Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Податкова політика держави

 

Організація оподаткування має значний вплив на суспільне життя.

Податкова політика— це діяльність держави у сферах запровадження, правового регламентування та організації справляння податків і податкових платежів до централізованих фондів грошових ресурсів держави.

Формуючи державні грошові фонди за рахунок по­датків і податкових платежів та запроваджуючи нові види та форми оподаткування, державні структури по­винні провадити таку податкову політику, яка опти­мально поєднує інтереси держави і платників податків.

Успішне провадження податкової політики можли­ве за умови наукового поєднання таких критеріїв:

— фіскальної достатності;

— економічної ефективності;

— соціальної справедливості;

— стабільності;

— гнучкості.

Критерій фіскальної достатності зводиться до того, що, здійснюючи податкову політику, треба забезпечити такий обсяг податкових надходжень, який є оптималь­но бажаним згідно з вимогами проголошеної економіч­ної доктрини. Досліджуючи значення цього критерію, можна помітити чітку пропорційну залежність між нор­мою оподаткування та обсягом податкових надходжень: чим вища норма оподаткування, тим більші обсяги по­даткових надходжень.

Залежність економічної ефективності діяльності суб'єктів господарювання від рівня оподаткування до­сліджується за допомогою аналізу обсягу чистого дохо­ду (прибутку) суб'єкта господарювання.

Математична функція залежності критерію економіч­ної ефективності від рівня оподаткування має вигляд:

ЧД = А2/Т,

де А2 — коефіцієнт залежності чистого доходу від рівня опо­даткування; Т — рівень оподаткування.

Суть критерію соціальної справедливості щодо вста­новлення рівня оподаткування визначається за двома аспектами:

— скорочення реальних доходів конкретних плат­ників унаслідок сплати податків та податкових платежів;

— повернення конкретним платникам частки номі­нальних доходів, перерозподілених за допомогою податків через бюджет у вигляді суспільних благ (національна безпека, правопорядок, охорона здо­ров'я, освіта, благоустрій та інші трансфертні пла­тежі).

Важливого значення у проведенні оптимальної по­даткової політики в державі надається й критерію ста­більності. Жоден закон, навіть найкращий, не запра­цює на повну силу, якщо постійно приймати до нього поправки та зауваження. Стабільність податкової полі­тики передбачає незмінність правового регламентуван­ня справляння податків та зборів упродовж певного податкового періоду.

За допомогою цього критерію досягається два пози­тивних чинники:

— суб'єкти господарювання внаслідок існування ста­більного законодавства, що регламентує податкові взаємовідносини з державою, спроможні правиль­но обрати напрями фінансової стратегії та отрима­ти заплановані прибутки:

— покращується податкова робота як платників по­датків, так і органів державної податкової адміні­страції.

Критерій гнучкості передбачає, що внаслідок пев­них змін у соціально-економічній сфері суспільства тре­ба змінювати прийоми, методи та форми державного ре­гулювання економікою, зокрема, в сфері податків.

Критерій гнучкості діаметрально протилежний кри­терію стабільності. Критерій стабільності пов'язаний з податковою тактикою державного регулювання, що розробляється на певний проміжок часу, тоді як кри­терій гнучкості — з податковою стратегією. Оптималь­не врахування цих критеріїв забезпечує нормальні по­даткові взаємовідносини платників податку та держави.


Читайте також:

  1. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  4. Аграрна політика
  5. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  8. Активна і пасивна державна політика.
  9. Активна політика зайнятості
  10. Антиінфляційна державна політика
  11. Антиінфляційна політика держави
  12. Антиінфляційна політика. Взаємозв’язок інфляції та безробіття.




Переглядів: 424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація податків | Податкова система і принципи оподаткування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.