Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конфліктні ситуації

 

Конфлікт розвивається тоді, коли є інцидент. Це буває, наприклад, якщо одна із сторін ігнорує інтереси іншої. Якщо ж інша сторона відповідає тим же, то конфлікт з потенційного переростає в актуальний.

В основі будь–якого конфлікту лежить конфліктна ситуація. Конфліктною стає така ситуація, в якій закладено суб'єктивні фактори і об'єктивні умови для зіткнення про­тилежно спрямованих інтересів, думок, оцінок, позицій суб'єктів.

Виділяють такі типи конфліктних ситуацій та інцидентів: об'єктивно–цілеспрямовані; об'єктивно–нецілеспрямовані; суб'єктивно–цілеспрямовані; суб'єктивно–нецілеспрямовані.

Суб'єктивні ситуації – це такі, які породжуються люди­ною, групою або організацією, а об'єктивні – обставинами. Можна навести кілька прикладів. На великому заводі кінце­вим по випуску продукції є гальванічний цех. Сюди деталі подаються з усіх інших підрозділів. Якщо в цьому цеху буває брак, то зривається графік випуску продукції всім заводом. Премії працівники гальванічного цеху отримують залежно від виконання цехом плану, тому вони не зацікавлені в тому, щоб мати брак. Начальник цеху повертає браковані деталі іншим цехам, намагаючись довести, що все це відбулося з їх вини. А начальники інших цехів вважають свого колегу з гальванічного цеху конфліктною і неприємною людиною, виходячи з того, що джерелом конфлікту є його особистість. Проте причиною постійних конфліктів між начальниками цехів є відсутність контролю якості продукції в кожному цеху, тобто недосконалість організаційної структури. Ситуація тут нецілеспрямована у зв'язку з об'єктивними умовами. Щоб попере­дити конфлікти з цього приводу, потрібно змінити умови ви­плати премії та забезпечити своєчасне виявлення браку. Тоді причину конфліктів буде усунуто, і начальника гальванічного цеху колеги сприйматимуть зовсім інакше.

Ще один приклад. Згадаємо проїзд у переповненому тро­лейбусі. Раптом хтось із пасажирів починає грубо проштовху­ватись вперед, забуваючи вибачитись при цьому. На висловле­не зауваження він починає ще ображати людей. Тоді одна або декілька осіб, яких образили, не витримують... і виникає конфлікт. Тут ситуація суб'єктивно–нецілеспрямована.

Якщо в колективі вибухає конфлікт, то він не повинен проходити повз увагу керівника. Останньому необхідно з'ясувати справжню причину конфлікту, його “ділову зону”, мотиви поведінки людей у цій ситуації, спрогнозувати можливі наслідки, до яких все це може призвести (для колективу і для себе), виробити стратегію своєї поведінки, а також стратегію дій на випадок виходу ситуації з–під контролю.

 


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. В осередку надзвичайної ситуації
  5. Геологічні ситуації.
  6. Гідрологічні надзвичайні ситуації
  7. Гідрологічні надзвичайні ситуації.
  8. Гострота ситуації обумовлена низкою причин.
  9. Джерела небезпек, небезпечні ситуації та вражаючі фактори
  10. Діагностика політичної ситуації та стан політичної напруженості. Консультаційні послуги як інструмент усунення політичних конфліктів.
  11. Екстремальні ситуації криміногенного характеру
  12. Екстремальні ситуації криміногенного характеру і способи їх уникнення




Переглядів: 971

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етика соціальної роботи з дітьми, які залишилися без батьківського піклування | Класифікація конфліктів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.