![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Доходи і видатки місцевих бюджетів
Економічна суть місцевих бюджетів полягає у формуванні грошових фондів, які є фінансовим забезпеченням діяльності місцевих рад народних депутатів і місцевих державних адміністрацій, розподілі та використанні цих фондів на фінансування, утримання й розвиток соціальної інфраструктури, місцевого господарства. Активний вплив місцевого самоврядування на формування нових суспільних відносин можливий лише в тому разі, якщо воно матиме в своєму розпорядженні достатню кількість фінансових ресурсів. Згідно з чинним законодавством органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції самостійно розробляють, затверджують і виконують бюджети місцевого самоврядування. Втручання в цей процес з боку державних органів не допускається. Бюджети місцевого самоврядування не включаються до інших місцевих бюджетів і до державного бюджету України. У доходи республіканського бюджету АР Крим, обласного, міського бюджетів зараховуються: — частина податку на додану вартість та акцизного збору, яка визначається Законом про Державний бюджет України на наступний рік, але становить не менше 20 % ; — податок на прибуток підприємств і організацій усіх форм підпорядкування й власності (окрім комунальної) в розмірі, що становить 70 % від ставки, передбаченої чинним законодавством для відповідної категорії платників, та 100 % податку на прибуток підприємств і організацій комунальної власності цього рівня; — частина податку з доходів фізичних осіб; — надходження від внутрішніх позик і грошово-речових лотерей, що проводяться за рішенням відповідних представницьких органів влади згідно із законами України; — частина доходів від приватизації державного майна, яка визначається Законом про Державний бюджет на наступний рік; — відрахування, дотації та субвенції з Державного бюджету України; — надходження від оренди цілісних майнових комплексів, що перебувають у комунальній власності цього рівня; — дивіденди, одержані на акції та цінні папери, що належать державі в акціонерних підприємницьких структурах, створених за участю підприємств комунальної власності цього рівня. До місцевих бюджетів зараховують місцеві податки і збори, що встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць. До місцевих податків і зборів належать: податок на рекламу, комунальний податок, збір за паркування автотранспорту, ринковий збір, курортний збір, збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг та ін. Місцеві податки і збори встановлюються міськими, селищними й сільськими радами в межах граничних розмірів (ставок), визначених законодавством. Ради, ухвалюючи рішення про запровадження місцевих податків і зборів, затверджують положення щодо кожного їх виду, де визначаються платники, об'єкти оподаткування, ставки податків і зборів, пільги, порядок їх обчислення і терміни перерахування до місцевих бюджетів, органи, що здійснюють контроль за справляння податків і зборів, відповідальність органів та платників за дотримання нормативно-правових актів з питань оподаткування. Ради в межах своєї компетенції мають право надавати від термінування у сплаті місцевих податків і зборів, звільняти певні категорії платників від їх сплати. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється органами державної податкової служби та місцевими радами. З місцевих бюджетів видатки скеровуються на такі цілі: — фінансування установ та організацій освіти, культури, науки, охорони здоров'я, фізичної культури, молодіжної політики, соціального забезпечення та соціального захисту населення, що перебувають у підпорядкуванні виконавчих органів влади АР Крим, областей, міст Києва і Севастополя, а також соціально-культурних закладів відповідно до покладених на ці органи функцій; — утримання представницьких і виконавчих органів влади АР Крим, областей, міст Києва і Севастополя та органів місцевого самоврядування; — фінансування підприємств і господарських операцій, що входять до складу місцевого господарства, природоохоронних заходів; — інші заходи, що фінансуються відповідно до чинного законодавства України з бюджетів АР Крим, областей, міст Києва і Севастополя. Усі ці витрати безпосередньо пов'язані з інтересами широких верств населення й суттєво впливають на загальні соціальні процеси в державі й, насамперед, на рівень добробуту, освіченості, забезпеченості медичними послугами, а також послугами в галузі культури, спорту, соціальної захищеності на випадок непередбачуваних обставин. Видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення на конкретні цілі, що пов'язані з реалізацією програм, перелік яких визначено Бюджетним кодексом. Бюджетним кодексом передбачено критерії розмежування видів видатків між місцевими бюджетами. Розмежування здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання послуг та наближення їх до безпосереднього споживача. Відповідно до цих критеріїв види видатків поділяються на такі групи. Перша група — видатки на фінансування бюджетних установ і заходів, що забезпечують першочергове надання соціальних послуг, гарантованих державою, і які розташовані найближче до споживачів. Друга група — видатки на фінансування бюджетних установ і заходів, які забезпечують надання основних соціальних послуг, гарантованих державою для всіх громадян України. Третя група — видатки на фінансування бюджетних установ і заходів, які забезпечують гарантовані державою соціальні послуги для окремих категорій громадян, або фінансування програм, потреба в яких існує в усіх регіонах України. Видатки першої групи здійснюються з бюджетів сіл, селищ, міст та їх об'єднань; видатки другої групи — з бюджетів міст республіканського значення, АР Крим і міст обласного значення, а також районних бюджетів; видатки третьої групи — з бюджету АР Крим та обласних бюджетів.
Читайте також:
|
||||||||
|