Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дайте характеристику історичному розвитку Київської Русі.

За хозарською теорію поляни є не слов'янами, а різно-видом хазарів. Модель влади, яка існувала в Хозарії. Там вод-ночас правили два царі — цар по крові (хакан каган), та його «заступник» (хакан-бек). Тогочасні візантійські та арабські джерела згадують Аскольда з титулом хакана. Панюркська теорія, за якою слово «Русь» походить від іранського і означає — світлий та належить іраномовним мешканцям одного з регіонів Середнього Подніпров'я.

Природно-історична: Теорія природно-історичного (автохтонного розвитку). Прибічниками цієї теорії були і видатні українські історики В. Антонович, М. Грушевський та інші. Прихильниками цієї теорії стверджують, що у східних слов'ян існували політичні та соціально-економічні передумови для створення своєї держави: високий рівень розвитку виробничих відносин, існувала майнова диференціація, відбувалося захоплення старійшинами общинних земель, багато чисельні військові походи, результатом яких була велика кількість здобичі. Основними джерелами є літопис «Повість врем'яних літ», який розповідає про правління князя-слов'янина Кия (кін V — поч. УІ ст.) та хроніка «Бертинські аннали». Перші три концепції, хоч і мають під собою певну фактичну основу (варязьке походження багатьох руських князів, правління двох князів одночасно, різні варіанти походження слова «Русь» тощо), але ігнорують повністю ту обставину, що державність — це результат тривалого соціально-економічного і політичного розвитку, її не можна принести ззовні. Тому чимало вчених схиляється до думки, що Київська Русь утворилася на власній основі внаслідок тривалого процесу первіснообщинного ладу та формування класового суспільства у східних слов'ян. Розвиток феодальних відносин, а також переростання органів племінного управління в державні органи сприяли перетворенню союзів племен у «княжіння» державного типу.

Писемні джерела

Просування норманів із східної Скандиавії в Візантію та їх поселення в Східній Європі взагалі та в Подніпров'ї цілком вписуєтья в картину норманської (вікінгської) експансії 8-11 століть, і зокрема їх постійна присутність в декількох європейських ареалах. Одним з котрих був історично відомий як «Шлях із варягів у греки».

Визначте теорії походження Київської Русі.

Тисячоліття нашої ери. На теренах Європи з’являються слов’янські племена . Версії походження: більшість вчених вважає їх місцевим населенням, дехто вважає, що вони звідкілясь прийшли. Про них писали: Птоломей, Прокопій. Відомі давньослов’янські племена під назвою ведени , склавіни, анти. У 8 ст. виникає 14 союзів східнослов’янських племен, що жили згідно «Повітсі минулих літ» від Карпат до Оки, від Ладиш до Чорного моря. В середній течії Дніпра жили поляни, їх племена очолювали старійшини, князя-полководця вони обирали, тож мали демократичний устрій. Розселялися біля річок, займалися землеробством, рибальством, розводили рогату худобу. Були розвинені ремесла – гончарне, ковальне. Торгували з іншими народами. Вірування мали язичницьке – мали бога Дажбога, Перуна. У 8 ст. почалося формування держави і класової нерівності.

Є дві основні теорії походження: норманська та природно-історична. Норманська теорія , або «так звана норманська теорія» , або «норманізм» — назва, котру часто з негативною конотацією, надають супротивники науково встановлених фактів про заснування (або завоювання-захоплення) Київського престолу варягами-Рюриковичами (шведськими вікінгами-норманами) та їх варязькою дружиною. Вираз «норманська теорія» в Росії та СРСР часто використовувався як ідеологічне кліше або як звинувачення (особливо радянського часу) в політичній неблагонадійності та непатріотизмі. Основні положення:

Висновку про скандинавське походження Русі (держави і назви) слугує наявність кількох незалижних груп середньовічних першоджерел, а саме:

· Східнослов’янських джерела — в першу чергу як правило мається на увазі «Повісті минулих літ» Нестора-літописця

· Візантійських джерела — чисельні візантійські хроніки про переговори з «русами», трактат імператора Костянтина Багрянородного «Про управління імперією»,

· Західноєвропейських джерела — визначення «русі» як норманів у Луітранда з Кремони, єпіскопа та посла Оттона Великого в Візантії, Бертинські аннали.

· Арабо-іранських джерел — "подоржній звіт" секретаря посольства багдадського каліфа в Волжську Булгарію Ахмада Ібн-Фадлана та інших.

· Норманська теорія, її започаткували німецькі вчені Г. Баєр та Г.Міллер, які працювали в другій половині XVIII ст. в Російській Академії наук.
«Норманісти» наголошують, що східні слов'яни були нездат-ні без зовнішньої допомоги створити свою державу, а варяги (нормани) відіграли вирішальну роль у створенні Київської дер-жави. Слово «Русь» походить від фінської назви шведів «Ruotsi».

Історію Київської Русі можна розділити на такі основні періоди:


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 1158

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток економічної думки в 90-ті роки ХХ ст., економічні школи та економічні концепції | Будівництво церков.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.