Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вікові аспекти спортивної орієнтації і спортивного відбору

 

Ріст спортивних досягнень залежить, як відомо, від методики й тактики спортивного тренування, прогресу технічних засобів, своєчасної та ефективної реабілітації спортсменів, а також від росту масовості й правильного спортивного відбору.

Досягнення в сучасному спорті настільки високі, що їх вершини досяжні далеко не кожному бажаючому, хто займається спортом. Тому виникла проблема наукового обґрунтування спортивної орієнтації і відбору.

Вибрати для кожного вид спортивної діяльності - завдання спортивної орієнтації; відібрати найбільш придатних, виходячи з вимог виду спорту, - завдання спортивного відбору.

Відомо, що в системі відбору і спортивної орієнтації важливе значення мають спостереження шкільного викладача фізичної культури та тренера за дітьми в процесі занять на уроках, в спортивних секціях, під час різних рухомих ігор, змагань і проведення контрольних випробувань.

Проблема спортивної орієнтації і відбору комплексна. Основні її аспекти - педагогічні, психологічні й медико-біологічні.

Педагогічні методи дозволяють оцінити рухову функцію дитини, рівень розвитку фізичних якостей, рухові уміння і координаційні здібності, ступінь спортивно-технічної майстерності та ін. Психологічні методи дають можливість встановити характерологічні особливості особистості дитини, структуру її психічної діяльності. Медико-біологічними методами визначають стан здоров'я дитини, морфологічні та функціональні особливості організму, адаптацію до фізичних навантажень, загальну фізичну працездатність, координаційні механізми рухової діяльності.

Спортивна орієнтація і відбір потребують вивчення модельних характеристик спортсменів вищої кваліфікації в морфологічному, фізіологічному, психологічному напрямах, що дає можливість враховувати морфологічні, фізіологічні й психологічні профілі представників окремих видів спорту.

Спортивний відбір - це не одноразовий захід, він має довготривалий багатоетапний характер. Ефективність його багато в чому залежить від якості тренувального процесу, а вона значною мірою зумовлена ступенем урахування анатомо-фізіологічних особливостей дітей різного віку, індивідуальних особливостей росту й розвитку організму кожного, хто займається.

Французький просвітитель-енциклопедист Дідро писав: „Людина не народжується нічим. Кожна людина народжується із здатністю до чого-небудь. Значення вихователя не в тому, щоб зробити з будь-якої дитини те, чого бажають її рідні, а в тому, щоб змусити дитину постійно займатися тим, до чого вона здатна".

Відносно початку занять в тому чи іншому виді спорту існують різноманітні думки. З одного боку, спостерігається явне омолодження окремих видів спорту, з іншого – зростає кількість „старих" спортсменів, які беруть активну участь у великих змаганнях. Нижче наводяться приблизні вікові періоди для початку занять різними видами спорту в дитячих спортивних школах.

Таблиця 20


Читайте також:

  1. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  2. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  3. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  4. Антропічні аспекти
  5. Антропічні аспекти
  6. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  7. АРХІВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
  8. Аспекти вибору системи складування
  9. Аспекти надання невідкладної допомоги
  10. Аспекти незалежності аудиторської професії
  11. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  12. Аспекти організаційного порядку




Переглядів: 1589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Генетичні дані успадкування спортивного таланту | Вікові нормативи для початку занять різними видами спорту в дитячих спортивних школах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.035 сек.