Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ_________________

1. Що спричинило голодомор 1932-1933 рр. в Україні?

2. Порівняй голод 1921-1923 рр. і 1932-1933 рр. Що в них спільне, а що — відмінне?

3. У чому суть «закону про п’ять колосків»? Які наслідки він мав?

4. Охарактеризуй державну політику в селі за голодомору.

5. Яку роль відіграли В. Молотов, Л. Каганович і П. Постишев в організації голодомору?

6. З якою метою в 1933 р. проводилася чистка партії в Україні?

7. Якими були масштаби демографічних втрат за голодомору?

8. Охарактеризуй наслідки голодомору.

ДОКУМЕНТИ:_________________

Зі спогадів свідків голодомору 1932-1933 рр.

Неліпа Онисія Андріївна — Городищенський район на Черкащині:

— У тридцять третьому було стільки горя, що й на воловій шкурі не спишеш... У Серафима Горідька було троє хлопців. Малий збігав до Литвинки, по сусідству. Вона йому вряди-годи молочка давала. Та ось раз пішов, а додому нема! Кинулись до неї. Питають — вона зам’ялась, язик заплітається. Почали шукати — в казані тільки нігтики плавають...

Старостенко Григорій Іларіонович — Красноармійський район Донецької області:

— Що ми їли? Лободу-кропиву, ловили ящірок, ховрашків, їжаків. Весною 33 року було чогось багато ящірок, їх важко було впіймати, але ми старалися, пекли на вогнищі, ділили між собою і їли. Ми, діти, були страшні: на висохлих ніжках, величезні животи. Один з братів спух, а тоді помер. А як же ми решта вижили? За 5 кілометрів від нас була шахта № 19, там тоді вугілля до стволу возили кіньми. Коли котрусь коняку вбивало обвалом чи калічило, її вивозили на кар’єр і обливали карболкою. Як же воно тяжко пахло. На шахті люди знали, що гине коняка, і один знайомий давав знати нашому батькові. От ми йшли до кар’єру всі — батько, мама і ми — і чекали, поки привезуть коняку. Коли фельдшер з міліціонером зроблять своє діло і від’їдуть, ми й інші люди виходили із засідки. Що ж там робилося, страшно згадать. Хто що урве, відрубає, то його щастя. Батько біля тієї здохлятини нам подає шматки, ми в мішок і додому. Вдома їхдовго вимочували, а потім солили в діжечці. І так вижили. Хоч усе й пахло карболкою.

33-й: Голод. Народна книга-меморіал. — К., 1991. — С. 216, 260.


Читайте також:

  1. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  2. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  3. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  4. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  5. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  6. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  7. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  10. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  11. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  12. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять




Переглядів: 428

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Демографічні втрати | Реакція секретаря Вінницького обкому КП(б)У І. Лівензона на заяву місцевих парткерівників про голод у Теофіпільському районі. 24 березня 1933 р.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.