Мета лекції: Професійна підготовка студентів до практичної діяльності в якості вчителя фізичної культури в учбових закладах середньої освіти.
Завдання лекції: вивчення теоретичних основ легкоатлетичного спорту;
Після вивчення лекційного матеріалу студенти мають знати:
1. Які фізичні вправи називають легкоатлетичними?
2. Які дисципліни є олімпійськими для чоловіків і жінок у:
– ходьбі,
– бігу,
– стрибках,
– метаннях,
– багатоборствах.
3. Чому легку атлетику називають «королевою спорту»?
4. Які види легкої атлетики вивчаються в середній школі?
5. З чого складається теоретична і практична підготовка з легкої атлетики студента інституту фізичної культури і спорту?
6. Як організовується облік успішності з дисципліни «Легка атлетика та методика її викладання»?
Питання, які розглядаються в лекції:
1. Визначення і зміст легкої атлетики.
2. Класифікація легкоатлетичних вправ.
3. Освітнє, виховне, оздоровче і прикладне значення занять легкою атлетикою.
4. Місце і значення легкої атлетики в системі фізичного виховання України.
5. Задачі і зміст дисципліни «Легка атлетика та методика викладання» в інституті фізичної культури і спорту МНУ ім. В.О.Сухомлинського.
Визначення і зміст легкої атлетики
Легка атлетика – вид спорту, який об’єднує вправи в ходьбі, бігу, стрибках і метаннях і складених з цих видів багатоборств. В програмах спеціальних вищих навчальних закладів легка атлетика є обов’язковим навчальним предметом і посідає важливе місце в загальній підготовці спеціалістів.
Давньогрецьке слово “атлетика” означає “вправа, двобій, боротьба”. В стародавній Греції атлетами називали тих, хто змагався в силі та спритності.
Назва “легка атлетика” – умовна, яка ґрунтується на зовнішньому враженні легкості виконання легкоатлетичних вправ у противагу важкій атлетиці.
В таких країнах, як США, Англія, Австрія, Нова Зеландія, Франція, Румунія, країнах Південної Америки легку атлетику називають “атлетикою”, або “вправами на доріжці і в полі”.