Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 1.

Вітчизняне образотворче мистецтво пер. пол. ХІХ ст.

Вітчизняний літературний процес пер. пол. ХІХ ст.

 

 

Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану в ході Визвольної війни українського народу 1648–1654 рр. козацьку державу Гетьманщину - Лівобережну Україну. До складу Російської імперії було включено і Правобережну Україну, тобто колишні Київське, Волинське, Подільське і Брацлавське воєводства Речі Посполитої. Каталізаторами активізації вітчиз. соціокультурного життя пер. пол. ХІХ ст. стали: Вітчизняна війна 1812 р., селянські заворушення 1802-1804 рр. на Херсонщині, Київщині та Поділлі, чугуївське повстання 1819 р. і польське повстання 1830-1831 рр., а згодом і національно-визвольні рухи та революц. події кінця 1840-х рр. у країнах Західної Європи, а саме буржуазно-демократичні революції 1848 - 1849 рр. у Франції, Німеччині, Австро-Угорщині та Італії. Крім таємних антиуряд. організацій декабристів ("Священної артілі", "Спілки рятування", "Спілки благоденствія", "Південного тов-ва") під їх ідейним впливом постали таємні просвітницькі гуртки вихованців і викладачів середніх та вищих навчальних закладів (у Харківському і Київському унів-ах), які пропагували ідеї французького Просвітництва і виступали за скасування кріпосницького устрою. На окрему увагу заслуговує "Слов'янське товариство святих Кирила і Мефодія" чи Кирило-мефодіївське товар-во (Київ, 1845-1847), програмні документи якого: "Статут", "Закон Божий" ("Книга Буття укр. народу"), відозви "Брати українці" і "Брати великоросіяни і поляки", свідчать, що метою "братчиків" був перехід від абсолютистського устрою до республіканського і створення федерації очолюваної всенародними зборами слов'янської спілки християнських республік.

В цей час одним із стимулів активізації укр. національної самосвідомості став вітчизняний романтично-фольклористичний рух, а вітчизняні історіографія, мовознавство, фольклористика й етнографія розвивались як наукові дисципліни у Харківському і Київському університетах. Тоді ж сформувались художній метод та ідеологія укр. романтизму у вітчизн. культ.-мистецькому житті ХІХ ст. як складової зумовленого національно-визвольними прагненнями слов’янських націй потужного слов’янського романтичного руху. Впродовж пер. пол. XIX ст. укр. етнічні землі перебували і в складі Австрійської імперії та Угорського королівства, зокрема перша з них окупувала Східну Галичину і Північну Буковину. Загальні тенденції екон. розвитку Сх. Галичини, Пів. Буковини й Закарпаття: 1. консервативний характер форм і методів домінуючого сільськогосподарського сектору в рамках феодально-кріпосницького устрою, 2. низький рівень та незначні обсяги переважаючого сільського ремісничо-мануфактурного виробництва як зародку капіталістичної промисловості. Головна ланка соціальної структури вітчизняного етносу на зах.-укр. землях у пер. пол. ХІХ ст. - феодально залежні селяни у системі поміщицького господ-тва. Провідну роль у розвитку укр. громадс. і культ.-мист. життя Сх. Галичини, Пів. Буковини і Закарпаття відіграло укр. греко-католицьке духівництво як найосвіченіша верства західноукр. суспільства. Загальною тенденцією розвитку вітчизняного культ.-мист. життя на укр. землях у пер. пол. XIX ст. була офіційна колонізаційна політика російськ., австр. та угорськ. урядів, як-от денаціоналізація шляхом примусового запровадження у вітчизн. громадс. і культ. процесах, замість укр. мови, німецької, польської, угорської та румунської мов. Водночас, розвиток усіх форм вітчизн. культ.-мист. життя впродовж XIX ст. в цілому був ідейно зумовлений політично багатовекторним, масовим національним культ.-просвітниц. рухом, як складником загальноєвроп. поширення ідеології Просвітництва і Романтизму.

(Також у цьому питанні треба стисло розповісти основ. зміст питань №№ 2,3,4 і 9 цієї теми).


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 372

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упровадження корпоративних систем | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.