МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Questions1. Are there many theatres in Russia? 2. Which theatres are famous in Russia? in the world? 3. Do theatres differ from each other? 4. Tell about the inteior of one the theare you know. 5. Where you can buy a ticket? 6. Why is it the most wise to buy ticket beforehand? 7. What can you see in the foyer? 8. Where can you buy a program? 9. What do you do during the Interval? 10. What was the last play you saw? Who did play the main role? 11. Who are your favourite theatre actors? actresses? 12. Did you ever watch theatre perfomances on TV? Did you like them? Teacher ________________I.S.Kokovihinа Theme “Cinema. Visiting of cinema.” 1. READ AND TRANSLATE THE TEXT. 2. RETELL THE TEXT.
A Visit to the Cinema Once I read an article about various kinds of entertainment. According to it TV, radio and cinema have made great changes in the entertainments with which people fill their free time. There was a time when people knew what to do to enjoy themselves: they played games, sang, played musical instruments, went out shooting. Nowadays we can get entertained by the TV, the radio, the theatre or the cinema. Cinema is available no matter where you live. You can always find the film you like among horror films,. thrillers, westerns, detective, love, musical films or comedies. Not so long ago most people used to visit cinema every week. Often cinema houses were overcrowded. But at present video production has flooded the market and cinema became less popular. I don’t go often to the cinema and my friends are not regular cinama-goers either. But if there is a film, which is a hit with the public, I do my best to watch it. The last film I saw was Hollywood remake of Shakespeare’s “Romeo and Juliet”. The action takes place in the modern world but all the rest is just like great Shakespeare had described: people, ancion, feelings. The original text was used in the film. And I have to mention that the music was great. I think the actors and the actresses did their best and looked great. I’ll remember the film for a long time.
Active Words and Word Combinations: to enjoy — насолоджуватись horror — жах thriller — трилер overcrowded —переповнений to flood — наповнювати to mention — згадувати
Questions: 1. What are some kinds of entertainment? 2. How did people entertain themselves when there was no TV, radio or cinema? 3. What are some kinds of films? 4. Did people use to go to the cinema often? 5. Why are there less cinema-goers now?
Teacher ________________I.S.Kokovihinа 1. READ AND TRANSLATE THE TEXT. 2. RETELL THE TEXT. Читайте також:
|
||||||||
|