серйозніші проблеми. Адже за останні 30 років число предметів в школі збільшилося майже на третину, а тижневе навантаження на учня зросло в 1,5-2 рази залежно від виду освітньої установи. Ускладнює ситуацію і те, що термін навчання при порівнянних об'ємах змісту в російській школі на 2-3 року менше, ніж в абсолютній більшості країн світу. Так, нині на 12-, 13-річну повну середню освіту перейшли усі країни не лише Західної, але і Центральної і Східної Європи, включаючи країни Балтії, Білорусію, Молдову і Україну.(См: Російська освіта: стан, проблеми, перспективи//Доповідь Міністра утворення Російської Федерації В. М. Филиппова на Всеросійській нараді працівників освіти. М., 2000.) Читайте також:
|
||||||||
|