МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Майбутнє етики соціальної роботи в Україні
Кризові явища, пов’язані з розвитком існуючої цивілізації, глобальні проблеми, які на весь голос заявили про себе людству (екологічні, демографічні, проблеми війни і миру, голоду, хвороб, культури тощо) можуть бути вирішеними людьми з гуманістичними орієнтирами, які б прагнули будувати світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях. За таких обставин зростає роль морального чинника в усіх сферах життєдіяльності суспільства і людини. У минулому (та й сьогодні) існувало немало чинників, які обмежували або за допомогою яких обмежувалася дія морального чинника. Зокрема, це сфери політики, права, економіки, інші напрями духовного життя. Це не обійшло й Україну. Українське суспільство, яке поступово трансформується, має морально відродитися. Тому за сучасних умов етичні знання стають важливим чинником розвитку духовної культури суспільства і морального світорозуміння особистості, а до етики як науки ставляться нові вимоги. Сьогодні інтерес до вивчення моралі виявляють соціологи, політологи, правознавці, що передбачає зростання вимог, які ставляться до етики − послідовно впроваджуючи свій специфічний підхід до вивчення моралі, виявляти її власну природу, специфіку і роль у житті людини, закономірності функціонування і розвитку, джерело походження моральних цінностей. Усе це має важливе значення як для самої етики, так і для того, щоб підкріпити інші науки, які мають справу з мораллю, науковим розумінням її особливостей, а також для координування досліджень моралі соціальними і гуманітарними науками. На даному етапі головним завданням етики є обгрунтування й розуміння моралі як явища загальнолюдського на противагу класовому, національному, корпоративному, як загальнородової базисної основи усіх форм духовного життя. Етика покликана допомогти сучасній людині осмислити життя в усій його багатозначності та глобальності, розширити горизонти індивідуального сприйняття світу, вводячи у нього широкі соціоморальні, гуманітарні критерії оцінки усього, що відбувається, показати зв’язок сучасного з минулим і майбутнім. Перед етикою постають завдання, пов’язані з подоланням апологетико–прикрашального характеру аналізу моральної практики, моралізаторства. На основі аналізу морального життя у ринковому суспільстві слід обгрунтувати моральні цінності, ідеали, моделі поведінки, міжособистісних стосунків, узагалі нормативну етику, відповідну такому суспільству. Актуальною залишається проблема формування моральної культури суспільства й особистості.
6. Завдання і зміст навчального курсу “Етика соціальної роботи”
Курс “Етика соціальної роботи” є важливою складовою професійної і культурологічної підготовки майбутніх спеціалістів у галузі соціальної роботи. Однією з найважливіших проблем, які потребують негайного вирішення, є проблема утвердження здорової моральності в суспільстві, удосконалення взаємовідносин з людьми, що пов’язані професійною діяльністю, прагненням розвивати ділові і міжособистісні стосунки на конструктивній основі, уміння регулювати професійну поведінку в різноманітних ситуаціях. У зв’язку з цим надзвичайно гостро постало питання про узгодження професійної діяльності соціального працівника з нормами етики і суспільної моралі. Для соціального працівника необхідним є не лише високий професіоналізм, глибокі знання, передовий світогляд, але й висока духовність, патріотизм, моральність, загальна культура. Етично орієнтована соціальна робота ґрунтується на засадах моралі й моральності. Етика соціальної роботи вивчає поведінку спеціаліста стосовно ціннісних орієнтацій, оцінює його мотиви й результати дій з позицій добра і зла. Вона підпорядковується одному з найважливіших постулатів: кожен соціальних працівник відповідальний за зло й нещастя, про яке він знає і якому може запобігти. Найважливішими завданнями пропонованого курсу є: • формування у студентів знань про етику соціальної роботи як галузь гуманітарного знання, її предмет, завдання і функції, морально–етичні категорії та категорії професійної етики соціального працівника; • формування теоретичних уявлень про моральну свідомість особистості соціального працівника та знань вимог, що висуваються до особистісно–моральних якостей соціального працівника; • формування у студентів знань про етичні принципи, стандарти і норми в соціальній роботі; майстерність спілкування, етикет соціального працівника • розкриття змісту деонтології як вчення про належну поведінку, дії і вчинки фахівця; специфіки етики соціальної роботи з різними категоріями клієнтів, партнерських взаємовідносин у галузі соціальної роботи; • формування у студентів знань і умінь соціально–педагогічних досліджень. Структура навчального курсу передбачає два розділи: Розділ І. “Теоретико методологічні основи етики соціальної роботи”, в якому вісім тем, присвячених розкриттю об’єкта, предмета, мети, завдань і функцій етики соціальної роботи, поняття моральної свідомості особистості соціального працівника; розкриваються найважливіші морально–етичнв категорії та категорії професійної етики соціального працівника; етичні принципи і моральні стандарти в соціальній роботі, вимоги до особистісно–моральних якостей соціального працівника, сутність і зміст педагогічної майстерності соціального працівника та шляхи її становлення і реалізації; майстерності спілкування соціального працівника. У розділі ІІ. “Морально–етичні аспекти діяльності соціального працівника” характеризується зміст деонтології та її застосування в окремих видах соціальної роботи, етика соціальної роботи з різними категоріями клієнтів, етичних взаємовідносин з ними; партнерських взаємовідносин у галузі соціальної роботи; аналізуються етичні проблеми конфлікту та шляхи їх розв’язання, етикет соціального працівника, актуальність досліджень етичних проблем соціальної роботи.
Читайте також:
|
||||||||
|