Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Періодизація розвитку українського правопису

Український правопис. Історична довідка.

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК

Література

Види орфограм: буквені і небуквені

Буквені:

а) вибір потрібної літери: ряска — разка (намиста)

б) наявність - відсутність літери: облич - обличчя.

Небуквені:

а) разом: вгору, мовби;

б) окремо: за те, знав би;

в) через дефіс: будь-що, віч-на-віч;

г) перенос слів: хо-джу, одно-складове;

д) апостроф: пів’яблука, В’ячеслав, миш’як.

 

Завдання для самоконтролю

 

1. Дайте визначення орфографії.

2. Які існують орфограми за графічним вираженням?

3. Які ви знаєте принципи української орфографії?

4. Що таке графіка?

5. Який склад алфавіту української мови?

6. У чому виявляється зв'язок української графіки з орфоепією та орфографією?

 

Домашнє завдання:

1. Вивчити конспект лекції

2. Дати відповіді на питання самоконтролю

3. СРС 7. Орфографія. Принципи української орфографії. Українська графіка

Мета:опрацювати теоретичний матеріал з «Орфографії», розглянути принципи українського правопису, вміти визначати орфограми.

Тема 7.Орфографія. Принципи української орфографії. Українська графіка

План

1. Періодизація розвитку українського правопису

2. Розвиток правопису протягом XIX сторіччя

3. Пропозиції реформування правопису на початку XX сторіччя

4. Зміни в правописі у XX сторіччі

 

1. Мацюк З., Станкевич Н. Українська мова професійного спрямування : Навчальний посібник. – К. : Каравела, 2008. –с.131-143.

2. Шевчук С. В., Клименко І. В. Українська мова за професійним спрямуванням: Підручник.- 2- ге вид., виправ . і доповнен.- К.: Алерта, 2011.- с.67-68.,с. 510-531.

 

 

Завдання:

1.Скласти опорний конспект

 

 

Правопис (орфографія) є системою загальноприйнятих правил, що визначають способи відтворення мови на письмі. Без загальнонаціонального правопису не може обійтися жодна літературна мова, оскільки єдиний правопис сприяє усталенню мовних норм, а отже, й піднесенню мовної та взагалі національної культури.

У більш як тисячолітній історії українського правопису виділяють чотири періоди.

Перший період (XI- XVI ст.) пов'язаний з пристосованою до особливостей староукраїнської мови орографічною традицією відомих просвітників та проповідників християнства Кирила й Мефодія.

Другий період (XVI-XVII ст.) відбиває вплив на староукраїнське (здебільшого церковне) письмо південнослов'янської орфографії.

Третій період (XVII початок XIX ст.) започатковано виданою 1619 р. «Граматикою» українського мовознавця, письменника, церковного діяча й просвітника Мелетія Смотрицького. Орфографічні норми Смотрицького здобули зага-льноукраїнське визнання.

Четвертий період починається з першої чверті XIX ст., коли відбувалося формування нової української літературної мови на народній основі. Власно кажучи, саме цей період нам найбільше і цікавий, тому що саме в той час починається та розвивається формування сучасного українського правопису.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 1764

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тези лекції | Зміни в правописі у XX сторіччі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.