Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Доходи і видатки місцевих бюджетів

 

Економічна суть місцевих бюджетів полягає у фор­муванні грошових фондів, які є фінансовим забезпечен­ням діяльності місцевих рад народних депутатів і місце­вих державних адміністрацій, розподілі та використанні цих фондів на фінансування, утримання й розвиток соціальної інфраструктури, місцевого господарства.

Активний вплив місцевого самоврядування на фор­мування нових суспільних відносин можливий лише в тому разі, якщо воно матиме в своєму розпорядженні достатню кількість фінансових ресурсів. Згідно з чин­ним законодавством органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції самостійно розробляють, за­тверджують і виконують бюджети місцевого самовряду­вання. Втручання в цей процес з боку державних органів не допускається. Бюджети місцевого самоврядування не включаються до інших місцевих бюджетів і до держав­ного бюджету України.

У доходи республіканського бюджету АР Крим, об­ласного, міського бюджетів зараховуються:

— частина податку на додану вартість та акцизного збору, яка визначається Законом про Державний бюджет України на наступний рік, але становить не менше 20 % ;

— податок на прибуток підприємств і організацій усіх форм підпорядкування й власності (окрім комунальної) в розмірі, що становить 70 % від став­ки, передбаченої чинним законодавством для відповідної категорії платників, та 100 % подат­ку на прибуток підприємств і організацій кому­нальної власності цього рівня;

— частина податку з доходів фізичних осіб;

— надходження від внутрішніх позик і грошово-ре­чових лотерей, що проводяться за рішенням відпо­відних представницьких органів влади згідно із законами України;

— частина доходів від приватизації державного май­на, яка визначається Законом про Державний бюд­жет на наступний рік;

— відрахування, дотації та субвенції з Державного бюджету України;

— надходження від оренди цілісних майнових комп­лексів, що перебувають у комунальній власності цього рівня;

— дивіденди, одержані на акції та цінні папери, що належать державі в акціонерних підприємниць­ких структурах, створених за участю підприємств комунальної власності цього рівня.

До місцевих бюджетів зараховують місцеві податки і збори, що встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць. До місцевих податків і зборів належать: податок на рекламу, комунальний податок, збір за паркування автотранспорту, ринковий збір, ку­рортний збір, збір за видачу дозволу на розміщення об'єк­тів торгівлі та сфери послуг та ін.

Місцеві податки і збори встановлюються міськими, селищними й сільськими радами в межах граничних розмірів (ставок), визначених законодавством.

Ради, ухвалюючи рішення про запровадження місце­вих податків і зборів, затверджують положення щодо кожного їх виду, де визначаються платники, об'єкти оподаткування, ставки податків і зборів, пільги, поря­док їх обчислення і терміни перерахування до місцевих бюджетів, органи, що здійснюють контроль за справлян­ня податків і зборів, відповідальність органів та плат­ників за дотримання нормативно-правових актів з пи­тань оподаткування.

Ради в межах своєї компетенції мають право надава­ти від термінування у сплаті місцевих податків і зборів, звільняти певні категорії платників від їх сплати.

Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійс­нюється органами державної податкової служби та міс­цевими радами.

З місцевих бюджетів видатки скеровуються на такі цілі:

— фінансування установ та організацій освіти, куль­тури, науки, охорони здоров'я, фізичної культу­ри, молодіжної політики, соціального забезпечен­ня та соціального захисту населення, що перебу­вають у підпорядкуванні виконавчих органів влади АР Крим, областей, міст Києва і Севастопо­ля, а також соціально-культурних закладів відпо­відно до покладених на ці органи функцій;

— утримання представницьких і виконавчих органів влади АР Крим, областей, міст Києва і Севастопо­ля та органів місцевого самоврядування;

— фінансування підприємств і господарських опера­цій, що входять до складу місцевого господарства, природоохоронних заходів;

— інші заходи, що фінансуються відповідно до чин­ного законодавства України з бюджетів АР Крим, областей, міст Києва і Севастополя.

Усі ці витрати безпосередньо пов'язані з інтересами широких верств населення й суттєво впливають на за­гальні соціальні процеси в державі й, насамперед, на рівень добробуту, освіченості, забезпеченості медични­ми послугами, а також послугами в галузі культури, спорту, соціальної захищеності на випадок непередбачуваних обставин.

Видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення на конкретні цілі, що пов'язані з реаліза­цією програм, перелік яких визначено Бюджетним ко­дексом.

Бюджетним кодексом передбачено критерії розмежу­вання видів видатків між місцевими бюджетами. Роз­межування здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання по­слуг та наближення їх до безпосереднього споживача. Відповідно до цих критеріїв види видатків поділяються на такі групи.

Перша група — видатки на фінансування бюджет­них установ і заходів, що забезпечують першочергове надання соціальних послуг, гарантованих державою, і які розташовані найближче до споживачів.

Друга група — видатки на фінансування бюджетних установ і заходів, які забезпечують надання основних соціальних послуг, гарантованих державою для всіх гро­мадян України.

Третя група — видатки на фінансування бюджетних установ і заходів, які забезпечують гарантовані державою соціальні послуги для окремих категорій громадян, або фінансування програм, потреба в яких існує в усіх регіо­нах України.

Видатки першої групи здійснюються з бюджетів сіл, селищ, міст та їх об'єднань; видатки другої групи — з бюджетів міст республіканського значення, АР Крим і міст обласного значення, а також районних бюджетів; видатки третьої групи — з бюджету АР Крим та облас­них бюджетів.

 


Читайте також:

  1. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  2. Бюджет розвитку місцевих бюджетів
  3. Бюджет розвитку місцевих бюджетів є складовою спеціального фонду місцевих бюджетів.
  4. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  5. Вартість робочої сили і доходи населення
  6. Вартість робочої сили. Рівень життя й доходи населення
  7. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  8. Видатки бюджетів на загальну освіту
  9. Видатки бюджетів на соціальний захист
  10. Видатки бюджету
  11. Видатки бюджету на економічну діяльність
  12. ВИДАТКИ БЮДЖЕТУ НА ЕКОНОМІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВИ ТА НАУКУ




Переглядів: 311

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема XI | Збалансування місцевих бюджетів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.