МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Морфологічні особливості фізичного розвитку та їх значення для спортивної орієнтації та спортивного відбору
Під фізичним розвитком розуміють комплекс морфофункціональних показників, які визначають фізичну працездатність і рівень вікового біологічного розвитку індивідуума в момент дослідження. Життєдіяльність організму кожної людини, незалежно від її віку, статі й професії, характеризується тими морфологічними й функціональними властивостями та якостями, які передані батьками спадково (генотип), а також набуті після народження в певних умовах індивідуального розвитку (фенотип). Сумарний прояв цих властивостей і якостей у вигляді вікових особливостей нервово-психічної діяльності, фізичної сили й витривалості, які визначаються станом морфологічних і функціональних ознак, прийнято називати фізичним розвитком організму людини. Фізичний розвиток - поняття комплексне, тому й ознаки, які його характеризують, різні. Але як основні ознаки фізичного розвитку беруть довжину й масу тіла, обвід грудної клітки, життєву ємність легень, м'язову силу. Відомо, що вплив генетичної програми і факторів зовнішнього середовища на фізичний розвиток неоднаковий у різні вікові періоди. Впливи соціально-економічних умов життя та інших факторів зовнішнього середовища найбільші в сенситивні (чутливі) вікові періоди, коли інтенсивно відбуваються процеси росту й розвитку (грудний, підлітковий вік) або процеси інволюції (похилий і старечий вік). Комплексне медичне дослідження, у тому числі анамнез, антропометрія й соматоскопія, необхідні для правильного підбору фізичних вправ та інших засобів фізичної культури з метою розвитку фізичних якостей, укріплення здоров'я та забезпечення спортивного вдосконалення. Дослідження фізичного розвитку дозволяє визначити форму, розміри й пропорцію частин тіла, а також деякі функціональні можливості організму. Багаторазові дослідження фізичного розвитку в процесі занять фізкультурою і спортом мають важливе значення для спостереження за динамікою впливу фізичних вправ на формування морфологічних і функціональних ознак. Показники фізичного розвитку в дорослих людей залежать від режиму рухової активності, характеру харчування, віку. Чоловіки, як правило, мають більш високі показники фізичного розвитку, ніж жінки. У процесі дослідження фізичного розвитку осіб, які займаються фізичною культурою і спортом, проводиться: *оцінка впливу систематичних занять на рівень фізичного розвитку; * відбір дітей, підлітків, юнаків і дівчат для занять різними видами спорту з урахуванням особливостей їх фізичного розвитку; * контроль за формуванням певних особливостей фізичного розвитку на шляху від початківця до висококваліфікованого спортсмена з метою визначення необхідної індивідуалізації підготовки.
Фізичний розвиток дітей є одним з найважливіших показників їхнього здоров'я. Він означає сутність морфологічних та функціональних властивостей організму в процесі його росту та розвитку. Групування дітей у різні вікові періоди після 3 років проводять з інтервалом в 1 рік: за 4 роки вважають вік від 3 років 6 місяців до 4 років 5 місяців 29 днів тощо. Максимальна швидкість збільшення усіх показників фізичного розвитку спостерігається у плода і дітей 1ш року життя. У подальшому спостерігаються два періоди збільшення швидкості росту довжини тіла. Перший період „витягування" припадає на вік 5-8 років, другий період - на вік 11 -15 років. При цьому друге „витягування" у дівчаток відбувається в більш ранньому віці - 10-12 років, у хлопчиків -у віці 13-15 років. У віці від 1 до 4 років та у 8-10 років спостерігається інтенсивне збільшення поперечних розмірів і наростання м'язової маси, тобто так звані періоди „заокруглення". Чергування періодів „витягування" й „заокруглення" пояснюється особливостями енергетичного забезпечення морфогенезу. У періоди ростових стрибків у організмі дитини досягається максимальний рівень енергетичного обміну, що забезпечує морфогенез, тоді як у періоди „заокруглення" інтенсивність енергетичного обміну досягає рівня 50% від максимального. Але попри те, що пропорції тіла в дітей постійно змінюються, у них зберігається постійне відношення величини розмаху рук до довжини тіла. Це відношення в дітей, незалежно від статі, дорівнює 1:1 і практично не змінюється з віком. Отже, тіло дитини, так само, як і тіло дорослого, вписується у „квадрат стародавніх". Читайте також:
|
||||||||
|