МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Майбутнє етики соціальної роботи в Україні
Кризові явища, пов’язані з розвитком існуючої цивілізації, глобальні проблеми, які на весь голос заявили про себе людству (екологічні, демографічні, проблеми війни і миру, голоду, хвороб, культури тощо) можуть бути вирішеними людьми з гуманістичними орієнтирами, які б прагнули будувати світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях. За таких обставин зростає роль морального чинника в усіх сферах життєдіяльності суспільства і людини. У минулому (та й сьогодні) існувало немало чинників, які обмежували або за допомогою яких обмежувалася дія морального чинника. Зокрема, це сфери політики, права, економіки, інші напрями духовного життя. Це не обійшло й Україну. Українське суспільство, яке поступово трансформується, має морально відродитися. Тому за сучасних умов етичні знання стають важливим чинником розвитку духовної культури суспільства і морального світорозуміння особистості, а до етики як науки ставляться нові вимоги. Сьогодні інтерес до вивчення моралі виявляють соціологи, політологи, правознавці, що передбачає зростання вимог, які ставляться до етики − послідовно впроваджуючи свій специфічний підхід до вивчення моралі, виявляти її власну природу, специфіку і роль у житті людини, закономірності функціонування і розвитку, джерело походження моральних цінностей. Усе це має важливе значення як для самої етики, так і для того, щоб підкріпити інші науки, які мають справу з мораллю, науковим розумінням її особливостей, а також для координування досліджень моралі соціальними і гуманітарними науками. На даному етапі головним завданням етики є обгрунтування й розуміння моралі як явища загальнолюдського на противагу класовому, національному, корпоративному, як загальнородової базисної основи усіх форм духовного життя. Етика покликана допомогти сучасній людині осмислити життя в усій його багатозначності та глобальності, розширити горизонти індивідуального сприйняття світу, вводячи у нього широкі соціоморальні, гуманітарні критерії оцінки усього, що відбувається, показати зв’язок сучасного з минулим і майбутнім. Перед етикою постають завдання, пов’язані з подоланням апологетико–прикрашального характеру аналізу моральної практики, моралізаторства. На основі аналізу морального життя у ринковому суспільстві слід обгрунтувати моральні цінності, ідеали, моделі поведінки, міжособистісних стосунків, узагалі нормативну етику, відповідну такому суспільству. Актуальною залишається проблема формування моральної культури суспільства й особистості.
6. Завдання і зміст навчального курсу “Етика соціальної роботи”
Курс “Етика соціальної роботи” є важливою складовою професійної і культурологічної підготовки майбутніх спеціалістів у галузі соціальної роботи. Однією з найважливіших проблем, які потребують негайного вирішення, є проблема утвердження здорової моральності в суспільстві, удосконалення взаємовідносин з людьми, що пов’язані професійною діяльністю, прагненням розвивати ділові і міжособистісні стосунки на конструктивній основі, уміння регулювати професійну поведінку в різноманітних ситуаціях. У зв’язку з цим надзвичайно гостро постало питання про узгодження професійної діяльності соціального працівника з нормами етики і суспільної моралі. Для соціального працівника необхідним є не лише високий професіоналізм, глибокі знання, передовий світогляд, але й висока духовність, патріотизм, моральність, загальна культура. Етично орієнтована соціальна робота ґрунтується на засадах моралі й моральності. Етика соціальної роботи вивчає поведінку спеціаліста стосовно ціннісних орієнтацій, оцінює його мотиви й результати дій з позицій добра і зла. Вона підпорядковується одному з найважливіших постулатів: кожен соціальних працівник відповідальний за зло й нещастя, про яке він знає і якому може запобігти. Найважливішими завданнями пропонованого курсу є: • формування у студентів знань про етику соціальної роботи як галузь гуманітарного знання, її предмет, завдання і функції, морально–етичні категорії та категорії професійної етики соціального працівника; • формування теоретичних уявлень про моральну свідомість особистості соціального працівника та знань вимог, що висуваються до особистісно–моральних якостей соціального працівника; • формування у студентів знань про етичні принципи, стандарти і норми в соціальній роботі; майстерність спілкування, етикет соціального працівника • розкриття змісту деонтології як вчення про належну поведінку, дії і вчинки фахівця; специфіки етики соціальної роботи з різними категоріями клієнтів, партнерських взаємовідносин у галузі соціальної роботи; • формування у студентів знань і умінь соціально–педагогічних досліджень. Структура навчального курсу передбачає два розділи: Розділ І. “Теоретико методологічні основи етики соціальної роботи”, в якому вісім тем, присвячених розкриттю об’єкта, предмета, мети, завдань і функцій етики соціальної роботи, поняття моральної свідомості особистості соціального працівника; розкриваються найважливіші морально–етичнв категорії та категорії професійної етики соціального працівника; етичні принципи і моральні стандарти в соціальній роботі, вимоги до особистісно–моральних якостей соціального працівника, сутність і зміст педагогічної майстерності соціального працівника та шляхи її становлення і реалізації; майстерності спілкування соціального працівника. У розділі ІІ. “Морально–етичні аспекти діяльності соціального працівника” характеризується зміст деонтології та її застосування в окремих видах соціальної роботи, етика соціальної роботи з різними категоріями клієнтів, етичних взаємовідносин з ними; партнерських взаємовідносин у галузі соціальної роботи; аналізуються етичні проблеми конфлікту та шляхи їх розв’язання, етикет соціального працівника, актуальність досліджень етичних проблем соціальної роботи.
Читайте також:
|
||||||||
|